آمریکا: ۴ پهپاد پرتاب شده از مناطق تحت کنترل حوثی ها سرنگون شدند

ارتش آمریکا می‌گوید: ۴ پهپاد پرتاب شده از مناطق تحت کنترل حوثی ها را سرنگون کرده است.

آمریکا: ۴ پهپاد پرتاب شده از مناطق تحت کنترل حوثی ها سرنگون شدند

رویترز نوشت: فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد: نیروی دریایی این کشور چهار هواپیمای بدون سرنشین را که به سمت یک ناوشکن آمریکایی در جنوب دریای سرخ در حرکت بوده و از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن پرتاب شده بود، سرنگون کرده است.

سنتکام در پستی در X گفت: «این حملات چهاردهمین و پانزدهمین حمله شبه نظامیان حوثی به کشتی های تجاری از 17 اکتبر بوده است.»

حوثی‌ها گفته‌اند تا زمانی که محاصره غزه و حمله به این باریکه ادامه دارد راه دریایی باب المندب و دریای سرخ را برای کشتی‌های اسرائیلی ناامن خواهند کرد. آمریکا به تازگی اعلام کرده در ائتلافی متشکل از ۲۰ کشور به دنبال مقابله با حوثی‌های یمن است.

سنتکام همچنین اعلام کرد: فرماندهی مرکزی نیروی دریایی ایالات متحده به تماس های اضطراری دو کشتی که مورد حمله قرار گرفته بودند، پاسخ داده است. بر اساس این پست، ارتش آمریکا به یک تانکر نفتی/شیمیایی با پرچم نروژ، متعلق به یک شرکت اسرائیلی و یک نفتکش نفت خام متعلق به گابن با پرچم هند کمک کرده است. براساس این گزارش دو موشک بالستیک ضد کشتی حوثی‌ها از مناطق تحت کنترل آنها در یمن به سمت این دو کشتی در دریای سرخ جنوبی شلیک شدند که هیچکدام به هدف اصابت نکردند.

آژانس عملیات تجارت دریایی بریتانیا هم پیشتر گزارش داده بود که یک سامانه هوایی بدون سرنشین در نزدیکی یک کشتی در تنگه باب المندب، در ۴۵ مایل دریایی جنوب غربی سلیف را هدف قرار داده است.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ممدجفر
    3

    اکثر رسانه های خارجی از یک اتاق فکر و مرکز مشترک خط میگیرن. محتوای اکثر تیترها و نحوه بیان شون در مورد جنگ ارتش ائتلافی اسرائیل و گروه چریکی حماس عمدا جانبدارانه اس. حتی توی کوچکترین حرفها... مثلا حملات شجاعانه ارتش یمن رو بی اهمیت وحقیر جلوه میدن میگن شبه نظامیان حوثی !!!! درحالیکه کشور یمن ارتش و تجهیزات نظامی پیشرفته ای داره وگرنه با این شجاعت و اطمینان وارد میدون نمیسد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها