انگلیس همانند فرانسه ایران را به نقض قطعنامه شورای امنیت متهم کرد

روزنامه گاردین گزارش داده انگلیس همانند فرانسه ایران را به نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد متهم کرده است.

یک روزنامه انگلیسی، بر پایه ادعاهای بی‌اساس و اثبات‌نشده گزارش داده لندن همانند فرانسه «اقدام ایران در اراسال پهپادهای جنگی به روسیه» را نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌داند. 

روزنامه گاردین گزارش داده علی‌رغم دیدگاه فرانسه و انگلیس مبنی بر اینکه ایران در حال نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است برنامه‌ای برای ارجاع این پرونده به سازمان ملل وجود ندارد.

وزارت خارجه فرانسه هفته گذشته بر پایه ادعاهای رد شده در خصوص ارسال پهپاد از سوی ایران به روسیه مدعی شد اقدام تهران نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است که برای تأیید توافق هسته‌ای برجام صادر شد.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه پنجشنبه گذشته در نشست خبری روزانه گفت: «ما متوجه مقدار زیادی اطلاعات هستیم که به استفاده نیروهای مسلح روسیه از پهپادهای ایران در اوکراین اشاره می‌کنند.»

وی اضافه کرد: «عرضه پهپاد از سوی ایران به روسیه نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل خواهد بود.»

روسیه از بامداد ۱۸ مهرماه چندین حمله موشکی و پهپادی به مرکز شهر «کی‌یف»، پایتخت اوکراین و چند شهر دیگر در این کشور انجام داد. روسیه چند شهر دیگر در مناطق جنوبی و غربی اوکراین را هم هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده است.

حملات موشکی روسیه دو روز بعد از انفجار مهیبی در پل «کرچ» انجام شد. این انفجار به تخریب بخشی از پل کرچ منجر شد که تنها محور برای متصل کردن روسیه به شبه‌جزیره کریمه است. روسیه در سال ۲۰۱۴ این شبه‌جزیره را که تا آن زمان بخشی از اوکراین بود در پی یک همه‌پرسی به اراضی خود الحاق کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه تأیید کرد که او فرمان این حملات موشکی را به تلافی تخریب پل کرچ صادر کرده است. او هشدار داد هر گونه حمله برای تهدید روسیه با «پاسخ سخت» مواجه خواهد شد.

پوتین، انفجار در پل کرچ را «حمله تروریستی» توصیف کرد. کی‌یف مسئولیت انفجار در آن پل را به عهده نگرفته، اگرچه چند وزیر دولت اوکراین بعد از وقوع آن، روسیه را مورد تمسخر قرار دادند.

در این میان، برخی منابع خبری مدعی شده‌اند پهپادهای مورد استفاده روسیه در این حملات ساخت ایران بوده است. جمهوری اسلامی ایران این ادعاها را رد کرده است.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    0

    دم تون رو بستید به دم کفار و داعیه حکومت امام زمان رو هم دارید؟!
    فقط به تاریخ ۲۰۰ سال گذشته ایران نگاه کنید می بینید گناه روس ها در تخریب و کشتار مردم و کشور ایران کمتر از انگلیس و آمریکا نیست حتی به خاطر وجود روسیه این بلاها سر کشور اومده
    انقلاب شد از چاله سر سپردگی آمریکا ظاهرا دراومدیم به چاه عمیق سرسپردگی روسیه افتادیم
    چه سود؟!

  • 🐜
    0

    بیشترازکره شمالی درانزوا

  • ناشناس
    0

    انگار لحظات خاموشی زمین نزدیک میشه

  • ناشناس
    0

    مرگ بر انگلیس که چهل و چهار سال قبل بدترین ضربه رو به ایران عزیزمان زد و دیگر ایران کمر راست نکرد

  • ناشناس
    0

    هر حرومزاده و انگل زاده مسولین که در این کشورها هستند باید اخراج شوند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها