رایزنی بن سلمان و بلینکن در مورد روند عادی سازی روابط با اسرائیل

«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در جده دیدار کرد.

رایزنی بن سلمان و بلینکن در مورد روند عادی سازی روابط با اسرائیل

«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در جده دیدار کرد.. یک مقام آمریکایی در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که روند عادی سازی روابط با اسرائیل نیز در این نشست مطرح شده است.

در جریان این دیدار در خصوص روابط دوجانبه میان عربستان و آمریکا و راه‌های تقویت همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف بحث و تبادل نظر شد.

بلینکن و بن سلمان در این نشست در خصوص آخرین تحولات منطقه و جهان نیز رایزنی کردند. یک مسئول در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز در این نشست مطرح شده است.

وزارت خارجه آمریکا بعد از دیدار بلینکن با بن سلمان اعلام کرد که پیشبرد پرونده حقوق بشر، روابط میان دو کشور را تقویت می‌کند.

منابع خبری سعودی پیش از این گزارش داده بودند که وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه روز سه شنبه در یک سفر رسمی، وارد عربستان سعودی شد.

شبکه صهیونیستی «کان» نیز در مطلبی معنادار از سفر آنتونی بلینکن به عربستان، نحوه استقبال مقامات سعودی از مقام عالی واشنگتن در فرودگاه جده را سرد و نامناسب خوانده بود.

برخی منابع خبری گزارش داده‌اند تلاش برای عادی‌سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که در دستور کار بلینکن قرار دارد.

خبرگزاری رویترز نیز نوشته بود، این سفر در شرایطی انجام می‌شود که واشنگتن قصد ایجاد ثبات در روابط با ریاض را دارد. روابط دو طرف به دلیل اختلافات در مسائل مختلف از موضوع ایران گرفته تا قیمت نفت با تنش روبرو شده است.

این دومین سفر مقام‌های بلند پایه آمریکا به عربستان سعودی است. پیش از این «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم به ریاض سفر کرده بود.

چندی پیش یک نشریه آمریکایی گزارش داده بود «محمد بن سلمان» درخواست کاخ سفید برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تا پایان سال جاری میلادی را رد کرده است.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها