ساعت آخرالزمان ۱۰ ثانیه به جلو کشیده شد!

استفاده از سلاح هسته‌ای، تغییرات اقلیمی و تهدیدات زیستی از جمله ویروس کرونا از عوامل تاثیرگذار در تعیین زمان این ساعت هستند.

ساعت آخرالزمان ۱۰ ثانیه به جلو کشیده شد!

ساعت آخرالزمان معیاری استعاری است که مجله «بولتن دانشمندان هسته‌ای» برای نشان دادن میزان خطر رویارویی رهبران جهان با چالش‌هایی در سطح انقراض بشر معرفی کرده است، از جمله استفاده از سلاح هسته‌ای. البته امروز تغییرات اقلیمی و تهدیدات زیستی از جمله ویروس کرونا هم در تعیین زمان این ساعت تاثیر دارد.

به گزارش وبسایت روزنامه هیل، دانشمندان هسته‌ای این ساعت را از ۱۰۰ ثانیه مانده به نیمه‌شب به ۹۰ ثانیه مانده به نیمه‌شب جلو کشیدند. این جلو کشیدن ۱۰ ثانیه‌ای باعث شد که این ساعت آنقدر به نیمه‌شب نزدیک شود که تا کنون سابقه نداشت.

ریچل برانسون، رئیس و مدیرعامل بولتن دانشمندان هسته‌ای گفت: اگر اقدام سریع و متمرکزی صورت نگیرد، احتمال وقوع حوادث فاجعه‌بار بیشتر است.

این مجله پیش از این حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرده و تهدید ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به استفاده از سلاح هسته‌ای را «شرم‌آور و خطرناک» توصیف کرده است.

برانسون با اشاره به اظهارات آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل که گفته بود جهان امروز وارد عرصه‌ای از خطر هسته‌ای شده که از اوج جنگ سرد تا امروز بی‌سابقه است، گفت: احتمال اینکه کنترل شرایط از دست خارج شود بالاست.

تغییر ساخت آخرالزمان و هشدار این مجله همزمان با آن صورت گرفت که نماینده آمریکا در کنفرانس خلع هسته‌ای سازمان ملل، از روسیه به دلیل به تعویق انداختن گفتگو‌های استراتژیک درباره کاهش کلاهک‌های هسته‌ای انتقاد کرد.

روسیه پیش‌تر اعلام کرد که به دلیل کمک‌های آمریکا به اوکراین در جنگ، این گفتگو‌ها را به حالت تعلیق درمی‌آورد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها