بایدن: از اسرائیل و مصر تعهد گرفتم که گذرگاه رفح بازگشایی خواهد شد

رئیس‌جمهور آمریکا همزمان که رژیم اسرائیل را برای حمله بیشتر به غزه و نیروهای مقاومت فلسطین مجهز می کند، در ژستی بشردوستانه اعلام کرد که از اسرائیلی ها و رئیس جمهور مصر تعهد گرفته است که گذرگاه رفح بازگشایی خواهد شد.

بایدن: از اسرائیل و مصر تعهد گرفتم که گذرگاه رفح بازگشایی خواهد شد

جو بایدن روز جمعه به وقت محلی به خبرنگاران در کاخ سفید افزود که کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه حیاتی ظرف « ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده» وارد غزه خواهند شد.

رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به جاده گذرگاه رفح که مصر را به نوار غزه متصل می‌کند، گفت: «بزرگراه باید بازسازی می‌شد زیرا وضعیت بسیار بدی داشت و من معتقدم ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده، ۲۰ کامیون حامل کمک از گذرگاه رفح وارد غزه خواهند شد.»

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در حساب کاربری خود در شبکه ایکس‌ (توییتر سابق) بار دیگر از رژیم اسرائیل حمایت کرد و مدعی شد: «تاریخ به ما آموخته که وقتی تروریست ‌ها بهای اقدام خود را نمی‌پردازند یا زمانی که دیکتاتورها بهای جنایات خود را نمی پردازند،‌ هرج و مرج،‌ مرگ و ویرانی بیشتر می‌شود.»

وی مدعی شد: «هزینه‌ها و تهدیدها برای آمریکا و جهان مدام در حال افزایش است. ما نباید کنار بکشیم.»

رئیس جمهور آمریکا در بازگشت از سفر  تل آویو در هواپیمای ایر فورس وان در جمع خبرنگاران افزود که عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر با عبور ۲۰ کامیون امدادی از گذرگاه رفح به سوی غزه موافقت کرده است.

بایدن گفت که در گفتگوی تلفنی از داخل هواپیما با همتای مصری خود از این تصمیم قاهره مطلع شده و  رئیس جمهور مصر با عبور ۲۰ کامیون امداد موافقت کرده است.

رئیس جمهور آمریکا در عین حال مدعی شد:« در مورد نیاز به ورود سریع کمک‌های بشردوستانه به غزه، با اسرائیلی‌ها بسیار تند صحبت کردم. اما اگر حماس بخواهد این کامیون‌ها را توقیف و مصادره کند، آنگاه این فرآیند ادامه نخواهد یافت و متوقف خواهد شد.»

 رئیس جمهور آمریکا پس از بازگشت از سفر به تل آویو نیز پنجشنبه شب به وقت محلی برابر با ۱۹ اکتبر ۲۰۲۳ و ۲۷ مهرماه جاری در سخنانی از کاخ سفید گفت: ما با یک نقطه عطف در تاریخ روبرو هستیم و تصمیماتی که امروز می‌گیریم آینده برای دهه های آتی تعیین خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا افزود: اولویت اصلی من سرنوشت زندانیان آمریکایی در نوار غزه است. ما در حال بررسی همه راه ها و ابزارها برای بازگرداندن گروگان ها به سرزمینشان هستیم. تاریخ به ما نشان داده وقتی تروریست‌ها هزینه نپردازند باعث هرج و مرج‌ها و کشتارهای بیشتر می‌شوند.

بایدن با بیان اینکه بیش از ۱۳۰۰ نفر از جمله حداقل ۳۲ شهروند آمریکایی در اسرائیل کشته شدند، وعده بازگرداندن بازداشت شدگان را داد و گفت: به عنوان رئیس جمهور، برای من اولویتی بالاتر از امنیت آمریکایی هایی که به گروگان گرفته شده اند،  نیست.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفتگو و تاکید کردم که ایالات متحده به مردم فلسطین و حق آنها برای تعیین سرنوشت متعهد است.

رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد: حماس نماینده مردم فلسطین نیست و از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کند. ایران از روسیه در اوکراین و همچنین حماس حمایت می‌کند و ما همچنان آنها را برای این موارد  پاسخگو خواهیم کرد.

دولت جو بایدن همزمان با تشدید درگیری ها میان نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل و نیز جنگ اوکراین، از کنگره خواست نزدیک به ۱۰۶ میلیارد دلار برای تامین مالی طرح های امنیتی مرزی اوکراین، رژیم اسرائیل و آمریکا، اختصاص دهد اما هیچ راهبردی برای تامین این پول از کنگره بدون رهبر ارائه نکرد.

درخواست جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای این بودجه، پس از سفر وی به تل آویو و دیدار با مقامات رژیم اسرائیل و و اعلام همبستگی با این رژیم در میان ادامه بمباران غزه صورت می گیرد.

بایدن با قرار دادن کمک‌های مالی به رژیم اسرائیل در میان مسایلی مانند اوکراین، امنیت مرزی، کمک به پناهندگان، مقابله با چین و دیگر اولویت‌های مهم، امیدوار است بتواند در مجلس نمایندگان حمایت لازم را بدست آورد.

بایدن از کنگره ۱۴.۳ میلیارد دلار کمک مالی اضافی برای حمایت از رژیم اسرائیل، ۶۱.۳ میلیارد دلار بودجه برای کمک به تجهیز اوکراین برای جنگ با روسیه و چهار میلیارد دلار نیز برای مقابله با نفوذ چین کرده است.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    ازطریق کامیون‌های مواد غذایی وکمک بشردوستانه که وارد غزه خواهد شد .ماموران اطلاعاتی اسراییل کثیف هم با آنها وارد غزه شوند و.....

  • 🐜
    0

    بایدن همان جنایتکار جنگی است که مهمات آدم کشی را تقدیم صهیونیست‌ها کرده

  • محمودص
    0

    مردم.بعضی از کشورهای جهان باورکن فکر میکنند.دارن زندگی می‌کنند نه آدم شمازندگی نمی‌کنی شما داری بی خاصیت بی ارزش بودنتودرجهان نمایش میگذاری.که شماهم.مثل ایرانی آدم هستی.نه شماادم کوچکهایی هستید که بالای سرتون بیایند.بچه هاتونوخواهرمادراتونوفدامیکنیدبلکه چند روزی زندگی کنید.فلسطین.مگه برای ایرانی‌ها چی داده که ایران چندین ساله.باکمک مردمش.فلسطین رابه ساعت هم راه‌ها نکرده.ببین چقدرروی شماهاسوارهست.آمریکامیگه من پشت ظلم هستم تمام دنیا بداند.الان وقت آن هست آدم بزرگ‌ها آدم فهمیده های جهان حکومت کشورشونوازنفهمهابگیرند.حق برباطل پیروزهست.فهمیدههابه نفهم ها پیروز هست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها