زمزمه برگزاری انتخابات زودهنگام در اسرائیل

رژیم صهیونیستی که در طول چهار سال اخیر، پنج انتخابات پارلمانی برگزار کرده است، هم اکنون در معرض فروپاشی کابینه جدید این رژیم قرار دارد و زمزمه برگزاری انتخابات زودهنگام از رسانه‌ها شنیده می‌شود.

زمزمه برگزاری انتخابات زودهنگام در اسرائیل

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در گزارشی خواستار برگزاری همه پرسی درباره لایحه اصلاحات قضائی در این رژیم شد و نوشت: آسان ترین راه برای فهمیدن میزان حمایت عمومی از لایحه کابینه، برگزاری همه پرسی است اما (اعضای ائتلاف حاکم) به خوبی می دانند که انجام چنین کاری باعث از دست رفتن وجهه آنها خواهد شد.

این رسانه صهیونیست درباره کابینه بنیامین نتانیاهو که اکنون در راس هرم قدرت در رژیم صهیونیستی قرار دارد، نوشت: این کابینه باید بداند که با رای اکثریت روی کار نیامده است و در طول ایام تبلیغات، صادقانه همه مسائل را شفاف با رای دهندگان در میان نگذاشته است.

یدیعوت آحارونوت، با اشاره به مخالفت حدود نیمی از طرفداران حزب لیکود با لایحه اصلاحات قضائی، این موضوع را موید صداقت نداشتن کابینه حاکم در دوران تبلیغات انتخاباتی ارزیابی کرد.

این رسانه صهیونیست خطاب به حزب حاکم نوشت: باتوجه به بیان نشدن جزئیات لایحه اصلاحات قضائی در دوران تبلیغات انتخاباتی، تصویب لایحه اصلاحات قضائی در کنست (پارلمان) مشروعیت نخواهد داشت و کابینه یا باید در اینباره، همه پرسی برگزار یا اینکه انتخابات زودهنگام برگزار کند.

یدیعوت آحارونوت درباره ضرورت برگزاری همه پرسی برای قانونی کردن لایحه اصلاحات قضائی نوشت: ضرورت آن این است که جلوی جنگ داخلی را می گیرد.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی در چهار سال گذشته، یکی از متزلزل ترین دوره های تاریخ خود را با برگزاری پنج انتخابات در چهار سال به ثبت رساند و کابینه های حاکم به خاطر اختلافات داخلی، یکی پس از دیگری منحل شدند.

کابینه افراطی و راستگرای بنیامین نتانیاهو نیز اکنون تحت شدیدترین فشار داخلی و خارجی، در معرض فروپاشی است و از یک طرف جناح اپوزیسیون موجودیت آنرا تهدید می کند و از طرف دیگر، سهم ‌خواهی تندروهای ارتدکس آنرا به چالش می کشند.

سیاست های افراطی کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی منجر به انزوای بین المللی این رژیم شده و حتی متحدان غربی این رژیم را نیز از آن دور کرده است. در مقابل، گروه های مقاومت اکنون در بهترین شرایط قرار داشته و سرزمین های اشغالی آماده وقوع انتفاضه دیگری است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها