نشست اضطراری اتحادیه عرب درباره مسجدالاقصی

منابع خبری اعلام کردند که اتحادیه عرب بعد از ظهر امروز نشست اضطراری درخصوص یورش صهیونیست ها به مسجد الاقصی برگزار می کند.

نشست اضطراری اتحادیه عرب درباره مسجدالاقصی

به گزارش المیادین، وزارت خارجه اردن پیش از این خواستار برگزاری نشست اضطراری اتحادیه عرب درخصوص بررسی تجاوزهای رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی شد.

وزرات خارجه اردن در بیانیه خود همچنین خواستار تداوم تحرکات کشورهای عربی برای توقف تجاوزهای رژیم صهیونیستی شد و این اقدامات را نقض آشکار قوانین بین المللی توصیف کرد.

در بیانیه وزارت خارجه اردن آمده است که تجاوزهای رژیم صهیونیستی محکوم و غیرقابل پذیرش است و هدف آن ها تغییر وضعیت تاریخی و قانونی شهر قدس و مقدسات آن است.

در این بیانیه با تاکید بر لزوم اتخاذ گام ها و اقدامات لازم برای توقف تنش های رژیم صهیونیستی آمده است: مسئولیت کامل پیامدهای این تنش ها که تهدیدی برای صلح وامنیت منطقه است، بر عهده رژیم اسرائیل است.

گفتنیسیت، نظامیان صهیونیستی بامداد امروز به معتکفان داخل مسجد القبلی در صحن مسجد الاقصی حمله و تلاش کردند تا معتکفان را از مسجد بیرون کنند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، نظامیان رژیم صهیونیستی با شکستن شیشه‌های مسجد القبلی، اقدام به پرتاب بمب‌های صوتی به داخل مسجد کرده و در ادامه این حملات وارد مسجد القبلی شده و به معتکفان حمله و آنها را مورد ضرب و جرح قرار دادند.

هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که به دنبال حمله نظامیان صهیونیست به مسجد القبلی، شماری از فلسطینیان زخمی شدند ولی نظامیان رژیم صهیونیستی مانع از حضور کادر پزشکی در داخل مسجد الاقصی شدند.

پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ده‌ها فلسطینی را در داخل مسجد القبلی در مسجد الاقصی بازداشت کرده است.

منابع فلسطینی گزارش دادند که در حمله وحشیانه نظامیان اشغالگر اسرائیلی به مسجد القبلی بیش از ۲۰۰ نفر از نمازگزاران فلسطینی زخمی و ۴۰۰ نفر دیگر بازداشت شدند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها