در ادامه حمایت غرب از اغتشاشات اخیر در ایران

اروپا، وزیر ارتباطات ایران، پلیس امنیت اخلاقی، نیروی انتظامی و بخش سایبری سپاه را تحریم کرد

در ادامه حمایت غرب از اغتشاشات اخیر در ایران، اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه وزیر ارتباطات ایران، پلیس امنیت اخلاقی، نیروی انتظامی و بخش سایبری سپاه اعمال کرد.

 اروپا، وزیر ارتباطات ایران، پلیس امنیت اخلاقی، نیروی انتظامی و بخش سایبری سپاه را تحریم کرد

در ادامه حمایت غرب از اغتشاشات اخیر در ایران، خبرگزاری فرانسه از اعلام تحریم‌های ضد ایرانی از سوی اتحادیه اروپا خبر داد.

طبق این گزارش، اتحادیه اروپا دوشنبه (۱۷ اکتبر) تحریم‌هایی را علیه عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات ایران، پلیس امنیت اخلاقی و بخش سایبری سپاه پاسداران اعمال کرد. 

به گزارش این خبرگزاری، دیپلمات‌های اروپایی گفتند فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا که توسط سفرای کشورهای عضو پیش از نشست امروز وزیران خارجه مورد توافق قرار گرفت، ۱۱ مقام ایرانی و چهار نهاد را شامل می‌شود که مشمول ممنوعیت روادید اتحادیه اروپا و مسدود شدن دارایی‌ها خواهند شد. 

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است «پلیس امنیت اخلاقی ایران و دو نفر از چهره‌های کلیدی آن محمد رستمی و حاج احمد میرزایی تحت تحریم قرار گرفتند». طبق این بیانیه، همچنین نیروی انتظامی و چند نفر از روسای محلی آن به دلیل نقششان در آنچه «سرکوب اعتراضات» ادعا شده، تحریم شدند.  

طبق بیانیه اتحادیه اروپا، با احتساب تحریم‌های جدید، تحریم‌های حقوق بشری بروکسل علیه ایران اکنون در مجموع شامل ۹۷ فرد و هشت نهاد می‌شود. 

خبرگزاری فرانسه همچنین گزارش داد نام روسای نیروی بسیج هم در فهرستی که در روزنامه رسمی این اتحادیه اروپا منتشر شده، دیده می‌شود. 

اتحادیه اروپا اخیراً نیز قطعنامه‌ای را در خصوص اوضاع داخلی ایران صادر کرد که با واکنش ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران روبرو شد و این قطعنامه را مردود و بی ارزش خواند و گفت: ایران بر اساس احترام و منافع متقابل، آماده تعامل دوسویه با تمامی طرف‌هاست، اما در برابر هرگونه تلاش برای اعمال فشار یا توسل به اقدامات محدود کننده علیه مردم ایران، قاطعانه ایستاده و پاسخ متقابل و متناسب خواهد داد.

آمریکا، انگلیس و کانادا هم پیش از این و در پی اغتشاشات اخیر در ایران، تحریم‌هایی را به همین بهانه علیه مقامات و نهادهای ایرانی اعمال کردند. 

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ناشناس
    2

    دستشون درد نکنه دولت و سپاه ما رو تحریم.کردن اروپا و امریکا هم اینا رو...دست بالا دست بسیاره

    نظرات شما -
    • ...
      0


      اینها که پولهاشون رو در غرب سرمایه گذاری کردند!
      پس چطور دنبال سرمایه گذار خارجی در ایران میگردند؟ایران برای زباله گذاری اتمی دنیا مناسبه فقط

    • شرمنده
      0

      یعنی آن مامور تفتیش از پشت میدان آرژانتینم تحریم شد؟

  • a.k.b.b
    5

    انهایی که تحریم میشن همه جوره وضعیته زندگیشون جفت وجوره پس مثله همیشه ماقشره کم درامدبابیکاری وفقرتاوانشومیدیم

    نظرات شما -
    • عجیب
      0

      مردم رنجدیده قربانی تبعیض اقتصادی و مذهبی و سیاسی هستند و نه تحریم وگرنه چرا تحریم روی واردات ماشینهای لوکس و سیسمونی و سوغاتی مقامات اثر نداره و روی دارو و واکسن اثر داره

    • ...
      0

      غرب میخواد نفت ما رو مجانی ببره مثل عراق ولی برای مردمی که در زندگی اشان پول نفت نمیبینند، دیگه فرقی نداره این دیگ سر سگ بجوشه

  • ناشناس
    0

    درود بر اتحادیه اروپا مخصوصا آلمان.

  • بعد از ۴۰ سال سابقه
    0

    امیدوارم پیر مردان وزارت ارتباطات و بخصوص شرکت زیر ساخت هم در لیست بیایند که فکر نکنند دستمزد غلام حلقه بگوشی خود را میتوانند ببرند خارج و کوفت کنند

  • 🐜
    0

    ایولالله

  • حسین
    0

    مسئولین ما مگر در سرزمینهای کفر دارایی دارند که میگن دارایهاشون رو مسدود می کنیمیکی جواب بده؟

  • ناشناس
    0

    اگه راست میگن توله سگاشونا بندازند بیرون .تشریف ببرن روسیه

  • شرمنده
    0

    من تازه فهمیدم که گشت ارشاد و انتظامی پولهاشون رو در غرب سرمایه گذاری میکردند و مردمی و ملی نیستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها