حملات پهپادی گسترده به جنوب و غرب مسکو/ اوکراین با ۸ پهپاد به پایتخت روسیه حمله کرد

رسانه‌های روسیه از حملات پهپادی گسترده به مناطق جنوبی و غربی پایتخت این کشور خبر می‌دهند که در پی آن به چند ساختمان آسیب وارد شده است.

حملات پهپادی گسترده به جنوب و غرب مسکو/ اوکراین با ۸ پهپاد به پایتخت روسیه حمله کرد

به گزارش راشاتودی، سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو اعلام کرد مناطق جنوبی و غربی این شهر هدف حمله پهپادی قرار گرفتند. 

وی دراین‌باره گفت: هواپیماهای بدون سرنشین صبح امروز سه‌شنبه به پایتخت روسیه حمله کردند و به چندین ساختمان آسیب رساندند. این حادثه تلفات جانی نداشته است. رسانه‌های روسیه می‌گویند حملات پهپادی امروز ارتش اوکراین گسترده بوده و ۲۵ پهپاد به مناطق مختلف مسکو حمله کردند.

مقامات اورژانس درباره جزئیات این حادثه در گفت‌وگو با ریانووستی اعلام کردند یک پهپاد به طبقات بالایی یک ساختمان مسکونی در بخش جنوب غربی شهر برخورد کرد و یک پهپاد دیگر نیز به یک بلوک آپارتمانی ۲۴ طبقه نیز در بخش جنوب غربی مسکو برخورد کرد.

شهردار دستور تخلیه ساکنان دو بلوک آپارتمانی را صادر کرده است. آندری وروبیوف، فرماندار منطقه مسکو هم اعلام کرد چند پهپاد که در حال حرکت به سمت مسکو بودند، سرنگون شدند.

اوکراین با ۸ پهپاد به مسکو حمله کرد

وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای در تشریح حمله پهپادی امروز به پایتخت این کشور اعلام کرد که ارتش اوکراین با ۸ فروند پهپاد به مناطق مختلف شهر مسکو، پایتخت روسیه حمله کرد.

در این بیانیه آمده است: رژیم کی‌یف امروز صبح در یک حمله تروریستسی با هواپیماهای بدون سرنشین، تأسیسات و اماکن شهر مسکو را هدف قرار داد.هشت پهپاد در این حمله شرکت داشتند. که همه آنها سرنگون شدند.

آن‌گونه که در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده: ۳ فروند از این پهپادها با استفاده از ابزارهای جنگ الکترونیک سرکوب و مختل شدند و کنترل خود را از دست دادند و از اهداف موردنظر منحرف شدند؛ ۵ پهپاد دیگر نیز با سامانه ضدهوایی و ضدموشکی پانتسیر-اس سرنگون شدند.

روز شنبه نیز میخائیل ودرنیکوف، فرماندار منطقه پسکوف در غرب روسیه با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که ساختمان اداری خط لوله نفت این منطقه بر اثر حمله دو پهپاد انتحاری آسیب دیده است. به گفته ودرنیکوف، در این حمله پهپادی، کسی آسیب ندیده است.

۱۳ اردیبهشت نیز دفتر ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد:تروریست‌های رژیم کی‌یف شامگاه سه‌شنبه در حمله و تلاشی شکست‌خورده قصد داشتند با دو پهپاد انتحاری کامیکازه، محل اقامت ریاست‌جمهوری در کاخ کرملین را هدف قرار دهند. 

بامداد امروز سه‌شنبه نیز روسیه اعلام کرد که ارتش این کشور در حملات شبانه، پایگاه‌های هوایی اوکراین را هدف قرار داده است و در مقابل نیروهای اوکراینی تأسیسات صنعتی در داخل روسیه را گلوله باران کردند. اوکراین نیز در اعتراف نادری به آسیب رساندن به یک هدف نظامی روسیه خبر داد و گفت که کار برای بازسازی برخی اماکن آسیب دیده در بمباران‌ها آغاز شده است.

خبرگزاری دولتی روسیه به نقل از وزارت دفاع این کشور گزارش داد که بیش از یک پایگاه هوایی اوکراین هدف قرار گرفته است، هرچند خسارات وارده به پایگاه‌های هوایی هنوز به صورت دقیق از طرف اوکراین تأیید نشده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از دفاع ضد موشکی پاتریوت توسط ایالات متحده تمجید کرد و در سخنرانی ویدئویی شبانه خود گفت: «وقتی پاتریوت ها در دست اوکراینی‌ها از رهگیری ۱۰۰ درصدی هر موشک روسی اطمینان حاصل کنند، ترور شکست خواهد خورد.»

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین نیز اعلام کرد که تمامی ۱۱ موشک مورد استفاده در حملات روزانه منهدم شده است. اما هیچ اشاره‌ای به سیستم‌های پاتریوت نکرد. این در حالی است که الجزیره گزارش داده است که انفجارهایی کی‌ف، پایتخت اوکراین را لرزاند. شهردار کیف نیز وقوع ۳ انفجار را تائید کرده است.

یوری ایحنات، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین نیز گفت که پاتریوت در مکان مناسب علیه موشک‌های بالستیک اسکندر قرار دارد. ایحنات به تلویزیون اوکراین گفت: «فکر می‌کنم می‌توانید حدس بزنید. اگر موشک‌های اسکندر-ام رهگیری شوند، می‌توانید درباره ابزارهایی که به طور خاص اهداف را هدف قرار داده‌اند - اهداف بالستیک، نتیجه‌گیری کنید.» این حملات که ساکنان کی‌ف را به دنبال پناهگاه در ایستگاه‌های مترو سوق داد، بخشی از موج جدید حملات هوایی روسیه در ماه جاری بود.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ناشناس
    5

    مطمئنا پهبادها ایرانی نبودنند وگرنه تا مسکو نمیرسیدند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      خود تحقیر عزیز میدونی پهپاد ایرانی چندهزارکیلومتر برد داره؟بعدش نوشته اوکراین حمله کرده،بعدش خسته نشدی از این قدر تحقیر ؟خودتحقیر وزدن توسر خودت تا کی؟

  • ناشناس
    3

    پوتین انتظار داره هر کاری که می خواهد با اوکراینیها بکنه و اوکراین نه از خودش دفاع کنه و نه جواب متقابل بده و نه کسی به اوکراین کمک کنه. لات بازی و گردن کلفتی علنی بین المللی.

  • ناشناس
    8

    ایول وقتی برد پرواز تا مسکو میرسه
    تا تهران هم میتوانند بیان منتظریم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      خاک بر سر وطن فروشت

  • ناشناس
    1

    برادران قاچاقچی ماستها در کیسه
    کردن شریک مسکو در جنگ میشید

  • ناشناس
    3

    افرین به سربازان امام الزمان اوکراینی، مرحبا ، دفاع از وطن و کشته شدن در راه دفاع شهادت است

  • عادل از قطب شمال
    1

    په نه په انتظار داشتی بشینند و تماشا کنند جطور اوکراینو میزنی. انشالله امام زمان کمکتون باشه.

  • ناشناس
    2

    رژیم کی‌یف امروز صبح در یک حمله تروریستسی با هواپیماهای بدون سرنشین، تأسیسات و اماکن شهر مسکو را هدف قرار داد.هشت پهپاد در این حمله شرکت داشتند. که همه آنها سرنگون شدند.
    این متن بوی توطئه میده آخه جونم مسکو کی یف را با پهبتد های ......نی در هم خورد کرد حالا هشتا یعنی چی.......

  • ناشناس
    7

    این رسانه های آمریکایی و غربی هستند که با هیا هو و استفاده از فضای مجازی خود حمله به روسیه را بزرگ جلوه می دهند این کشورهای عضو ناتو هستند که با روسیه می جنگد کشور روسیه باید با حملات گسترده موشکی راههای انتقال اسلحه به اوکراین..را ببندد

  • ناشناس
    4

    امیدوارم هرچه زودتر غضب پریزیدنت زلنسکی ریش برادران
    قاچاقچی را بسوزاند

  • ناشناس
    2

    یقینا پهباد های غربی بودند بیخود نیست به آمریکا میگن کدخدای جهان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها