بحرین و اردن هم از توافق تهران-ریاض استقبال کردند

وزارتخانه‌های خارجه بحرین و اردن نیز با صدور بیانیه‌هایی از احیای روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان استقبال کردند.

بحرین و اردن هم از توافق تهران-ریاض استقبال کردند

وزارت خارجه بحرین در بیانیه‌ای از صدور بیانیه سه‌جانبه تهران-ریاض- پکن درباره احیای روابط ایران و عربستان استقبال کرد.

وزارت خارجه بحرین از تلاش‌های جمهوری چین برای میزبانی گفت‌وگوهای ایران و عربستان و تکمیل تلاش‌های دیپلماتیک عراق و عمان قدردانی کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری بحرین (بنا)، وزارت خارجه این کشور همچنین ابراز امیدواری کرد که توافق ریاض-تهران گامی مثبت در مسیر حل اختلافات و پایان دادن به منازعات منطقه‌ای از طریق گفت‌وگو، روش‌های دیپلماتیک، برقراری روابط بین‌الملل بر اساس تفاهم و احترام متقابل و حسن همجواری، عدم مداخله در امور کشورهای دیگر و پایبندی به منشور سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی و قوانین و معاهدات بین‌المللی باشد.

وزارت خارجه اردن نیز در بیانیه‌ای از حصول توافق بین ریاض و تهران استقبال و از تلاش‌های چین، عمان و عراق برای حصول این توافق قدردانی کرد.

طبق گزارش وبگاه اردنی «عمون»، وزارت خارجه اردن همچنین ابراز امیدواری کرد که این توافق به تقویت امنیت و ثبات در منطقه ، حفظ حاکمیت کشورها و عدم مداخله در امور داخلی این کشورها و نیز حفظ منافع مشترک کمک کند.

جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی بعد از قطعی روابط دیپلماتیک دو کشور در دی ماه ۱۳۹۴ که یکجانبه از سوی عربستان و در پی تجمع مقابل سفارتخانه این کشور در تهران و ورود به این سفارتخانه و همچنین سرکنسولگری عربستان در مشهد در واکنش به اعدام شیخ نمر، قطع شد از فروردین ۱۴۰۰ گفت‌وگوهایی را در سطح امنیتی آغاز کردند که چهار دور آن در سال گذشته برگزار شد، گفت‌وگویی که چارچوب آن به گفته فؤاد حسین وزیر خارجه عراق بین دستگاه‌های امنیتی دو کشور بوده است و دور پنجم هم در نخستین روز دومین ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها