وزارت دفاع روسیه:

در حمله اوکراین به فرودگاه بمب افکن های راهبردی روسیه 3 نظامی کشته شدند

وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که در حمله پهپادی اوکراین به استان«ساراتوف» 3 نظامی روس کشته شدند.

در حمله اوکراین به فرودگاه بمب افکن های راهبردی روسیه 3 نظامی کشته شدند

به گزارش نووستی، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که ارتش روسیه یک پهپاد اوکراینی که در ارتفاع پایین پرواز می کرد و در حال نزدیک شدن به فرودگاه نظامی«انگلس»در منطقه ساراتوف بود را سرنگون کرد و سقوط لاشه این پهپاد منجر به کشته شدن 3 نظامی روس شد.

 در این بیانیه آمده است که تجهیزات مستقر در فرودگاه در این حمله پهپادی آسیب ندیدند.

در  فرودگاه نظامی انگلس بمب افکن های راهبردی وابسته به نیروهای هوافضای  روسیه متمرکز هستند.

این دومین حمله از نوع خود در  یک ماه است. پیش از این وزارت دفاع روسیه در پنجم دسامبر اعلام کرد که در حمله پهپادهای  اوکراینی به فرودگاه «دیاگیلیوو» در استان«ریازان» 3 نظامی روس کشته شدند و 4 نظامی دیگر زخمی شدند. همچنین به چند هواپیمای راهبردی آسیب وارد آمد.

رویترز نیز گزارش داد که رسانه های روسی از وقوع انفجار در پایگاه هوایی انگلس در مجاورت شهر ساراتوف و در ۷۳۰ کیلومتری جنوب شرقی مسکو خبر دادند.

 رسانه‌های روسی و اوکراینی بامداد امروز (دوشنبه) از وقوع انفجارهایی در پایگاه هوایی انگلس روسیه خبر دادند که صدها کیلومتر دورتر از خط مقدم قرار دارد.

بر اساس گزارش خبرگزاری اوکراینی آربی‌سی، دو انفجار در این پایگاه هوایی رخ داده است. خبرگزاری روسی بازا نیز به نقل از اهالی منطقه گزارش داده که آژیرهای حمله هوایی و صدای یک انفجار از پایگاه هوایی انگلس شنیده شده است.

این پایگاه هوایی که در مجاورت شهر ساراتوف، ۷۳۰ کیلومتری جنوب شرقی مسکو، قرار دارد، اواسط ماه آذر نیز آن‌گونه که روسیه اعلام کرد، هدف حملات پهپادی اوکراین قرار گرفت. همان روز یک پایگاه هوایی دیگر روسیه هم هدف حمله اوکراین قرار گرفت.

یک فرماندار محلی پس از گزارش رسانه‌ها مبنی بر وقوع انفجار در این پایگاه در اوایل روز دوشنبه، گفت: حادثه‌ رخ داده در پایگاه هوایی انگلس در منطقه ساراتوف روسیه در حال بررسی است، اما به زیرساخت‌های غیرنظامی آسیبی وارد نشده است.

رومن بوسارگین، فرماندار منطقه در اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام نوشت: «هیچ وضعیت اضطراری در مناطق مسکونی شهر (انگلس) وجود ندارد.»

او افزود: «قطعاً هیچ تهدیدی برای ساکنان وجود ندارد... و تاسیسات زیرساختی شهری آسیب ندیده اند. اطلاعات مربوط به حادثه در یک مرکز نظامی توسط سازمان های قانونی بررسی می شود.»

اوکراین تاکنون به طور علنی مسئولیت حملات در خاک روسیه را بر عهده نگرفته اما گفته که این رخدادها «کارما» یا نتیجه کنش خود روسیه است.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها