جمهوری‌خواهان، بایدن را «ضد اسرائیل» خطاب کردند

برخی نمایندگان جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا، جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور را «ضد اسرائیل» خواندند.

جمهوری‌خواهان، بایدن را «ضد اسرائیل» خطاب کردند

 جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا در پی تهدید رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر وتوی لایحه پیشنهادی تامین بودجه برای رژیم صهیونیستی بدون تخصیص کمک به اوکراین او را «ضد اسرائیل» خواندند.

به گزارش آکسیوس، قانون‌گذاران حزب جمهوری‌خواه از موضع بایدن در قبال وتوی لایحه پیشنهادی مجلس نمایندگان آمریکا جهت ارائه کمک‌های مالی و نظامی بیشتر به رژیم صهیونیستی انتقاد کرده و عنوان کرده‌اند، اقدام وی جهت وتوی لایحه مذکور به شدت «غیرمسوولانه» است.

نمایندگان جمهوری‌خواه عنوان کرده‌اند که بایدن با بودجه «اسرائیل» بازی سیاسی می‌کند. صحبت آنها یادآور ادعایی است که پیشتر دموکرات‌ها علیه جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان در ماه نوامبرسال  گذشته مبنی بر سیاسی‌ کردن تصویب بسته کمکی  14.3 میلیارد دلاری برای رژیم صهیونیستی مطرح کردند.  

این نمایندگان از موضع جدید کاخ سفید مبنی بر اینکه باید از لایحه‌ای حمایت کنند که به موجب آن به مسئله مرزها، موضوع اوکراین، رژیم صهیونیستی پرداخته شود، خشمگین هستند.

با وجود آنکه اکثر اعضای جمهوری‌خواه از لایحه حمایت از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، انجمن درون حزبی آزادی آمریکا با آن مخالف است. لایحه مذکور برای تصویب نیاز به اکثریت دو سوم آرا دارد.

«جیمز ادوارد بنکس» نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا ماجرای تهدید به وتو کردن این لایحه را به شدت غیرمسوولانه خوانده است. «جیم جردن» از ایالت اوهایو نیز در رابطه با این لایحه گفته است که حتی اگر بایدن در نهایت برای وتوی لایحه مذکور تاش کند، اقدامش می‌تواند حمایت کافی برای لغو حق وتو را از سوی نمایندگان به دست آورد.

 «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تهدید بایدن به وتوی لایحه کمک به رژیم صهیونیستی را خیانت به بزرگترین متحد آمریکا عنوان کرده است، آن هم زمانی که طبق ادعای وی رژیم صهیونیستی به این حمایت‌ها نیاز مبرم دارند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها