رویترز و سی ان ان ادعا کردند:

مذاکره کاخ سفید با ایلان ماسک برای اینترنت ماهواره ای ایران!

دو خبرگزاری رویترز و سی ان ان از ساعتی قبل ادعا کردند کاخ سفید درحال مذاکره با ایلان ماسک برای گسترش اینترنت ماهواره ای به ایران است. پیشتر مسئولان دولت درباره تبعات این اقدامات مداخله جویانه به دولت آمریکا و ایلان ماسک هشدار داده بودند.

مذاکره کاخ سفید با ایلان ماسک برای اینترنت ماهواره ای ایران!

این دو رسانه آمریکایی ادعا کردند طرح کاخ سفید این است که بعد از تجربه توسعه اینترنت ماهواره ای در اوکراین و در طول جنگ این کشور و روسیه ، با توسعه این اینترنت ماهواره ای در ایران فیلترینگ شبکه های اجتماعی در ایران را دور بزنند. البته ایلان ماسک در روزهای گذشته ادعا کرده است اینترنت ماهواره ای در ایران فعال شده و تعدادی از دستگاه های گیرنده این اینترنت در ایران فعال هستند. همچنین اخیرا تجارت نیوز در گزارشی از فروش دستگاه های انتقاد دیتای استارلینک در ایران به قیمت ۶۰ میلیون تومان در بانه خبر داده بود و رسانه های فارسی زبان ادعا کرده بودند این دستگاه ها در تهران با قیمت ۳۲ میلیون خرید و فروش می شوند .

با این وجود وزارت ارتباطات استفاده از این تکنولوژی را در کشور جرم اعلام کرده و به ایلان ماسک هم درباره تبعات راه اندازی بدون مجوز ایران هشدار داده است . همچنین نورنیوز با هشدار به سیاست های مداخله جویانه آمریکا درباره فعال سازی انیتنرت ماهواره ای در ایران هشدار داده بود.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات هم در واکنش به ادعاهای ایلان ماسک گفته بود اگر بدون کسب مجوز ، دنبال چنین اقدامی باشند از طریق اتحادیه جهانی مخابرات از این اپراتور شکایت خواهیم کرد و البته گفته بود:«ورود تجهیزات این نوع اینترنت به کشور ممنوع است و با توجه به گرانی و هزینه هایش ، این اتفاق نمی افتد و همه گیر نمی شود.»

ایلان ماسک در یک ساله گذشته در اوکراین و روسیه به درخواست ناتو اینترنت ماهواره ای خود را فعال کرده است اما در هفته های اخیر از هزینه های سرسام آور این اینترنت رایگان گلایه کرده و گفته بیش از ۸۰ میلیون دلار برای رساندن اینترنت به اوکراین هزینه کرده و دولت آمریکا اگر قصد دارد این اینترنت را به صورت رایگان به دست مردم اوکراین برساند باید هزینه هایش را خودش تقبل کند!

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 31
  • ناشناس
    9

    اینقدر کثیفید که امیدوارید چون گران است مردم نتوانند تهیه کنند!
    شما به کدام کنوانسیون جهانی احترام می گذارید که حالا معترضید؟ به راستی که بجز آلودگی جامعه چیزی نیستید!

  • ناشناس
    7

    باز داش عیسی ضایع شد

  • ناشناس
    10

    درود بر آمریکا و لعنت بر دشمن ملت ایران.

  • رضا
    44

    کاش امریکا اینقدر به فکر اینترنتمونه یک دهم اون به فکر بیماران پروانه ای و سرطانی و ...هم بود و صحبتی در مورد اینها هم میکرد،مرگ بر ریا و دروغ ،حقوق بشر امریکایی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      ورود دارو ممنوع نیست ، جان مردم برای آقایان مهم نیست که مشکل دارو وجود دارد

    • ناشناس
      1

      ۹۹ درصد دارو ها که بحمدالله ساخت داخل اند. شما حرص اون ۱ درصد رو میخورید؟ خب اون یک درصد رو ام از چین وارد کنید.
      چشم امیدتون به امریکای رو به افوله؟

    • هم وطن ایرانی
      19

      درود بر سرعت به حرف حساب زدی اما برخی وطن فروش ها فکر میکنند آمریکا خوبه

    • ناشناس
      1

      انقدر ساده نباش. اینا خودشون بارها گفتند تحریم ها الکی است و ما هرچه بخواهیم وارد میکنیم بعد به نظرت از تهیه دوتا پانسمان عاجز هستند؟! اصلا تابلو است که با سیاست کثیفشان میخوان به مردم القا کنند که ببینید این غربی های فلان فلان شده پانسمان هم بهمون نمیدند تا بتونند اهداف سیاسی خودشون را در جامعه پیش ببرند. مطمئن باش عمدی در کار است وگرنه راحت این نوع پانسمان ها وارد میشد.

    • همونهایی ضمن
      1

      انحصار طلبان و قدرت مندان در خودرو سازی نمیزارن که خودروی جدید خارجی زیر 20 هزار دلاری وارد ایران بشه تا مردم از زندگیشون لذت ببرن
      در مورد دارد هم اینچنین
      انحصار طلبان نمیزارن داروی خارجی وارد بشه تا داروی بی کیفیت داخلی خودشون رو چند برابر قیمت بفروشن
      .فهمیدی
      در ضمن با دست و دستور و تهدید نمیشه جلوی تکنولوژی رو گرفت
      و هزینه های اینترنت رایگان هم دولتهای متخاصم
      برای ایرانی تقبل میکنن . همونهایی که هزینه منوتو و ... دارن میدن
      شکایت هم ازش نمیتونین بکنین مگر منوت وبرای برنامه هاش
      از صدا سیما مجوز گرفته !!! که ایلان ماسک از مخابرات مجوز بگیره !!؟

    • ناشناس
      0

      چرا باید کار به اینجا برسه مقصر اصلی خود حکومت و سرکوبگریش نیست!! بیشتر از بیمار اینترنت قطع هست افتخار هم میکنن بیست هزار نفر دستگیر شدن همه لیدر بودن وخرابکار

    • 1

      سرم شستشورا هم امریکا باید بده که گیر نمیاد ؟پس اقتدارتون چی شد ؟

  • ناشناس
    19

    اینترنت ماهواره ای نمی خواهیم. شماها دشمن ما هستید. می خواستید مجاهدین خلق و سلطنت طلب ها و کومله و ... را بیاورید ایران را تجزیه کنید. یک عده ساده لوح فکر می کنند شما حامی شون هستید. مردم ایران قیم نمی خواهند.

  • ناشناس
    3

    اولین کسانی که تجهیزات اینترنت استارلینک رو می خرند مسئولان تندرو هستند ! شک نکنید!
    برای اونها حلال و همچنان برای مردم حرام!

  • هادی
    14

    اگه بفکر مردم ایرانی لطفا داروهایی که تحریم کردی رو تحریمش رو بردار!
    شماها اگر بفکر بودین...

    نظرات شما -
    • 1

      انتی بیو تیکم امریکا ممنوع کرده ؟کو اقتدارتون ؟گاز استریل چطور ؟

  • ناشناس
    0

    مثل ماهواره می‌شه

  • 13

    اینقدر که بفکر اینترنت داشتن مردم ایران هست امریکا
    تحریم ها رو برمیداشت کثافت
    میدونن چکار کنن تا بیشتر بتونن به هدفشون برسن

    نظرات شما -
    • خخخخ
      1

      میگم خودت میتونی یک رای مثبت به خودت بدی،،،،
      خخخخ

  • ناشناس
    1

    ای ول داش ایلان ما مثل بچه گنجشک قلبمون تاپ تاپ میزنه تا اون موقع اما مطمئن هستیم که اگر اومد یعنی تامام! ملتفت هستید که؟!

  • سیدمحمد
    13

    اگر کاخ سفید و ایلان ماسک میخواهند ولخرجی کنند اشکالی ندارد اما مشگل انها را مطمعنا حل نمیکند و باز هم مثل ۴۴ سال گذشته دست از پا درازتر باید شکست را بپیدیرند . واقعا اینقدر سخت است شناخت مردم ایران !!؟

  • ناشناس
    1

    میشه مشروح تهدیدات ایران را بنویسید ؟مثلا چه کار میکنید ؟

  • هم وطن ایرانی
    18

    چرا تحریم دارو چرا زور چرا دیکتاتوری آمریکا چرا برخی فکر می‌کنند آمریکا دشمن نیست راست میگن برا تحریم دارو جلسه بزارند

    نظرات شما -
    • 1

      شما که مدعی بودید 99 درصد داروها ساخت داخلی دارد چی شد ؟

    • 1

      قابل توجه اوناییکه بحث دارو را پیش کشیدند .یادتونه واکسن کرونا را کی تحریم کرد ؟ یادتون کی واکسن ها وپزشکان بدون مرز را اخراج کرد؟عزیزم دارو تحریم نیست تعمدا وارد نمیکنند تا بیندازند گردن امریکا وچند نفری را شاید دشمن امریکا کنند در خیالات بچه گانه خودشون .اما سرم و گاز استریل را هم از امریکا وارد میکردیم که گیر نمیاد ؟پس این همه ادعامون چی بود 99 درصد داروهارا خودمون میسازیم .

  • محسن
    0

    اينترنت يعني چشم و گوش مردم... حالا شما ميگيد دروغ ميگن... خب باشه شما درستش رو بگيد... چرا چشم و گوش مردم رو بستيد؟يعني مردم نميفهمند؟ و به بلوغ نرسيدن؟

  • ناشناس
    0

    دارو های ساخت داخل مانند انتی بیوتیک ها پیدا نمیشود که ربطی به واردات ندارد. دولت مقتدر فقط در زمینه مقابله با اعتراضات قوی عمل میکند اما توان برخورد با محتکران و دلالان داخلی را ندارد. شاهد هستیم چند دهه است که مردم اسیر دست دلالان هستند اما دولت عملا نشان داده است که قادر به جمع کردن این زالوها نیست.

  • ناشناس
    0

    اونهایی که مسئله تحریم دارو رو مطرح می کنند، یادشون بیاد چطور ورود واکسن کرونا با اون درجه اهمیت گروگان کشمکشهای جناحی شد و علیرغم ثبت سفارش، وجه اون برای دولت قبل تأمین نشد و مختصری را هم که خریدارای شده بود، در گمرک معطل کردند تا دولت فخیمه فعلی سر کار بیاد و با توزیع واکسنها برای اون آبرو و اعتبار بخرند.
    نگید نه، مردم چشم و گوش و عقل دارند

  • ناشناس
    2

    ما مردم ایران اخراج تمام دیپلماتهای سفارت خانه های ایران از تمام کشورها و تعطیل نمودن سفارت خانه ها و بازگشت تمام سفرا کشورهای دنیا از ایران به کشورهای خود اخراج خانواده و فرزندان مسئولین و مصادره اموال و حسابهای آنها و مصادره تمام کشتی ها و هواپیماها و .... که از ایران به هر مقصد و هر نوع باری که دارد برای فشار به حکومت جهت اتمام آزار کودکان و دانش آموزان و دانشجویان و نخبگان و ..‌‌ و برگزاری رفراندوم با حضور نمایندگان مجامع بین المللی را از سازمان ملل و سازمان حقوق بشر خواستاریم

  • ناشناس
    0

    مشکلات از آنجا است که کشور با خرد جمعی اداره نمی شود و نظرات و عقاید مردم رد صلاحیت می شود. اداره کشور با خرد گروه خاص نتیجه آن جز وابستگی به روسیه و فقر اقتصادی و اعتقادی و لیست سیاه و نارضایتی چیز دیگری نیست.

  • ناشناس
    0

    خداییش حالا امریکا دشمن مردمه یا حکومت .

  • ناشناس
    1

    آخ جون . دمت گرم ایلان ماسک ، تو نجات دهنده بشریت هستی .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها