بایدن: باید از بیمارستان‌های غزه محافظت شود

درحالیکه تانک‌های اسرائیلی تا در ورودی بیمارستان‌های غزه جلو آمده‌اند، رییس جمهور آمریکا خواستار محافظت از این بیمارستان‌ها شد.

بایدن: باید از بیمارستان‌های غزه محافظت شود

رویترز نوشت: جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده گفته است: بزرگترین بیمارستان غزه باید محافظت شود. بایدن روز دوشنبه(به وقت آمریکا) در گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفید گفت: امیدوار است ببیند اسرائیل اقدامات مداخله جویانه کمتری در بیمارستان الشفا انجام می‌دهد، بیمارستانی که به گفته کارکنان پزشکی بارها مورد هدف بمباران و تک تیراندازان اسرائیلی قرار گرفته است.

رییس جمهور دمکرات آمریکا افزود: «امید و انتظار من این است که اقدامات مداخله جویانه کمتری نسبت به بیمارستان ها انجام شود و ما همچنان با اسرائیلی ها در تماس باشیم. همچنین تلاش‌هایی برای به دست آوردن یک توقف برای رسیدگی به آزادی زندانیان وجود دارد و در حال مذاکره با قطری‌ها؛ بنابراین من تا حدودی امیدوار هستم، اما بیمارستان ها باید محافظت شوند.»

اظهارات بایدن در حالی بیان شد که پزشکان نسبت به افزایش تلفات در میان بیماران از جمله نوزادان تازه متولد شده در بیمارستانی که از روز شنبه توسط نیروهای اسرائیلی محاصره شده است، هشدار دادند. شاهدان روز دوشنبه گزارش دادند که تانک ها و خودروهای زرهی ارتش اسرائیل در چند متری دروازه مجتمع پزشکی الشفا مستقر شده‌اند، جایی که کارکنان می گویند قطعی برق، کاهش تجهیزات پزشکی و بمباران اسرائیل مراقبت از بیماران را غیرممکن کرده است.

در همین حال سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در اظهاراتی گفت: دوست داریم ببینیم کسانی که اسرائیل را برای محافظت از بیمارستان‌ها دعوت می‌کنند از حماس هم بخواهند که بیمارستان‌ها را تخلیه کرده و از غیرنظامیان بعنوان سپر انسانی استفاده نکند.

گفتنی است حماس بارها ادعاهای اسرائیل در مورد استفاده نظامی از اماکن عمومی را رد کرده است.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    اینم شده مثل رئیسی، فقط دستور میده
    تورم کنترل شود، جمعیت زیاد شود و ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها