موضع‌گیری «جوزف بورل» درباره ناآرامی های اخیر در ایران

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز به موضع گیری درباره ایران پرداخت.

موضع‌گیری «جوزف بورل» درباره ناآرامی های اخیر در ایران

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در پایان نشست شورای وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا به تحریم های وضع شده علیه ایران به بهانه مسائل حقوق بشری اشاره کرد و با نقض قوانین بین المللی در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل خواستار توقف برخورد تهران با اغتشاش گران شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره ادعای واهی استفاده پهپادهای ساخت ایران توسط روسیه در جنگ اوکراین هم مدعی شد: ما استفاده از پهپادها را به دقت دنبال می کنیم. در حال جمع آوری شواهد هستیم و با ابزارهایی که در اختیار داریم آماده واکنش خواهیم بود.

«جوزف بورل» در ادامه اضافه کرد که ایران این ادعا را قویاً رد کرده است؛ اما اعضای اتحادیه اروپا در نشست امروز خواستار جمع آوری شواهد هستند و این کار جریان دارد.

«آن لینده» وزیر خارجه سوئد ساعاتی پیش در پیامی توئیتری اعلام کرد که وزیران خارجه ٢٧ کشور اروپایی تحریم های جدیدی را به بهانه مسائل حقوق بشری علیه ایران وضع کردند.

وی در این توئیت با مداخله در امور داخلی ایران، تحریم های وضع شده امروز را «تحریم های هدفمند» و علیه آنچه وی «نهادهای مسئول نقض حقوق بشر در ایران» مدعی شد، توصیف کرد.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز اعلام کرد: در مجموع، تا کنون اتحادیه اروپا ۹۷ فرد و ۸ نهاد در ایران را در ارتباط با موضوعات حقوق بشری تحریم کرده است.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، وزیر ارتباطات ایران، پلیس امنیت اخلاقی و بخش سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تصمیم بروکسل لحاظ شده‌اند.

بر این اساس، دارایی افراد و نهادهای تحریم شده مسدود و از سفر به قلمرو اتحادیه اروپا منع شده‌اند.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • عبداله اسدی
    9


    «جوزف بورل» غلط کرده اظهار نظر میکند الان 5 ساله در فرانسه و انگلیس مردم در خیابانها اعتراض می کنند و پلیس معترضین را با انواع مختلف سلاح ها می کوبد اگر اظهار نظر بلد است انجا بکند نه ایران .
    ما به هر گدا و گشنه اجازه دخالت د ر کشورمان را نمی دهیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ساندیس تاریخ گذشته نخور .مسکرات است .

  • ناشناس
    0

    پلیس امنیت اخلاقی..؟!!!! یعنی اسمش هم مضحکه....پلیسی که در خیابان به زن و مرد و کودک و پیر رحم نمیکنه شده حافظ اخلاق.... یعنی خودتون خندتون نمیگیره از این القاب خدایی؟؟؟؟؟؟

  • 12
    0

    زورشان به روسیه نمیرسد گیر به ما دادند.... ضمن اینکه هر سلاحی که سازنده آن میفروشد و کشور خریدار استفاده میکند مقصر سازنده سلاح نیس ..... همانند اینکه بیشتر سلاحهای دنیا را آمریکا فرانسه میسازند پس هرکجا جنگی شد باید یقه آمریکا و فرانسه و بقیه کشورهای سازنده رو بگیریم این چه استدلال دوگانه احمقانه اس ... تنها استنباط اینه که استدلال استعمار در استفاده کردن از ابزارهای خودش حکم شیرین است ولی کسانیکه در مقابل زور و استعمار ایستادند ضدقانون بشری است .... جالبه در همین قوانین حقوق بشری همجنس بازی امری واجبه و هرکسی این قوانین رو تائید نکنه ضدقوانین حقوق بشریه .... خدا پدرقوم لوط رو بیامرزه.... باید با این استدلال بگیم حضرت لوط ضدقوانین بشری پیامبرشده و اصلا کار خطایی انجام داده در مقابل قوم لواط کار ایستاده .....

  • امیرحسین
    0

    داخل خودتون جنگ جهانیه
    گشت باک بنزین در فرانسه راه انداختین

  • ایرانی
    0

    قابل توجه کسانی که فکر می‌کنند با یک نژاد پرست می‌توان پیمان دوجانبه برد برد بست. چه ساده از روی اعتراضات به حق مردم فتنه می‌کنند آشوب می‌کنند وبعد تحریم وبا کمال وقاحت خارج از اروپا را جنگل وآدمهای وحشی می‌نامد. آیا می‌شود با چنین طرز فکری پیمان بست!؟ اگر شش ماه پیش برجام امضا میشد فکر می‌کنید دیگر بهانه ای برای بازگشت تحریم‌ها نداشتند! ؟خیلی‌ها مثل معتادها عادت کردند که از غرب هراز چند گاهی لطمه وتحقیر شوند واین عادت شوم در غربزده ها وافراد خام وتاریخ نخوانده به یک اعتیاد تبدیل شده که اگر فریب نخورند بدن درد می‌گیرند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها