کره شمالی 2 موشک بالستیک کوتاه برد آزمایش کرد

کره شمالی در واکنش به رزمایش هوایی آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره، دو موشک بالستیک ناشناس دیگر شلیک کرد.

کره شمالی 2 موشک بالستیک کوتاه برد آزمایش کرد

گارد ساحلی ژاپن صبح روز دوشنبه به وقت محلی از احتمال یک آزمایش موشکی دیگر توسط کره شمالی خبر داد.

آزمایش موشکی کره شمالی درحالیست که آمریکا و کره جنوبی در واکنش به آزمایش موشک بالستیک کره شمالی در روز شنبه در حال برگزاری یک رزمایش با مشارکت بمب افکنهای B-B1 هستند. 

خبرگزاری یونهاپ نیز گزارش داد که کره شمالی یک پرتابه بالستیک ناشناس دیگر به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.

اما ارتش کره جنوبی ساعاتی بعد اعلام کرد که پیونگ یانگ در آزمایش جدید خود دو موشک بالستیک برد کوتاه آزمایش کرده که یکی 390 کیلومتر و دومی 340 کیلومتر پرواز کردند.

کره شمالی یک شنبه صبح اعلام کرد نیروهای مسلح این کشور یک فروند موشک بالستیک قاره‌پیمای «هواسونگ-۱۵» را با زاویه بالا و در جریان یک رزمایش «شلیک ناگهانی» با هدف تأمین بازدارندگی اتمی قدرتمند این کشور پرتاب کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «این رزمایش به‌طور ناگهانی و بدون اطلاع قبلی تحت دستور آماده‌باش جنگی با قدرت آتش اضطراری که در سحرگاه ۱۸ فوریه صادر شد، سازماندهی گردید».

به دنبال آزمایش موشک قاره پیمای کره شمالی در روز شنبه، نیروی هوایی آمریکا چند فروند بمب افکن اتمی خود را در شبه جزیره کره به پرواز درآورد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» رئیس ستاد مشترک کره جنوبی اعلام کرد که ایالات متحده بمب‌افکن‌های «بی-۱» را برای آموزش با جنگنده ‌های کره جنوبی به شبه جزیره کره فرستاده است. در این بیانیه بر تعهد امنیتی «مستحکم »آمریکا به کره جنوبی تاکید شده است.

آزمایش موشکی جدید کره شمالی پس از آن صورت گرفته است که وزارت خارجه این کشور تهدید کرده بود که اقدام شدیدی علیه کره جنوبی به دلیل برگزاری رزمایش نظامی با ایالات متحده آمریکا انجام می‌دهد.

هفته گذشته، کره شمالی در جریان هفتادمین سالگرد تأسیس ارتش این کشور، موشک بالستیک بین‌قاره‌ای جدید با سوخت جامد خود را رونمایی کرد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها