کمدین‌های روس با تقلید صدای رئیس جمهور سابق اوکراین، دست آمریکا را رو کردند

وزیر دفاع پیشین آمریکا در تماس تلفنی ساختگی که کمدین‌های منتقد کرملین در نقش رئیس جمهور سابق اوکراین با وی برقرار کرده بودند، نیات واقعی واشنگتن درباره روسیه را برملا کرده است!

کمدین‌های روس با تقلید صدای رئیس جمهور سابق اوکراین، دست آمریکا را رو کردند

به گزارش راشاتودی، مارک اسپر، وزیر دفاع پیشین آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با کمدین‌های روسیه‌ای که به برقراری تماس‌های تلفنی به اصطلاح طنزآمیز با افراد مشهور و منتقد روسیه شناخته می‌شوند، نظر و نیات حقیقی خود واشنگتن را برملا کرده و گفته است که آمریکا باید برای حمایت و تسلیح اوکراین هرچه در توان دارد، انجام دهد چون به گفته او «اوکراینی‌های شجاع، مسئولیت کارهای کثیفی را عهده‌دار شده‌اند که واشنگتن از انجام آن اجتناب می‌کند!»

ووان و لکسوس، دو تن از کمدین‌های روس که با برقراری تماس‌های تلفنی قلابی و باورپذیر با افراد برجسته شناخته می‌شوند، با اسپر، وزیر دفاع آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، تماس گرفته و او را متقاعد می‌کنند که در حال حرف زدن با پترو پوروشنکو، رئیس جمهور پیشین اوکراین است.

4429243

او در این مکالمه می‌گوید: مردم شجاع اوکراین، کارهای کثیفی می‌کنند که ما هرگز نخواسته‌ایم در اینجا، در آمریکا انجام شود و به همین دلیل باید به حمایت از شما با هر چه در توان داریم اعم از مهمات، اسلحه یا اطلاعات، ادامه دهیم.

وی همچنین در این تماس توصیه می‌کند که اوکراین حملات بیشتری را علیه انبارها و مراکز تسلیحاتی لجستیکی روسیه انجام دهد. اسپر علاوه بر این، گفته که کی‌یف «برای حمله به تمامی اهدافی که مناسب می‌پندارد، از جمله اهداف داخل خاک روسیه، حق حاکمیتی دارد!»

با این حال، او اضافه کرده که تصور می‌کند کی‌یف همچنان از «رویکردی راهبردی» پیروی خواهد کرد تا نه حمایت ناتو از این کشور را زیر سوال ببرد و نه روس‌ها را به سمت حمایت از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور سوق دهد.

این در حالی است که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در ماه دسامبر گفته بود که واشنگتن «نه اوکراینی‌ها را تشویق به حمله به خاک روسیه و نه آنها را برای این کار تسلیح می‌کند!»

با این حال، سلسته والاندر، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت بین‌المللی گفت که واشنگتن با حمله کی‌یف به اهدافی در کریمه، «مخالفتی ندارد»؛ جزیره‌ای که در سال ۲۰۱۴ به طور رسمی به روسیه الحاق شد.

اسپر نخستین مقام غربی نیست که با تماس ووان و لکسوس فریب خورده است. جان بولتون، مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا نیز ماه گذشته در چنین تماسی، بر لزوم «قطع تلاش‌های فرانسه، آلمان یا هر کشور دیگری برای مذاکره با روس‌ها تاکید کرده بود!»

این شیرین‌کاری‌ها به مذاق غربی‌ها خوش نیامده و پس از آنکه انتشار تماسی تلفنی با بِن والاس، وزیر دفاع انگلیس به افشای اطلاعاتی درباره ارسال تسلیحات به اوکراین منجر شد، شبکه یوتیوب در مارس ۲۰۲۲، کانال آنها در این پلتفرم را بست.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها