مسیر زمینی از امارات- بحرین -عربستان برای انتقال کالاها به اسرائیل و مصر

«هانان فریدمن»، مدیر عامل شرکت شبکه کامیون‌های اسرائیل (Trucknet Enterprise Ltd) اعلام کرد: «این شرکت کالاهایی از جمله مواد غذایی، پلاستیک، مواد شیمیایی و الکتریکی را از بنادر امارات و بحرین از طریق عربستان و اردن به اسرائیل و سپس به اروپا ارسال می‌کند.»

مسیر زمینی از امارات- بحرین -عربستان برای انتقال کالاها به اسرائیل و مصر

به گزارش العربی الجدید، این اولین بار است که مسیرهای تجاری از قلب خاورمیانه می‌گذرد تا دریای سرخ را دور بزند و از ورود به باب المندب و در معرض حملات انصارالله یمن قرار گرفتن، پرهیز کند.

شرکت Hapag-Lloyd AG که پنجمین شرکت بزرگ کانتینری در جهان است به دنبال اتصال بندر جبل علی در دبی و دو بندر شرقی عربستان به جده در ساحل غربی است. گزینه دیگر هم اتصال جبل علی به اردن است.

فریدمن به بلومبرگ گفت: «کالاهایی از هند، تایلند، کره جنوبی و چین در هفته‌های اخیر با کامیون ارسال شده است. کالاهای مقصد آسیا نیز در جهت مخالف حرکت می‌کنند که به کاهش هزینه‌های کلی منجر می‌شود.

با این حال، کارایی بلندمدت این مسیر به ثبات در منطقه بستگی دارد. همچنین، مقادیری که کامیون‌ها می‌توانند حمل کنند بسیار کمتر از مقادیری است که توسط کشتی‌ها حمل می‌شود.

فریدمن گفت که مسیر زمینی هنوز یک جایگزین برای برخی کالاها فراهم می‌کند.

«نیلز هاوپت»، سخنگوی شرکت Hapag-Lloyd اذعان کرد این مسیرهای برنامه‌ریزی‌شده یک راه حل کوتاه مدت برای کشتیرانی است که مقدار محدودی محموله را حمل می کنند، نه هزاران کانتینر.

او گفت که پل زمینی نه سریع و نه آسان است، اما ممکن است به افزایش جریان تجارت از طریق بنادر منطقه، مانند جده، که عملاً از پیوندهای معمول خود با اقتصاد جهانی قطع شده است، کمک کند.

اما از سوی دیگر، سفر از بندر جبل علی تا دروازه تجاری اسرائیل در حیفا حدودا سه یا چهار روز طول می‌کشد که ‌در مقایسه سفر ۱۰ روزه یا بیشتر به دور دماغه امید نیک در آفریقا، جذابتر است.

کریس راجرز، رئیس گروه تحقیقاتی صادرات «استاندارد اند پورز»، گفت: پل زمینی، اگرچه حجم قابل توجهی از ترافیک را حمل می‌کند، اما به طور خاص یک راه حل ویژه برای محموله‌ها به اسرائیل باقی خواهد ماند.

شرکت های همکاری کننده

شرکت تراک نت، کامیون‌های خود را با شرکت هایی از جمله PureTrans FZCO در دبی، Cox Logistics در بحرین و WWCs که در زمینه آژانس های تجاری و کشتیرانی در مصر فعالیت می‌کند، اداره می‌کند.

عملیات آزمایشی از منطقه خلیج فارس به اسرائیل در اوایل سال ۲۰۲۳ آغاز شد و زمانی که حوثی‌ها پس از جنگ با غزه، کشتی‌هایی را که به سمت اسرائیل در دریای سرخ در حرکت بودند، تهدید کردند، تراک‌نت طرح خود را پیش برد.

فریدمن تاکید کرد: «ما در نوامبر چند سفر آزمایشی انجام دادیم.« وی با اشاره به اینکه اولین محموله ها در دسامبر ارسال شد، از اعلام تعداد کامیون‌هایی که در این مسیر تردد کرده اند یا میزان کالای حمل شده خودداری کرد.

فریدمن گفت: «ما فقط باید محموله‌هایی را که به اروپا می‌روند و محموله‌هایی که به آسیا می‌روند مطابقت دهیم.»

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    1

    اگر اینگونه باشه انصاراله و سازمان ساندیسون دق میکنند خخخخخخخخخ

  • ناشناس
    0

    درود بر اسراییل صلح طلب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها