سخنگوی ارتش اوکراین:

۲۲۱ نظامی روسیه در باخموت کشته و ۳۱۴ زخمی شدند

ارتش اوکراین مدعی شد که در ۲۴ ساعت گذشته در شهر باخموت ۲۲۱ نظامی روسیه کشته و ۳۱۴ نفر دیگر زخمی شدند.

۲۲۱ نظامی روسیه در باخموت کشته و ۳۱۴ زخمی شدند

به گزارش رویترز، سرهی چرواتی سخنگوی ارتش اوکراین شنبه شب با اعلام این آمار افزود که روس‌ها در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ حمله در باخموت انجام دادند و در مجموع ۲۳ درگیری میان دو طرف رخ داد.

درگیری‌های روسیه و اوکراین بر سر باخموت ماه‌هاست که جریان دارد و به طولانی‌ترین و خونین‌ترین برخورد نظامی دو طرف از آغاز جنگ تاکنون تبدیل شده است.

دو طرف به تحمل تلفات سنگین در این شهر اذعان کرده‌اند. برخی مقام های اوکراینی پیشتر از احتمال خروج از باخموت و کنترل روسیه بر آن سخن گفته بودند اما یک مشاور رئیس جمهوری اوکراین جمعه گفت که نیروهای این کشور به نبرد در باخموت ادامه می‌دهند زیرا جنگ در این شهر در حال فرسوده کردن بهترین واحدهای روسیه است.

روسیه اعلام کرده است که تصرف باخموت حفره‌ای در خط دفاعی اوکراین ایجاد خواهد کرد و به تصرف کامل منطقه صنعتی دنباس منجر خواهد شد.

یوگنی پریگوژین رئیس گروه شبه‌نظامی واگنر شنبه شب با بیان اینکه نیروهای روس به مرکز باخموت در اوکراین نزدیک شده‌اند، خواستار دریافت تسلیحات بیشتر برای تصرف کامل این شهر شد.

واگنر پیشتر گفته بود که بخش شرقی باخموت را تصرف کرده است. آژانس اطلاعات ارتش انگلیس اعلام کرده که رودخانه باخموتکا در مرکز شهر اکنون به خط مقدم جنگ تبدیل شده است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها