وزیر خارجه مصر: به اجرای پیمان صلح با اسرائیل ادامه می‌دهیم

وزیر امور خارجه مصر در واکنش به گزارش های حاکی از هشدار این کشور نسبت به احتمال تعلیق پیمان صلح با رژیم صهیونیستی در صورت اعزام نیروهای این رژیم به یک شهر مرزی واقع در جنوب نوار غزه، تاکید کرد که به اجرای پیمان و روابط عادی دو جانبه ادامه می دهند.

وزیر خارجه مصر: به اجرای پیمان صلح با اسرائیل ادامه می‌دهیم

بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه (AA) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که «سامح شکری»، وزیر امور خارجه مصر شامگاه امروز (دوشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «تانیا فایون»، وزیر امور خارجه اسلوونی در شهر لیوبلیانا، پایتخت این کشور و طی سخنانی به زبان انگلیسی که به صورت ترجمه عربی از شبکه خبری «القاهره» پخش شد، اعلام کرد که کشورش به اجرای پیمان صلح با رژیم صهیونیستی (به دنبال امضای پیمان کمپ دیوید) و همچنین روابط عادی با این رژیم ادامه می دهد.

در حالی که خبرگزاری «آسوشیتد پرس» (AA) و روزنامه های «نیویورک تایمز» و «وال استریت ژورنال» آمریکا شنبه هفته جاری گزارش داده بودند که قاهره نسبت به امکان تعلیق پیمان صلح با تل آویو در صورت اعزام نیروهای رژیم صهیونیستی به شهر «رفح» در جنوب نوار غزه و در نزدیکی مرز مشترک با مصر هشدار داده، شکری در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران اظهار داشت: بگذار صریح باشم، در مورد آن منابع که در رسانه در قبال این مسئله صحبت می کنند، اظهار نظر زیادی ندارم.

وزیر امور خارجه مصر در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک همچنین تصریح کرد: در طول ۴۰ سال گذشته، روابطی عادی (با رژیم صهیونیستی) وجود داشته و ما به انجام کارهای بیشتری به عنوان نوعی از راه های رسیدگی به این مسئله (جنگ علیه غزه) ادامه خواهیم داد.

شکری در این باره ادامه داد: یک پیمان صلح میان مصر و اسرائیل وجود دارد و در طول ۴۰ سال گذشته اعتبار داشته است. ما با اعتماد و کارآمدی برخورد می کنیم و در این دوره نیز به این کار ادامه خواهیم داد. هر گونه اظهار نظری که برخی افراد ایراد کردند، ممکن است (این مسئله) را تحریف کرده باشد.

وزیر امور خارجه مصر در ادامه نیز عنوان کرد: ما از نزدیک و با جدیت در راستای دستیابی به یک توافق میان حماس (جنبش مقاومت اسلامی فلسطین) و اسرائیل برای آزادی اسرا و ورود کمک های بشردوستانه (به نوار غزه) کار می کنیم، به تلاش های خود ادامه می دهیم و بر ضرورت آتش بس تاکید می کنیم.

شایان ذکر است که رژیم صهیونیستی بامداد امروز شهر رفح را بدون توجه به هشدارهای بین المللی نسبت به پیامدهای انسانی پیشروی خود به سمت آن، به شدت بمباران کرده و باعث شهادت و جراحت ده ها تن شد در حالی به طور همزمان نیز، درگیری هایی میان ارتش این رژیم و نیروهای مقاومت در شمال غرب این شهر مملو از آوارگان فلسطینی روی داد.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    بی عرضه

  • ناشناس
    0

    نمیدانم بگویم خاک بر سرت ،، یا نه. ؟

  • ناشناس
    0

    بزرگترین کشور عربی چسبیده به اسرائیل خودش را کنار کشیده و داره استفاده می‌کنه .‌ ایران اگر سیاست داشت اعراب را به جان اسراعیل می انداخت نه اینکه خودش به وسط میدان بیافتد و یکه بزن محله بشه و آخرش هر چی کتک و سر شکستن باشه مال ایران باشه و عیش و نوش و جام جهانی و آسیایی و نفت و گاز و تجارت مال عرب ملخ خوار .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها