پارلمان «حجاز» اعلام موجودیت کرد/ «سلطان العبدلی»: هدف، مقابله با توطئه آل سعود علیه مقدسات است

رئیس پارلمان تازه تاسیس «حجاز» هدف از تاسیس آن را برملا کردن اقدامات آل سعود علیه مقدسات اسلامی در سرزمین حجاز و دفاع از مقدسات مسلمانان عنوان کرد.

پارلمان «حجاز» اعلام موجودیت کرد/ «سلطان العبدلی»: هدف، مقابله با توطئه آل سعود علیه مقدسات است

«سلطان العبدلی» در گفت وگو با شبکه تلویزیونی المسیره تصریح کرد که تاسیس این پارلمان، پس از مشورت های طولانی و روشن شدن حجم توطئه ها علیه سرزمین حجاز از سوی رژیم آل سعود، صورت گرفت.

وی تاکید کرد که پارلمان حجاز در راستای آشکار کردن رفتارهای رژیم آل سعود تاسیس شد.

العبدلی با بیان اینکه تلاش هایی برای از بین بردن هویت حجاز در حال انجام است، افزود: هیچ اثری از خانه های پیامبر (ص) و اهل بیت، صحابه و مساجد ایشان باقی نمانده و همه با بهانه «بدعت» از بین رفته است.

رئیس پارلمان تازه تاسیس «حجاز» اضافه کرد که رژیم «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی تمام قبایل اصیل از جمله «جهینه» و «قضاعه» را مجبور به مهاجرت کرد؛ در حالی که همه می دانیم که کوه های «عسیر» سرزمین آبا و اجداد آنها است.

وی گفت که بن سلمان دستوراتی صادر کرد که بر اساس آن، هرکسی که زمین خود را از دادگاه نخرد، آنها به نفع صندوق سرمایه گذاری عربستان مصادره خواهد شد.

العبدلی اضافه کرد که بعد از ورود برخی طرف ها به روند عادی سازی روابط با صهیونیستها، بن سلمان امروز به خارجی ها اجازه داده که زمین خریده و در اماکن مقدس سرمایه گذاری کنند.

به گفته وی، ولیعهد سعودی در گامی سازشکارانه، خبیث و خطرناک، اقدام به چاپ کتاب موسوم به «اورشلیم» (بیت المقدس) در خاک حجاز کرد.

رئیس پارلمان حجاز گفت: بن سلمان به بهانه های خودسرانه، مردم جده را مجبور به مهاجرت کرد و اکنون ۱۰۰ هزار نفر قربانی این کوچ اجباری شدند.

العبدلی با بیان اینکه به "دستور بن سلمان، ۱۰۰ منطقه در مکه مکرمه تخریب خواهد شد و هزاران نفر از مدینه مهاجرت خواهند کرد"، گفت که با توجه به اقدامات یاد شده و نژادپرستی هایی که علیه سرزمین حجاز انجام می شود، مسئولیت شرعی، اخلاقی و ملی ما سبب شد تا پارلمان حجاز را تاسیس کنیم.

وی اضافه کرد: مساله ما مربوط به حدود ۲ میلیارد مسلمان است، زیرا درمورد حفظ هویت اسلامی صحبت می کنیم، اگر سکوت کنیم امت اسلامی در معرض خطر بزرگی خواهد بود و اگر آگاهی نباشد، هیچ جنبشی شکل نخواهدگرفت و قدرت ما در تحرک و جنبش تمام امت اسلامی در دفاع از مقدسات است.

بر اساس این گزارش، پارلمان حجاز اخیرا در دوم فوریه ۲۰۲۳ توسط برخی فعالان در شبه جزیره عربی تاسیس شد که هدف از تاسیس آن، دفاع از مقدسات اسلامی در سرزمین حجاز است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها