سفیر عمان در مصر:

ایران آمادگی خود را برای از سرگیری روابط با مصر اعلام کرد

سفیر عمان در مصر بر آمادگی ایران برای ازسرگیری روابط خود با مصر و حل اختلافات فیمابین تاکید کرد.

ایران آمادگی خود را برای از سرگیری روابط با مصر اعلام کرد

به گزارش اسپوتنیک، «عبدالله بن ناصر الرحبی» سفیر عمان در مصر تاکید کرد که ایران آمادگی خود را برای ازسرگیری روابط با مصر و حل اختلافات فیما بین بعد از میانجی‌گری عمان اعلام کرده است.

وی در ادامه افزود: مقامات ایرانی در جریان سفر هیثم بن طارق پادشاه عمان به تهران، بر آمادگی خود برای ازسرگیری این روابط و کنار گذاشتن اختلافات که به نفع ملت‌های منطقه است، تاکید کردند.

الرحبی اضافه کرد: سفر پادشاه عمان به مصر نیز در راستای تلاش برای میانجی گری میان تهران و قاهره و از سرگیری روابط دوجانبه میان آنها، صورت گرفت.

سامح شکری وزیر خارجه مصر پیشتر اعلام کرده بود که روابط میان مصر و ایران مانند قبل است و قاهره تحولات رخ داده در روابط میان تهران و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را دنبال می‌کند.

وبگاه العربی الجدید به تازگی در گزارشی نوشته است: تلاش‌ها برای احیای روابط مصر و ایران در شرایط کنونی که منطقه با روند کاهش تنش‌ها میان کشورهای مختلف روبروست، به طور جدی و گسترده جریان دارد.

این در حالیست که نزدیکی میان ایران و مصر، خشم رژیم صهیونیستی را به دنبال داشته است به طوری که «یائیر لاپید»، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نسبت به هرگونه نزدیکی بین ایران و مصر به کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم هشدار داده است.

لاپید در توییتی نوشت: «نزدیکی مصر و ایران با منافع (رژیم) اسرائیل و منطقه در تضاد است».

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    دیوار نوردان کوشند ؟

  • ناشناس
    0

    به مسلمان جماعت اطمینان کردن خریت است این جماعت دروغ مصلحتی می‌گویند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها