رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق:

میانجی‌گری عراق میان ایران و آمریکا در سفر امیرعبداللهیان به بغداد بررسی می‌شود

رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق با اشاره به سفر امروز، چهارشنبه، وزیر خارجه ایران به بغداد، گفت که مسأله میانجی‌گری عراق بین ایران و آمریکا محور اصلی رایزنی‌های وی خواهد بود.

میانجی‌گری عراق میان ایران و آمریکا در سفر امیرعبداللهیان به بغداد بررسی می‌شود

«عامر فایز» رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق با اشاره به سفر امروز -چهارشنبه- «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران به بغداد، گفت که مسأله میانجی‌گری عراق بین ایران و آمریکا محور اصلی رایزنی‌های وی خواهد بود.

 به گزارش میدل ایست نیوز، وی افزود که این دیدار در راستای بررسی تحولات عرصه سیاسی و اقتصادی در منطقه و جهان و نیز بررسی موضوعات مشترک میان دو کشور و ارتقاء مشارکت و همکاری‌ها در این موضوعات به ویژه موضوع نفت، انرژی، آب، امنیت، اطلاعات و غیره است.

فایز اظهار داشت که موضوع میانجی‌گری عراق میان ایران و عربستان در دستور کار این وی خواهد بود. به ویژه که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر فعلی عراق بین طرف‌های ایرانی و سعودی مقبولیت دارد.

وی افزود که عراق همچنین قادر به میانجی‌گری بین ایران و آمریکا نیز هست و این موضوع در گفت‌و‌گو های وزیر خارجه ایران و مقام‌های عراقی بررسی خواهد شد؛ به ویژه که این میانجی‌گری از جانب عراق به واشنگتن عرضه شد و پاسخ‌های مثبتی در پی داشت.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها