توییتر حساب کاربری دونالد ترامپ را بازگرداند

توییتر بعد از نظرسنجی برگزارشده از سوی مدیرعامل این شرکت حساب کاربری رئیس‌جمهور سابق آمریکا را مجدداً فعال کرد.

توییتر حساب کاربری دونالد ترامپ را بازگرداند

«توییتر» بامداد یکشنبه (به وقت تهران) حساب کاربری متعلق به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را مجدداً فعال کرد. 

ایلان ماسک، رئیس جدید توییتر اواخر روز جمعه یک نظرسنجی توییتری را آغاز کرد و از دنبال کنندگانش خواست در مورد بازگرداندن حساب کاربری دونالد ترامپ در این پلتفرم رای دهند.

تا این لحظه ۱۵ میلیون نفر در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند و ۵۲ درصد خواستار بازگشت توییتر به ترامپ شده‌اند. ۴۸ درصد هم با این موضوع مخالفت کرده‌اند.

ایلان ماسک، مالک جدید توییتر، در ماه می اعلام کرد ممنوعیت فعالیت ترامپ در توئیتر را لغو خواهد کرد. حساب کاربری وی پس از حمله سال گذشته به ساختمان کنگره آمریکا تعلیق شده بود، زیرا ترامپ به دخالت و تحریک حمله کنندگان متهم شده بود.

ماسک اوایل روز جمعه گفته بود که هنوز تصمیمی برای بازگرداندن حساب ترامپ گرفته نشده ولی توییتر برخی از حساب‌های جنجالی را که ممنوع یا تعلیق شده بودند، از جمله وب‌سایت طنز بابیلون بی و یک کمدین به نام کتی گریفین، را بازگرداند.

تصمیم ماسک برای درخواست راهنمایی از کاربران توییتر در مورد اینکه چه کسی باید در این پلتفرم حضور داشته باشد، بخشی از تلاش‌های او برای بازگرداندن وجهه توییتر بعد از بحران‌های مختلف در این شرکت از جمله اخراج‌ها و استعفاهای گسترده توصیف شده است.

حساب کاربری ترامپ در توییتر ژانویه ۲۰۲۱ به دلیل احتمال تحریک به آشوب‌های بیشتر در خصوص نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری معلق شده بود. تصمیم توییتر در آن زمان بعد از آن اتخاذ شده بود که گروهی از هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره حمله کردند.

ترامپ چند ماه پیش به فاکس‌نیوز گفت که قصدی برای بازگشت مجدد به توییتر ندارد و قصد دارد در پلتفورم خودش، تروث سوشال، فعال باشد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها