3 پهپاد اوکراین در نزدیکی مسکو سرنگون شدند

منابع روسی گزارش کردند که سه پهپاد ارتش اوکراین بر فراز منطقه مسکو شناسایی و منهدم شد.

3 پهپاد اوکراین در نزدیکی مسکو سرنگون شدند

منابع روسیه گزارش کردند که سه پهپاد ارتش اوکراین در نزدیکی منطقه مسکو منهدم شدند که البته در پی این حادثه تلفاتی برجای نماند.

منابع واحد‌های امور اضطراری روسیه گزارش کردند که سه پهپاد در حالیکه عازم مسکو بودند، رهگیری شدند.

بنا بر گزارش خبرگزاری تاس، دو پهپاد در منطقه «نوایا موسکوا» در منطقه مسکو و در منطقه مجاور آن یعنی «کالوگا» رهگیری شدند.

رسانه‌های روسیه گزاشر کردند که طبق گزارش‌های اولیه، سه پهپاد در ساعات مختلف عازم مسکو بودند که دو پهپاد بر فراز منطقه مسکو در نزدیکی روستای «والووو» منهدم شدند.

روستای والویوو در حدود 30 کیلومتری از جنوب غربی کرملین قرار گرفته است. در پی انهدام دو پهپاد، گزارشی از تلفات یا خسارات ناشی از این حادثه منتشر نشده است.

از طرف دیگر، سخنگوی خدمات اضطراری به خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفت که دو پهپاد در مسکو منهدم شد که تلفات یا خساراتی به همراه نداشت.

وی در این خصوص توضیح داد: «دو پهپاد در نزدیکی منطقه والویوو» در مسکو جدید منهدم شد. آن‌ها در یک زمین باز سقوط کردند. خسارات یا تلفاتی برجای نماند».

پیش از این دفاع روسیه اعلام کرده بود که اوکراین بامداد سه‌شنبه (۳۰ مه) با هشت هواپیمای بدون سرنشین به پایتخت روسیه حمله کرد که همه آن‌ها سرنگون شدند.هدف حمله، توطئه برای ترور «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه عنوان شده بود.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در این باره گفته بود که حمله پهپادی اوکراین به مسکو، پاسخ کی‌یف به حمله موفق روسیه بوده است.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین که در دوران زمامداری خود حدود 20 درصد از خاک کشورش را در نبرد با روسیه از دست داده است، مدت‌ها است که ضدحملاتی را به امید بازپس‌گیری قلمروهای اوکراین علیه مواضع روسیه انجام داده است که در هیچ یک از آن‌ها نتوانسته موفقیت چشمگیری حاصل کند.

زلنسکی اما با طرح این ادعا که حمله روس‌ها علیه کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کرده است اما با وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس‌ها را ناچیز ارزیابی می‌کنند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها