معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل:

اوکراین در حمله به پل کریمه از روش‌های داعش استفاده کرد

دیمیتری پولیانسکی معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که اوکراین در اولین حمله به پل کریمه از روش های داعش استفاده کرد.

 اوکراین در حمله به پل کریمه از روش‌های داعش استفاده کرد

این مقام دولت پوتین روز دوشنبه به وقت محلی به شورای امنیت سازمان ملل گفت: باید اشاره شود که پل کریمه مدت زیادی به عنوان یک زیرساخت کاملا غیرنظامی عمل کرده است. وسایل نقلیه مسافری و باری و راه آهن از این پل برای ارتباط با شبه جزیره استفاده می کنند.

پولیانسکی افزود: حمل و نقل محموله های نظامی برای مدت زیادی از طریق پل کریمه انجام نشده و اوکراین و غرب به خوبی از آن آگاه هستند.

وی تاکید کرد: تاکتیک اولین حمله اوکراین به پل کریمه بار دیگر مانند روش های داعش بود به این معنی که از راننده کامیون مملو از مواد منفجره کورکورانه به عنوان یک بمب گذار انتحاری استفاده شد. بار دیگر در میان کشته شدگان و مجروحان فقط غیرنظامیان بودند.

معاون اول نمایندگی روسیه در سازمان ملل ادامه داد: سزمان ملل باید ارزیابی عینی از روش های تروریستی اوکراین ارائه دهد که چشم انداز حل و فصل مسالمت آمیز را به تعویق می اندازد.

دیپلمات ارشد روسیه در سازمان ملل تاکید کرد:  انتظار داریم ریاست دبیرخانه سازمان ملل، در نهایت  بیطرفی و استقلال، شجاعت ارائه ارزیابی عینی از اقدامات "رژیم دست نشانده کی یف" را به دست آورد.

منطقه کریمه پس از برگزاری یک همه‌پرسی در مارس (اسفند/ فروردین) ۲۰۱۴ و با موافقت ۹۷ درصدی شرکت‌کنندگان در رای گیری، به خاک روسیه ملحق شد.

وزارت دفاع روسیه ۱۹تیرماه ۱۴۰۲ از حمله ناموفق کی‌یف در مورخ ۱۸ تیرماه به سه منطقه در روسیه خبر داد و اعلام کرد اوکراین از موشک‌های اس-۲۰۰ برای حمله به اهداف زمینی از جمله تأسیسات در شبه جزیره کریمه و همچنین مناطق روستوف و کالوگا به ترتیب در بخش‌های جنوبی و غربی کشور استفاده کرده است.

مقامات روسیه ۲۶ تیرماه نیز در پی حمله مجدد به پل کریمه و کشته شدن دو نفر بر روی آن به دنبال حمله و انفجار، وضعیت اضطراری اعلام کردند. پس از این حادثه وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: تصمیم حمله به پل کریمه توسط مقامات و ارتش اوکراین با مشارکت سرویس‌های ویژه آمریکا و انگلیس گرفته شده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های اوکراینی، علت وقوع "وضعیت اضطراری" در پل کریمه، عملیات ویژه سرویس امنیتی و نیروی دریایی اوکراین است که در عملیات از شناورهای بدون سرنشین استفاده کرده‌اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در همین روز  در جلسه‌ای درباره حمله به پل کریمه گفت: "شب گذشته یک اقدام تروریستی دیگر روی این پل انجام شد. در این حمله غیرنظامیان کشته شدند. یک کودک مجروح شد. این خانواده از منطقه بلگورود به کریمه سفر می‌کردند. "

رئیس‌جمهور روسیه همچنین به کمیته تحقیقات روسیه و سرویس امنیت فدرال این کشور دستور داد تا «جزئیات این حمله» را مشخص کنند.

به گزارش ایرنا، جنگ اوکراین با نادیده گرفتن دغدغه های امنیتی مسکو از سوی غرب به سرکردگی آمریکا در ۵ اسفند ۱۴۰۰ آغاز شد. واشنگتن از آن زمان تاکنون به همراه سایر هم پیمانان خود هرگونه مسیر دیپلماتیک برای پایان دادن به این جنگ را بسته و با حمایت های هنگفت مالی و نظامی آتش این جنگ را همچنان برافروخته نگاه داشته است، این موضوع نگرانی بسیاری از تحلیلگران و ناظران بین المللی نسبت به وقوع یک جنگ مهیب در این بخش از جهان را به همراه داشته است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    برای بیرون راندن متجاوزهرروشی کارسازباشد؛ درست است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها