انگلیس از «حمله موشکی» به یک کشتی در دریای سرخ خبر داد/ یمن یک کشتی آمریکایی را هدف قرار داد

مرکز عملیات تجارت دریایی انگلیس روز دوشنبه (امروز) گفت که به یک کشتی در چهل مایلی جنوب شهر بندری «المخا» در یمن، دو موشک شلیک شد.

انگلیس از «حمله موشکی» به یک کشتی در دریای سرخ خبر داد/ یمن یک کشتی آمریکایی را هدف قرار داد

در شرایطی که تجاوزات آمریکا و متحدانش به یمن برای توقف حمایت یمنی‌ها از مردم غزه ادامه دارد، مرکز عملیات تجارت دریایی انگلیس از وقوع یک حمله موشکی جدید در دریای سرخ خبر داد.

به گفته این نهاد انگلیسی، مرکز عملیات تجارت دریایی این کشور گزارشی درباره حمله به یک کشتی در چهل مایلی جنوب آب‌های المخا در یمن دریافت کرد. طبق ادعای این مرکز، به یک کشتی با دو موشک حمله شد اما به خدمه آسیبی نرسیده است.

مقام‌های یمنی هنوز واکنشی به خبر حمله موشکی به یک کشتی در این منطقه از دریای سرخ نشان نداده و آن را تایید یا تکذیب  نکرده‌اند.

ارتش یمن از زمان شدت گرفتن حملات اسرائیل به غزه، حملات به کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌های به مقصد فلسطین اشغالی را در دستورکار خود قرار داده و تجاوزات آمریکا و متحدان به یمن هم مانع حمایت یمن از غزه نشده است.

مرکز عملیات تجارت دریایی انگلیس از کشتی‌ها خواسته در هنگام عبور از این منطقه در دریای سرخ محتاط باشند و هر فعالیت مشکوک را گزارش دهند.

یمن یک کشتی آمریکایی را هدف قرار داد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد کرد که نیروهای این کشور یک کشتی آمریکایی را که در حال رفتن به فلسطین اشغالی بود، در دریای سرخ هدف حمله قرار داده‌اند.

 سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، صبح امروز (دوشنبه)، از حمله به یک کشتی آمریکایی در دریای سرخ خبر داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد نیروهای این کشور در حمایت از مردم فلسطین و در پاسخ به حملات آمریکا به خاک یمن، کشتی آمریکایی «Star Iris» را با چند موشک دریایی مناسب هدف قرار داده‌اند و کشتی آمریکایی مورد اصابت قرار گرفته است.

یحیی سریع تاکید کرد نیروهای مسلح یمن به عملیات‌های خود علیه کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌‌هایی که مقصد آن‌ها فلسطین اشغالی است، ادامه خواهند داد تا زمانی که محاصره نوار غزه برداشته شود و تجاوزات علیه این منطقه پایان یابد.

این بیانیه در حالی منتشر شده است که مرکز عملیات تجارت دریایی انگلیس ساعاتی پیش از حمله به یک کشتی در چهل مایلی جنوب آب‌های المخا (جنوب یمن) خبر داد و افزود که با دو موشک به این کشتی حمله شده است.

نیروهای مسلح یمن از زمان شدت گرفتن حملات اسرائیل به غزه، حملات به کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌های به مقصد فلسطین اشغالی را در دستورکار خود قرار داده‌اند.

آمریکا و انگلیس تاکنون برای جلوگیری از این حملات چندین بار خاک یمن را هدف حملات خود قرار داده‌اند؛ اما این حملات باعث توقف عملیات‌های نیروهای یمنی نشده است.

این خبر بروزرسانی شده است.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    آتش بیار این معرکه انگلیس هست به همه خبر میده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها