معلمان کره جنوبی در اعتراض به «زورگویی والدین دانش آموزان»، اعتصاب کردند

معلمان کره جنوبی امروز دوشنبه قصد دارند دست از کار بکشند تا به آنچه زورگویی، آزار و اذیت والدین دانش آموزان عنوان شده، اعتراض کنند.

معلمان کره جنوبی در اعتراض به «زورگویی والدین دانش آموزان»، اعتصاب کردند

به گزارش رویترز، معلمان کره‌ای در اعتصاب روز دوشنبه خواستار حمایت بهتر و بیشتر وزارت آموزش کره جنوبی در برابر آنچه زورگویی و آزار والدین دانش آموزان خوانده شده، هستند. معلمان می‌گویند این زورگویی در مواردی باعث خودکشی همکارانشان شده است.

پس از پیدا شدن جسد یک معلم جوان در ماه ژوئیه در یک خودکشی، اعتراضات معلمان نسبت به بدرفتاری والدین دانش آموزان بیشتر شده است. مقامات دولتی و هیئت مدیره مدارس برای جلوگیری از اختلالات عمده کلاس ها قول داده اند که اقدامات قانونی را برای محافظت بهتر از معلمان انجام دهند. رئیس جمهور «یون سوک یول» روز دوشنبه به مقامات دستور داد تا به خواسته های معلمان گوش دهند و برای حفظ حقوق آنها تلاش کنند.

سازمان دهندگان گفتند که انتظار می رود 20,000 نفر روز دوشنبه برای پیوستن به تظاهرات نزدیک پارلمان به خیابان ها بیایند.

در شش سال گذشته تا ژوئن امسال صد معلم مدارس دولتی در کره جنوبی خودکشی کردند. داده های دولتی نشان می دهد که 57 نفر از آنها در مدارس ابتدایی تدریس می کردند. بر اساس داده های سازمان بهداشت جهانی، کره جنوبی بالاترین میزان خودکشی را در میان کشورهای توسعه یافته دارد و بیش از 20 نفر در هر 100000 نفر جان خود را به سبب خودکشی از دست می دهند.

مسئله آموزش و رفتن به دانشگاه در کره جنوبی به شدت جدی و حساس است. تلاش برای رسیدن به تحصیلات عالیه آنچنان جدی است که تعدادی از دانش آموزان به خاطر آن خودکشی می‌کنند و از این رو است که معلمان والدین دانش آموزان را به آزار، اذیت و بدرفتاری با خود متهم می‌کنند.

وزارت آموزش کره جنوبی ضمن قبول اینکه در قانون به حقوق دانش‌آموزان بیش از حد تأکید شده و حقوق معلمان رعایت نمی‌شود گفت: معلمان حق دارند تلفن والدین را جواب ندهند.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها