دست‌کم ۲۱۰ کشته در درگیری‌های شمال سومالی/ کشورهای اسلامی و غربی خواهان توقف درگیری شدند

حداقل ۲۱۰ غیرنظامی در درگیری‌های ۲۴ روز گذشته در سومالی لند در نتیجه درگیری بین گروه‌های وفادار به موگادیشو و نیروهای جدایی طلب کشته شدند و پنج کشور اسلامی و غربی خواستار برقراری آتش بس در این منطقه شدند.

دست‌کم ۲۱۰ کشته در درگیری‌های شمال سومالی/ کشورهای اسلامی و غربی خواهان توقف درگیری شدند

به گزارش شبکه خبری الجزیره، ابراهیم علی اسماعیل، شهردار لاسعانود در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «۲۱۰ غیرنظامی در این شهر مورد مناقشه بین نیروهای سومالی لند و نیروهای منطقه نیمه خودمختار پونتلند کشته و ۶۸۰ نفر دیگر زخمی شدند».

تنش‌ها در ماه‌های اخیر منجر به درگیری بین نیروهای سومالی لند و گروه‌های وفادار به دولت سومالی، به ویژه در منطقه لاسعانود شده است.

درگیری بین دو طرف ششم فوریه در شهر مورد مناقشه لاسعانود بین منطقه نیمه خودمختار پونتلند وفادار به موگادیشو و جمهوری سومالی لند که به طور یکجانبه اعلام شده، شدت یافته است.

ششم فوریه ساعاتی پس از آنکه رهبران قبایل در منطقه صول و پایتخت آن لاسعانود، بیانیه‌ای صادر کردند و در آن متعهد شدند از وحدت و تمامیت ارضی جمهوری فدرال سومالی حمایت کنند، درگیری‌های مسلحانه بین شبه نظامیان وفادار به موگادیشو و نیروهای سومالی لند رخ داد. این رهبران از مقامات سومالی‌لند خواستند نیروهای خود را از این منطقه خارج کنند.

دهم فوریه طرفین درمورد برقراری آتش بس توافق کردند؛ اما همچنان یکدیگر را به نقض آن متهم می‌کنند.

نمایندگان کشورهای قطر، ترکیه، امارات، انگلیس و آمریکا خواهان پایان یافتن این خشونت در لاسعانود و پایبندی به آتش بس شدند و اینکه اجازه دهند کمک‌های انسانی بدون هیچ مانعی وارد منطقه شود و طرفین درگیر با یکدیگر مذاکره کنند.

این کشورها پس از نشست نمایندگان خود در روز سه شنبه، نسبت به درگیری‌ها در سومالی‌لند ابراز نگرانی کردند.

سومالی لند مستعمره سابق انگلیس در سال ۱۹۹۱ از سومالی جدا شد و اعلام استقلال کرد؛ اما جامعه بین‌المللی این استقلال را به رسمیت نمی‌شناسد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها