نخست‌وزیر کردستان عراق از کُردهای فرانسه خواست آرامش خود را حفظ کنند

نخست‌وزیر کردستان عراق در پیامی از کردهای فرانسه خواست تا خویشتن‌دار بوده و دست به خشونت نزنند.

نخست‌وزیر کردستان عراق از کُردهای فرانسه خواست آرامش خود را حفظ کنند

«مسرور بارزانی» در واکنش به اعتراضات کردهای مقیم فرانسه از آن‌ها خواست که دست به خشونت نزنند.

به نوشته وبگاه خبری روداوونت، در پی درگیری اتباع کرد در پاریس با نیروهای پلیس در اعتراض به حادثه تیراندازی روز جمعه به یک مرکز فرهنگی کردها، مسرور بارزانی در صفحه توئیتر خود ضمن ابراز نگرانی از کشته شدن سه تبعه کرد در آن حادثه و ابراز همدردی با خانواده‌های آنان، از کردها خواست که دست به خشونت نزده و خویشتن‌دار باشند.

او افزود: «اطمینان کامل دارم که شرکای فرانسوی ما تمامی تلاش خود را برای حمایت از اتباع کرد در همه نقاط فرانسه و محاکمه عاملان حمله به کار خواهند گرفت. ما بارها از مردم فرانسه حمایت کرده‌ایم و نقاظ مشترک بسیاری داریم؛ ما در کنار هم با تروریسم مبارزه و از پناهندگان جنگی میزبانی کرده‌ایم».

روز جمعه گذشته (۲۳ دسامبر) رسانه‌ها از وقوع تیراندازی در پاریس پایتخت فرانسه خبر داده و اعلام کردند در این حادثه دستکم سه نفر کشته و شش نفر زخمی شدند. خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفت جامعه کردها عصبانی است. تیراندازی صبح جمعه در نزدیکی یک مرکز فرهنگی کردها به وقوع پیوست.

بعد از آن، رسانه‌های بین‌المللی از درگیری خشونت‌آمیز معترضان و پلیس خبر دادند. خبرگزاری فرانسه گزارش داد بعد از آنکه مشخص شد تیراندازی صبح جمعه با انگیزه‌های نژادپرستانه انجام شده کردهای خشمگین در محل وقوع حادثه با پلیس درگیر شدند. پلیس از گاز اشک‌آور و تجهیزات ضد شورش برای متفرق کردن جمعیت استفاده کرد. عکس‌های منتشر شده در فضای مجازی آسیب دیدن برخی از معترضان در درگیری با پلیس را نشان می‌داد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها