دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه:

ابر رادیواکتیو ناشی از مهمات حذف شده اوکراین به اروپا سرریز می‌شود

دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه روز جمعه اظهار داشت: نابودی مهمات با اورانیوم تضعیف شده کشورهای غربی که به اوکراین داده بودند، باعث ایجاد یک ابر رادیواکتیو شده که این ابر به سمت کشورهای اروپایی در حال حرکت است.

ابر رادیواکتیو ناشی از مهمات حذف شده اوکراین به اروپا سرریز می‌شود

به گزارش خبرگزاری تاس، نیکلای پاترشوف با اشاره به حضور سران گروه هفت کشور صنعتی در هیروشیمای ژاپن، تصریح کرد: آمریکایی‌ها در طول تاریخ به کشورهای مختلف کمک کرده‌اند. در حال حاضر نیز آنها مهمات با اورانیوم تضعیف شده را برای اوکراین فراهم کرده‌اند. از بین رفتن این مهمات باعث ایجاد یک ابر رادیواکتیو شده که در حال حرکت به سمت اروپای غربی است.

وی در این خصوص اعلام کرد که افزایش سطح تشعشعات هسته‌ای پیشتر در لهستان به ثبت رسیده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه ادامه داد: آمریکا در حال توسعه و استفاده از تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی از جمله در اوکراین است.

وی حضور جو بایدن در هیروشیما را یادآور شد و گفت: آمریکا در اوت ۱۹۴۵ و بدون هیچ‌گونه نیاز نظامی، بمب‌های اتمی را بر سر مردم هیروشیما و ناکازاکی انداخت که باعث عواقب فاجعه‌بار و مرگ تعداد زیادی از غیرنظامیان شد.

پاترشوف با بیان اینکه کمک‌های آمریکا و دموکراسی آنها همین است، گفت: آنها بابت بمباران هیروشیما و ناکازاکی عذرخواهی نکردند و قرار نیست برای کاری که کردند، عذرخواهی کنند.

این مقام بلندپایه روسیه تصریح کرد: آمریکایی‌ها به طور مداوم مردم ژاپن را شستشوی مغزی می‌دهند که این اتحاد جماهیر شوروی بود که علیه آنها از بمب اتمی استفاده کرد و نه آمریکا.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها