پیشنهاد مدودف برای تغییر نام اوکراین

رئیس‌جمهوری سابق روسیه با اشاره به «استپان باندرا»، رهبر ملی اوکراینی و همکار نازی‌ها در جنگ جهانی دوم گفت که نام اوکراین باید به "امپراتوری باندرا" تغییر کند.

پیشنهاد مدودف برای تغییر نام اوکراین

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، پس از آنکه ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین به دولتش گفت که تغییر نام روسیه را در نظر دارد، این پیشنهاد از سوی دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت ملی و رئیس‌جمهور سابق روسیه مطرح شد.

رئیس جمهوری اوکراین روز جمعه به دولتش دستور داد طرحی را برای تغییر دادن نام روسیه به "مسکوویا"، نامی غیررسمی که قرن‌ها قبل استفاده می‌شده را تدوین کند.

ولودیمیر زلنسکی در پاسخ به طرح یک طومار در مخالفت با به کارگیری نام "روسیه" در اوکراین این تصمیم را گرفت. در این طومار ادعا شد اوکراین با به کار بردن نام "روسیه" یک "ادعای خطرناک" را مبنی بر اینکه همسایه‌اش از تبار کشور "روس کی‌یف" دوران قرون وسطی است، تایید می‌کند.

دیمیتری مدودف در واکنش به این اظهارات زلنسکی در تلگرامش نوشت: «پاسخ ما...؟ فقط امپراتوری خوک‌صفت باندرا.»

استپان باندرا طی مراحل اولیه حمله نازی به اتحاد جماهیر شوروی، با دولت آدولف هیتلر همکاری کرد. وی سپس توسط آلمانی‌ها به دلیل اختلافاتی بر سر آینده اوکراین دستگیر و زندانی شد. باندرا پس از جنگ به غرب آلمان گریخت؛ جایی که در سال ۱۹۵۹ توسط مامور "کا.گ.ب، (KGB) سرویس اطلاعاتی و امنیتی اتحاد جماهیر شوروی سابق" ترور شد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها