کره جنوبی برای چهارمین بار در یک هفته هدف حملات سایبری قرار گرفت

چهارمین حمله سایبری در یک هفته گذشته با هدف قرار دادن تارنماهای دولتی کره جنوبی، بخشی از خدمات آنلاین در این کشور را در روز جمعه دچار اختلال کرد.

کره جنوبی برای چهارمین بار در یک هفته هدف حملات سایبری قرار گرفت

به گزارش استریتز تایمز، این چهارمین مورد از این نوع اختلالات در هفته گذشته بود. به گفته وزارت امور داخلی و ایمنی کره جنوبی، طی این حمله یک وب سایت و برخی برنامه های تلفن همراه ارائه‌دهنده خدمات شناسایی آنلاین از کار افتادند.

خرابی سرویس شناسایی الکترونیکی دولت در روز جمعه یک روز پس از آن رخ داد که یک وبسایت وابسته به وزارت اقتصاد و دارایی کره نیز روز پنجشنبه از دسترس خارج شده بود.

این تارنما که مورد استفاده همه نهادهای دولتی برای انجام تراکنش‌هاست، حدود یک ساعت از دسترس خارج شد.

سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی احتمال حمله را رد نکرد و گفت در زمان حمله، یک عامل ناشناس با آدرس پروتکل اینترنتی خارجی سعی کرده به وب‌سرور تارنمای دولتی دسترسی پیدا کند.

این سازمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد برخی حملات متمرکز که این وب‌سایت را هدف قرار داده بودند، ردیابی شده‌اند و افزود هنوز جزئیاتی در مورد اینکه چه کسی یا کسانی پشت این حمله بوده یا به دنبال چه چیزی بوده‌اند، در دست نیست.

جمعه گذشته ( ۲۶ آبان)، یک پلتفرم آنلاین برای رسیدگی به شکایات مدنی و یک پورتال داخلی که توسط کارکنان دولتی برای عملیات روزانه شان استفاده می‌شد، حداقل برای یک روز کامل از کار افتاد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها