چین: تعامل با طالبان تنها راه حل افغانستان است

نماینده چین در سازمان ملل با قطعنامه شورای امنیت برای افغانستان مخالفت کرد.

چین: تعامل با طالبان تنها راه حل افغانستان است

نماینده چین در سازمان ملل با قطعنامه شورای امنیت برای افغانستان مخالفت و تاکید کرد: تاریخ این کشور در دو دهه اخیر بارها و بارها ثابت کرده است که راه‌حل‌های تحمیل‌شده از خارج به شکست ختم خواهد شد.

جِنگ شوانگ که به قطعنامه شورای امنیت درباره افغانستان رای ممتنع داده است گفت: پیگیری ارزیابی «فریدون سینیرلی‌اوغلو» هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور افغانستان باید در ارتباط کامل با مقامات این کشور و با احترام به نظر آنها صورت گیرد.

معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل با انتصاب فرستاده ویژه برای افغانستان اعلام مخالفت کرد و افزود: انتصاب اجباری یک فرستاده ویژه با بی‌توجهی به دیدگاه‌های کشور مربوطه، نه‌تنها ممکن است منجر به ناتوانی نماینده ویژه در انجام وظایف خود شود، بلکه تضاد و رویارویی بین جامعه جهانی و مقامات افغانستان را نیز تشدید می کند.

شوانگ  اظهار کرد: هم اکنون اعضای شورای امنیت در مورد پیگیری گزارش ارزیابی، اختلاف نظر دارند و از سوی دیگر مقامات افغانستان نیز در مورد برخی توصیه‌ها ملاحظاتی دارند که در پرتو آن به‌نظر می‌رسد قطعنامه شورا به‌طور بالقوه آثار معکوس دارد و تصویب آن عجولانه است.

به گفته وی، چین و فدراسیون روسیه این نگرانی‌ها را در رایزنی بیان و اصلاحات سازنده‌ای را برای پیش‌نویس موضوعات مرتبط پیشنهاد کردند که البته مورد توجه قرار نگرفت.

معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل تاکید کرد: راه‌حل واقعی مساله افغانستان در نهایت در اختیار مردم این کشور است و در این فرآیند، جامعه بین‌المللی باید به‌طور مؤثر با مقامات افغان برای ارائه حمایت و کمک سازنده ارتباط برقرار کند.

شوانگ ابراز امیدواری کرد: در آینده، دبیرکل با احتیاط، با انتصاب فرستاده ویژه برخورد کند، به تقویت ارتباطات و تعامل با مقامات افغانستان ادامه دهد و برای یافتن راه‌حل‌های مناسب تلاش کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها