اروپا وزیر دارایی تندرو اسرائیل را تحریم کرد

یک رسانه صهیونیستی یکشنبه شب فاش کرد که مقامات بلندپایه اروپایی هرگونه دیدار با "بزالل اسموتریچ" (Bezalel Smotrich) وزیر دارایی تندرو صهیونیست‌ها که خواستار محو روستای "حواره" در جنوب نابلس شده بود، رد کرده‌اند.

اروپا وزیر دارایی تندرو اسرائیل را تحریم کرد

به گزارش خبرگزاری "سما" فلسطین، پایگاه خبری "ریشت کان" صهیونیستی در این باره نوشت: مقامات عالی رتبه اروپایی اعلام کردند که به دنبال اظهارات اخیر اسموتریچ که خواهان محو روستای حواره فلسطین شده است، هیچ گونه دیدار قریب الوقوعی با وی را انجام نخواهند داد.

این اقدام چند روز پس از آن روی می دهد که تارنمای آمریکایی آکسیوس آمریکا نیز از تردید آمریکا برای صدور روادید برای اسموتریچ پرده برداشت.

این تارنما نوشت که صادر نشدن احتمالی روادید این وزیر ارشد دولت تل آویو، حرکتی بی سابقه در تاریخ روابط رژیم صهیونیستی و آمریکا خواهد بود.

تردید در صدور روادید برای اسموتریچ پس از آن رخ می دهد که بیش از ۵ هزار شهروند آمریکایی با امضای دادخواستی، خواستار ممانعت از ورود به آمریکا و لغو ویزای او شده بودند.

همچنین ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز سخنان اسموتریچ را تقبیح کرده و آن را "غیر مسؤولانه و زننده" خوانده بود.

گر چه هنوز تصمیمی درمورد صدور روادید برای این وزیر اتخاذ نشده، با این حال آکسیوس به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی نوشت که مقام های وزارت امور خارجه آمریکا در روزهای اخیر به همتایان اسرائیلی خود گفتند که اگر اسموتریچ سفر خود را لغو کند، خوشحال خواهند شد.

پیشتر بیش از پنج هزار شهروند آمریکایی با امضای دادخواستی، خواستار ممانعت از ورود وزیر مذکور به آمریکا و لغو ویزای او شده بودند.

در این دادخواست آمده که وزارت خارجه آمریکا باید گام هایی فراتر از محکومیت اظهارات اسموتریچ، مبنی بر قتل عام مردم فلسطین اتخاذ کند.

شهروندان آمریکایی در دادخواست خود به حملات منظم و برنامه ریزی شده شهرک نشینان صهیونیست علیه شهرها و روستاهای فلسطینی، ایجاد رعب و وحشت و همچنین به آتش کشیدن خانه های مردم فلسطین در مناطق حواره، بورین و زعتره اشاره کرده اند.

وزیر دارایی تندرو رژیم صهیونیستی و رهبر حزب راست افراطی صهیونیسم مذهبی که یکی از متحدان بنیامین نتانیاهو است طی سخنانی در همایشی روز چهارشنبه (۱۰ اسفندماه) گفت: از حملات گسترده شهرک‌نشینان یهودی علیه فلسطینیان در منطقه حواره در جنوب نابلس در ۲۶ فوریه، حمایت می‌کنم، خواستار پاکسازی قومی در منطقه هستم.

وی اظهار کرده بود: منطقه حواره باید از روی زمین محو شود.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها