خبرگزاری رویترز مدعی شد:

مطرح شدن موضوع اعتراض ها در ایران در شورای امنیت توسط آمریکا

آمریکا در راستای سیاست خود برای جلوگیری از خاموش شدن آتش اغتشاشات در ایران قصد دارد در یک جلسه غیررسمی شورای امنیت تحولات اخیر ایران را مورد بررسی قرار دهد.

مطرح شدن موضوع اعتراض ها در ایران در شورای امنیت توسط آمریکا

دولت آمریکا در راستای تقلاهای خود برای جلوگیری از مرگ اغتشاشات، این بار قصد دارد در جلسه‌ای غیررسمی در شورای امنیت سازمان ملل متحد موضوع این اغتشاشات را به بحث بگذارد.

خبرگزاری رویترز در یک خبر اختصاصی نوشت ایالات متحده هفته آینده توجه سازمان ملل را به سمت «اعتراضات در ایران» معطوف خواهد کرد.

این خبرگزاری در توضیح بیشتر با استناد به یادداشتی درباره این جلسه نوشته آمریکا و آلبانی چهارشنبه هفته آینده یک همایش غیررسمی در خصوص این موضوع برگزار خواهند کرد. در یادداشت مورد استناد رویترز چنین آمده است: «این جلسه سرکوب مستمر زنان و دختر و اعضای گروه‌های قومیتی و مذهبی در ایران را برجسته خواهد کرد.»

آمریکا از زمان آغاز ناآرامی‌ها در ایران تلاش کرده با اعمال تحریم‌‌های جدید، تبلیغات رسانه‌ای و موضع‌گیری‌های تند و غیرمتناسب به فضای آشوب و اغتشاشات در ایران تنفس مصنوعی بدهد.

در یادداشتی که رویترز به آن استناد کرده آمده جلسه شورای امنیت روی آنچه «استفاده غیرقانونی از زور علیه معترضان» و تلاش ایران برای «ربودن یا ترور مخالفان در خارج از کشور» تمرکز خواهد کرد. 

جمهوری اسلامی ایران پیش از این اتهامات کشورهای غربی درباره موارد مطرح‌شده در بالا را قویا رد کرده است.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    5

    بیخود کرده

  • ناشناس
    0

    جالبه .این داستان سر دراز دارد .

  • ناشناس
    1

    متاسفانه 😔😔😔😔😔
    همچنان افراد ساده لوحی از نقشه شوم امریکا بیخبرند
    و یا خودشان را به خواب میزنند

  • Iraj
    1

    مرگ بر آمریکا

  • حرف حساب
    4

    الهی تیر غیب بخوره سر جگر کسی که فکر می کنه این اعتراضات کار دشمنه به والله از بس از صبح تا شب دویدیم خسته شدیم از بس پول ما تو شکم یه مشت سیاه و سفید خارجی است خسته شدیم از بس دیدیم که مال ما میره به عنوان حق حساب نو جیب یه مشت کشور بی پدر و مادر خسته شدیم
    وقتی می بینیم پودجه عظیمی خرج شعر سلام فرمانده در ایران و خارج میشه غصه می خوریم امر بر بنده خدایی مشتبه میشه که چند ده کشور که ما خبر نداریم این ترانه رو خوندند و خوشحال از طرفدارانش غصه می خوریم (ما یه کشاورز رو برای کلاس دعوت می کنیم اگر ناهار ندیم پاشون رو نمی گذارند بعد اون سیاه گشنه نیجریه ایی به خاطر ناهار و جیره بسته بندی میاد یه سلام .... هم می خونه )
    از اینکه پول های وزارت خونه های ما صرف مراسم اربعین میشه که اقا خوششون بیاد یا پوز عربستان رو بزنند غصه می خوریم
    برید تو رو خدا ما ملت رو به حال خودمون بگذارید به خدا امنیت مون به هم نمی خوره ما به همه جا سنگ پرتاب می کنیم خوب اونها هم بیکار نمی نشینند دشمن خودمون به ملت هستیم

    نظرات شما -
    • Iraj
      5

      اسمت حرف حسابه ولی حرفت ناحساب، آشوبگرا به طور ناخواسته اسب تروا شدند، برای آمریکا غارت ایران تکه تکه شده راحت تره، فکر می کنی شیرازه ی کشور از هم بپاشه به کسی رحم می کنه؟ کشتن ملت ایران براشون مثل آب خوردنه، مثل شاهچراغ شیراز، مثل افغانستان، هیروشیما و... کمی به خودت بیا. فقط تو نیستی که شب و روز میدوی، ولی امنیت مهمتره.

    • به ایرج
      3

      اسمت که به نوشته ات نمیخوره اسمت با اصالته اما تفکرت مال گرسنگان اتیوپی است مثلاً ایرج ساندیس خور یک کلام ...ه زیادی نخور!

  • ناشناس
    3

    مردم از رسیدن به خواسته های به حق توسط حکومت نا امید شده اند باید دست به دانن نهادهای بین المللی مخصوصا سازمان ملل شد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها