دبیرکل سازمان ملل خبر داد:

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی «آنروا» در آستانه فروپاشی مالی

دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی «آنروا» در آستانه فروپاشی مالی قرار دارد، کشورهای حامی مالی این آژانس را به عمل به تعهدات خود فراخواند.

 آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی «آنروا» در آستانه فروپاشی مالی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین،آنتونیو گوترش در نشست کمیته ویژه اعلام کمک های مالی آنروا در مقر سازمان ملل در نیویورک تصریح کرد: همه می دانیم آژانس آنروا چه نقش اساسی به عنوان یک شبکه امن مالی در حمایت از افراد و حفظ ثبات و امنیت منطقه ای دارد اما با این حال این آژانس با بحران مالی و نیازهای شدید مواجه است.

گوترش افزود: بسیاری از کشورهای تامین کننده منابع مالی آنروا اخیرا اعلام کردند که کمک های خود به این نهاد بین المللی را کاهش خواهند داد که این بسیار نگران کننده است.

وی گفت که کسری بودجه آنروا به حدود ۷۵ میلیون دلار رسیده و با این حال باید گفت که در آستانه فروپاشی مالی قرار دارد.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که با این شرایط، زندگی میلیون ها آواره فلسطینی که متکی به خدمات رسانی آنروا هستند، در خطر خواهد بود.

پیش از این نیز، تور ونسلند، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه نسبت به پیامدهای بحران مالی آژانس امداد و اقدام برای کمک به آوارگان فلسطینی (‌آنروا) و برنامه جهانی غذا هشدار داد.

وی گفت که برنامه جهانی غذا کمک‌های نقدی به حدود ۲۰۰ هزار فلسطینی را هفته گذشته متوقف کرد و آژانس امداد و اقدام سازمان ملل برای کمک به آوارگان فلسطینی (آنروا) منابع لازم برای ارائه خدمات اساسی و ضروری در ماه سپتامبر (شهریور/ مهرماه) ندارد.

وی بصورت ویژه از بحران تأمین مالی که آژانس‌های سازمان ملل با آن روبه رو هستند،ابراز نگرانی کرد و گفت که تشکیلات خودگردان فلسطین با مشکلات زیادی روبه روست و تعداد کشورهایی که به آن کمک می کردند بصورت کلی کاهش یافته است.

ونسلند از کشورهای عضو سازمان ملل خواست که حمایت از فلسطینی‌ها از جمله تأمین مالی آژانس آنروا و برنامه جهانی غذا را افزایش دهند چرا که بدون این کمک‌ها آژانس های سازمان ملل با چالش‌های خطرناک انسانی و شاید چالش‌های امنیتی روبه رو خواهند شد.

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه تأکید کرد که اولویت فوری تقویت اقدامات حمایتی از تشکیلات خودگردان فلسطین و حفظ خدمات حیاتی به ملت فلسطین است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    مگر دولت مردان ایران مردن که برای فلسطینی مشکل ایجاد بشه آقا اصلا همه فلسطینیا رو بیارید توایران مثل بقیه مفت خور ها ایرانیا رو بیرون کنید تا جا باز بشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها