رئیس مجلس نمایندگان آمریکا:

ایران با تحویل پهپاد به روسیه برای حمله به اهداف اوکراین، مرتکب اشتباه بزرگی شد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه با تکرار ادعای تکذیب شده فروش پهپاد ایرانی به روسیه، گفت کهه و از امنیت جهان کاسته است.

 ایران با تحویل پهپاد به روسیه برای حمله به اهداف اوکراین، مرتکب اشتباه بزرگی شد

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ نانسی پلوسی دمکرات پس از دی ایران با تحویل پهپاد به روسیه برای حمله به اهداف اوکراین، مرتکب اشتباه بزرگی شددار با اندری پلنکوویچ نخست وزیر کرواسی در زاگرب پایتخت این جمهوری شرق اروپا، افزود: نخست باید بتوانیم با این پهپادها مقابله کنیم، زیرا فناوری خطرناکی است که باید متوقف شود.

پلوسی که برای شرکت در مجمع حمایت از استقلال اوکراین و بازگشت شبه جزیره کریمه به کی یف به زاگرب سفر کرده است، گفت: ما مدتی برای دستیابی به توافق هسته ای با ایران تلاش می کردیم تا بتوانیم جهان را به مکان امن تری تبدیل کنیم، اما اکنون آنها با کمک به روس ها، امنیت جهان را کاهش می دهند.

پلوسی که در سال جاری از اوکراین دیدار کرده، حامی سرسخت عرضه کمک مالی و تجهیزات نظامی به کی یف است.  

شبه جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ از اوکراین جدا شد و به خاک روسیه پیوست.

آمریکا در حالیکه از آغاز جنگ اوکراین تاکنون حدود ۱۸ میلیارد دلار تجهیزات نظامی به اوکراین ارسال کرده است، مدت‌ها است ایران را به ارسال پهپاد به روسیه در جنگ اوکراین متهم می‌کند که این موضوع از سوی مقامات جمهوری اسلامی ایران به شدت رد شده است.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز روز جمعه در تداوم کارزار رسانه‌ای ضد ایرانی غرب مدعی حضور نیروهای ایران در کریمه برای آموزش نیروهای روسی و نیز دریافت بیشتر پهپادها از سوی روسیه شد.

رسانه‌ها و مقامات غربی در روزهای اخیر به فضاسازی درباره ادعای ارسال موشک و پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین شدت بخشیده‌اند.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید ادعا کرد، برخی از قطعنامه‌های شورای امنیت مانند ۲۲۳۱ به ما اختیار می‌دهد که صنایع دفاعی ایران را تحریم کنیم.

ادعاهای پهپادی علیه ایران در حالی مطرح شده است که امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل از وی خواست از سوء استفاده از قطعنامه ۲۲۳۱ در خصوص جنگ اوکراین و ادعاهای بی اساس در مورد ایران جلوگیری کند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • ناشناس
    6

    عجوزه آمریکایی 😂😂😂😂😂😂

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      چه فیلمی هستن این آمریکا و انگلیس بابا ایران که به صورت پنهان مستعمره ی شماست و ایجاد جمهوری اسلامی در چهل و چهار سال پیش به اراده ی شما بوده با جنگ اوکراین دیدید روسیه اوکراین رو برداشته ایران رو هم داره برنمیداره خشمگین شدید تقسیم بندی جهانیتون داره به هم میخوره اینقدر فیلم بازی نکنید دست تون خیلی وقته رو شده

  • ناشناس
    5

    به نظر من آمریکا فرمان میده به عربستان برای نابودی ایران چون عربستان مجهز به تسلیحات جنگی فوق پیشرفت هست

  • پولوسی
    7

    این پیرزن فرتوت خرفت غلط زیادی کرده زبونشون میبریم

  • ا
    6

    برو پی کارت درش رو بذار بوش درنیاد این فضولی ها به تو نیومده

  • کوروش
    2

    جالبه سران حکومت همه رو به تجزیه طلبی متهم میکنن خودشون از تجزیه اوکراین حمایت میکنن

  • ناشناس
    11

    کی می میری نانسی پلوسی ؟!مادربزرگ من خیلی وقته فوت شده ولی نه نه بزرگ نانسی پلوسی با این سن بالایش هنوززنده ست.

  • ناشناس
    2

    چراهرچی کاسه کوزه میشکنید روی سرایران هست
    یک بارهم شده بگین مسعولین ایرانی ابروی مردم ایران روهم بردید

  • ناشناس
    6

    امیدوارم همین پهپاد ها شکمش رو پاره کنه

  • ناشناس
    2

    ما تجهیزات جنگی می‌سازیم تا از خود دفاع کنیم و شعار اسلام و انقلاب کمک به ضعفا و ممالک تحت ظلم قرار گرفته بود کجای روس‌ها به مظلوم میخوره ،زمان جنگ تحمیلی ما زیر موشک های جنگنده های ساخت روس بودیم ، چندی پیش با وجود کمبود گندم روس گندمش را به ما که متحده بودیم گرانتر از کشور های دیگر فروخت ، روس مشتری‌های نفت و گاز و فولاد ما را از ما گرفت ، ولی تمرین در بدترین گر فتاریها به ایران کمک هم کرده ، حال چرا ما باید به روس پهپاد دهیم نمیدانم ،،،یمن ، سوریه ،حزب الله ، حماس اینها را ک هم مورد ظلم هستند را تجهیز کنید نه روس را

  • ناشناس
    0

    اونهایی که عاشق پوتین هستن یه نگاهی به 300سال گذشته ایران بندازند تزار همیشه حیله گر ..................
    افسوس که چقدر بعضی ها فراموش کار و ساده لوح هستن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها