درخواست آمریکا از پلیس قطر در آستانه جام‌جهانی فوتبال

سفارت آمریکا در دوحه از مسئولان جام جهانی قطر خواست در قبال هواداران فوتبال بردبارتر رفتار کنند.

درخواست آمریکا از پلیس قطر در آستانه جام‌جهانی فوتبال

به گزارش رویترز، سفیر ایالات متحده در دوحه از پلیس و مقامات قطر خواسته است که هنگام برخورد با هوادارانی که در طول جام جهانی فوتبال در این کشور حضور پیدا می‌کنند، بردبارتر باشند.

در فاصله یک ماه تا شروع جام جهانی ۲۰۲۲، همه نگاه‌ها به قطر است، زیرا  بیش از یک میلیون نفر از هواداران تیم‌های حاضر در جام جهانی به قطر خواهند رفت تا تیم‌های ملی خودشان را تشویق کنند. 

طبق قانون قطر، آزادی بیان محدود است، روابط خارج از ازدواج غیرقانونی است. مستی در ملاء عام می‌تواند تا شش ماه حبس را در پی داشته باشد و مواردی مانند نمایش محبت در ملاء عام یا پوشیدن لباس‌های خاص می‌توانند زمینه بازداشت باشند.

تیمی دیویس، سفیر آمریکا در دوحه در رابطه با برخورد هواداران در طول جام جهانی گفت: وقتی میزبان یک رویداد جهانی مانند این هستید و جهان را به آن دعوت می‌کنید، باید به روی مردم جهان باز باشید و باید در روش‌هایی که قرار است از بازدیدکنندگان مراقبت می‌کنید شفاف باشید. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که مجری قانون در جای درستی است. تغییر در نگرش‌ها برخی از شرایط میزبانی از مردم جهان است.

رویترز در ماه گذشته گزارش داد، برگزارکنندگان جام جهانی به دیپلمات‌ها و پلیس کشورهای صعود کننده به جام جهانی گفته‌اند که قصد دارند برای طرفدارانی که مرتکب تخلفات نسبتاً جزئی می‌شوند، انعطاف نشان دهند. سازمان‌دهندگان در حال حاضر قصد دارند قوانین سخت‌گیرانه قطر را که فروش عمومی الکل را محدود می‌کند، کاهش دهند و اجازه دهند آبجو در نزدیکی استادیوم‌ها چند ساعت قبل از شروع مسابقات سرو شود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    2

    مگر نمیگن زن زندگی برهنگی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      نه می گن توحش ، تحجر و چماق

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها