هشدار گروه‌های فلسطین نسبت به «توطئه کوچاندن» فلسطینی‌ها

کمیته پیگیری احزاب ملی و اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای نسبت به «توطئه» کوچاندن فلسطینی‌ها به مناطق به اصطلاح «امن» هشدار دادند.

هشدار گروه‌های فلسطین نسبت به «توطئه کوچاندن» فلسطینی‌ها

در بیانیه کمیته پیگیری احزاب ملی و اسلامی فلسطین متشکل از گروه‌های فلسطین آمده است: موضع ما برای مقابله با توطئه کوچاندن ملت فلسطین در نوار غزه به سینای مصر، متحد است.

بر اساس گزارش شبکه الجزیره، در این بیانیه تاکید شد: ما نسبت به هرگونه هماهنگی با پروژه صهیونیستی آوارگی فلسطینی‌ها تحت عنوان کمک یا مناطق امن هشدار می‌دهیم.

این کمیته در ادامه تاکید کردند: هر کسی که می‌خواهد از ملت فلسطین در غزه محافظت کند، باید برای توقف جنگ نسل‌کشی مداخله و گذرگاه‌ها را باز کند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که روزنامه العربی الجدید صبح امروز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد، در مقابل تلاش‌های مصر برای توقف جنگ غزه یک طرح اسرائیلی برای بعد از پایان عملیات نظامی در غزه وجود دارد.

این کمیته از موضع مصر در رد قاطعانه این توطئه تمجید کرد و از قاهره خواست این موضع را حفظ و با تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی و نقشه‌های جنایتکارانه آن مقابله کند.

کمیته پیگیری احزاب ملی و اسلامی فلسطین همچنین از کشورهای جهان خواست تا با توقف جنگ نسل‌کشی و بیرون کردن نیروهای اشغالگر نازی از کل نوار غزه، برای توقف این توطئه مداخله کنند.

این طرح شامل انتقال تدریجی تعداد زیادی از ساکنان غزه که احتمالا یک میلیون نفر باشند، به استان‌های مصر است. این افراد می‌توانند در مصر زندگی و کار کنند. فرصت‌های شغلی نیز برای آنها در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس یا حتی کشورهای اروپایی ایجاد می‌شود.

نگرانی‌های مصر بعد از انتشار گزارش‌هایی درباره طرح‌های غرب، آمریکا و رژیم صهیونیستی در خصوص کاهش تراکم جمعیت نوار غزه به ضرر مصر افزایش یافته است.

مصر بارها از طریق اظهارات علنی سیاسی با این طرح‌ها مخالفت کرده است. طرح اصلاح شده در دوره زمانی طولانی‌تری و با اقدامات تدریجی انجام می‌شود، طوری که با مخالفت دستگاه‌های مصری و نهاد نظامی این کشور روبرو نشود. صهیونیست‌ها در این راستا به توانایی مصر برای استقبال از صدها هزار آواره سوری به دنبال بحران در سوریه اشاره می‌کنند.

این منابع اعلام کردند، مانع اصلی در اجرای این طرح مخالفت دستگاه‌های حاکم مصر است. طرف‌های غربی و آمریکایی در حال حاضر تلاش می‌کنند تا دستگاه‌های مصری به ویژه نهاد نظامی این کشور را به قبول تدریجی این طرح و درآمدهای اقتصادی که با کمک اتحادیه اروپا، آمریکا و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس خواهد داشت، قانع کنند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    توطئه؟ مثل اینکه یادشون رفته حماس شروع کرد.

  • ناشناس
    0

    .. صهیونیست‌ها در این راستا به توانایی مصر برای استقبال از صدها هزار آواره سوری به دنبال بحران در سوریه اشاره می‌کنند ..

    الان مصریها با خودشون میگن عجب .. خوردیم که به آوارگان سوری پناه دادیم حالا آوارگان غزه هم سرمون خراب شدند!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها