وزارت بهداشت غزه:

شمار شهدای غزه به ۳۰ هزار و ۴۱۰ نفر رسید/ شهادت ۹۰ فلسطینی در ۲۴ ساعت گذشته

وزارت بهداشت غزه در جدیدترین آمار خود اعلام کرد که ۹۰ شهروند فلسطینی در ۲۴ ساعت گذشته به شهادت رسیدند و شمار شهدای غزه از آغاز جنایات صهیونیست ها از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به ۳۰ هزار و ۴۱۰ نفر رسید.

شمار شهدای غزه به ۳۰ هزار و ۴۱۰ نفر رسید/ شهادت ۹۰ فلسطینی در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش پایگاه خبری «الجزیره»، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۹ مورد جنایت در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۰ شهروند فلسطینی را شهید و ۱۷۷ نفر دیگر را زخمی کرد و بدین ترتیب شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به ۳۰ هزار و ۴۱۰ نفر رسید.

این وزارتخانه افزود: در این مدت، ۷۱ هزار و ۷۰۰ شهروند فلسطینی نیز زخمی شده اند.

با گذشت نزدیک به ۵ ماه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، در حالی که تلاش میانجی ها برای حل این بحران ادامه دارد، نظامیان اشغالگر همچنان به جنایت خود ادامه داده و در حال خلق یک تراژدی و فاجعه ای دیگر هستند.

رژیم صهیونیستی در کنار تجاوزهای بی وقفه خود، با محاصره و جلوگیری از ارسال کمک های بشردوستانه و مواد غذایی نیز اوضاع را فاجعه بار تر کرده است.

این در حالی است که سخنگوی ارتش مصر روز شنبه از ارسال کمک‌های هوایی این کشور به شمال غزه خبر داد.

سرهنگ «غریب عبدالحافظ» سخنگوی ارتش مصر در بیانیه‌ای گفت که قاهره به ارسال هوایی محموله‌های مواد غذایی و نیازهای فوری بشردوستانه به شمال نوار غزه ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر شبکه خبری قاهره روز جمعه به نقل از منابعی اعلام کرد که قرار است کمک‌های بشردوستانه به وزن ۶.۷ تن با چتر توسط یک فروند هواپیمای ترابری مصری بر فراز اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه رها شود.

ارسال کمک های هوایی با واکنش برخی از شخصیت های سیاسی و نهادهای امداد رسان رو به رو شده است.

یک تحلیلگر مصری با انتقاد از ارسال هوایی کمک به ساکنان نوار غزه، این نوع کمک را توهین به بشریت دانست و خواستار رسیدن کمک‌ها از راه زمینی شد.

«احمد السید النجار» با اشاره به ارسال هوایی کمک برای ساکنان غزه گفت: رها کردن کمک از هوا توهین به بشریت است.

وی با اشاره به روی آوردن اردن به این روش، تاکید کرد: ارسال هوایی با اجازه رژیم جنایتکار صهیونیستی انجام شده است.

این تحلیلگر مصری اضافه کرد: اقدام انسانی این است که کمک ها زمینی یا از طریق دریا به طرف محلی تحویل داده تا میان نیازمندان توزیع شود.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    این مردم بیچاره را نابود کردین اصلا انسانیست کجا رفته

  • 🐜
    0

    شمار مستأجران ایران ناامید کننده شد شمار بی خانمان های ایران رو ب افزایش است شمار کسانیکه گرسنه سربربالین می‌گذاریم نجومی شد شمار فرار مغزها ادامه دارد!!! غزه لبنان سوریه عراق یمن آفریقا ونزوئلا فلسطین بما مردم نجیب زاده ایران هیچ ربطی ندارد!!!

  • ناشناس
    0

    خدا کجایی تا کی این همه ظلم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها