با نهایی شدن مذاکرات میان ایران و آمریکا برای آزاد کردن هم‌زمان زندانیان دو کشور

۷ میلیارد دلار منابع ارزی بلوکه‌شده ایران آزاد می‌شود

با نهایی شدن مذاکرات میان ایران و آمریکا برای آزاد کردن هم‌زمان زندانیان دو کشور، هفت میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه‌شده ایران هم آزاد می‌شود.

۷ میلیارد دلار منابع ارزی بلوکه‌شده ایران آزاد می‌شود

در حالی که مذاکرات رفع تحریم‌ها به دلیل عدم اتخاذ تصمیم سیاسی از سوی ایالات متحده آمریکا همچنان بدون حصول نتیجه باقی مانده، این کشور مستقل از روند مذاکرات هسته‌ای، در حال پیگیری موضوع آزادی زندانیان خود در ایران و هم‌زمان آزادسازی منابع مسدود شده ارزی کشورمان در کره جنوبی است.

خبرهای رسیده حاکی است که طی هفته‌های اخیر مذاکرات فشرده‌ای با وساطت یکی از کشورهای منطقه درباره آزادسازی هم‌زمان زندانیان ایران و آمریکا انجام و هفت میلیارد دلار از منابع ارزی مسدود شده کشورمان نیز در این چارچوب در شرف آزادسازی است.

بر این اساس؛ ایران هنوز حساب‌های اعلامی برای انتقال منابع مذکور را بنا بر ملاحظات بانکی نپذیرفته و حساب‌های جدیدی را به این منظور معرفی کرده است.

همچنین استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل مدعی شد باقر نمازی زندانی دوتابعیتی از زندان آزاد و ایران را ترک کرده و سیامک نمازی نیز آزاد شده، اما همچنان در ایران است.

در بیانیه‌ای که دوجاریک به نقل از دبیرکل سازمان ملل متحد منتشر کرد، گوترش از قبول درخواست‌هایش از رئیس جمهور اسلامی ایران مبنی بر اجازه خروج باقر نمازی برای معالجه در خارج از کشور تشکر کرده است.

دبیرکل سازمان ملل همچنین در این بیانیه گفت: خوشحال است که سیامک نمازی پسر باقر نمازی از بازداشت آزاد شده است.

وی اضافه کرد: ما به تعامل با مقام‌های ایرانی در مورد طیفی از موضوعات مهم از جمله وضعیت منطقه‌ای، توسعه پایدار و ارتقا و حمایت از حقوق بشر ادامه خواهیم داد.

همچنین جارد گنسر وکیل سیامک نمازی هم عصر شنبه به خبرنگار رویترز گفت که سیامک نمازی با مرخصی یک هفته‌ای و قابل تمدید از زندان ایران خارج شده است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 27
  • ناشناس
    1

    بیش چهل سال-حتی از زمان بختیار و دولت موقت (نمونه واضحش لغو پرخسارت قراردادهای تسلیحانی و فجایع مثل صدها فروند اف16 و اف 14 و فانتوم و ناوها و ... از دست نیروی ارتش کشور رفت و پولش همچنان در کمای بلوکه و به باد رفته1)-و یک چیز خوب این سیاسیون انقلابی خوب یاد گرفتن- با باندی و جناحی بازی و عدم رعایت اصول دموکراسی حزبی- فرار از مسئولیت، یعنی یک دانشجوی کارآموز وزرات خارجه کشورهای پیشرفته دانش و تجربه اش از بسیاری از این پرمدعاهای انقلابی بیشتر است.
    این همه تخاصم و تنش و دشمن تراشی با غرب آخرش سودش چی بود؟! چند هزار میلیارد دلار فرصت سوزی و خسارت و نسلها سوخت و آخر چی؟!
    از هند و ترکیه و چین و... همگی با کارت ایران بازی کردند برای کسب منافع بجز مردم و کشور ایران!
    چگونه این همه رزمندگان مدافع حرم جانفشانی کردند و کشور متحمل هزینه سنگین مادی و معنوی شد در پاسداری امنیت داخلی و دست نامرئی هژمونی نظام ج.ا. و این ها تحت تاثیر مشتی تندرو و نفوذی مافیای کاسب تحریم قرار گرفتند و چگونه فرصتها سوزاند؟!:
    1- در دو سال اخیر، آوانسهای امنیتی به مرتجعین عرب دادند با با آتش بس یمن(که حتی سعودیها بیشتر محموله های سوخت دولت صنعا توقیف کردن)، در عراق و سوریه حرکت مدارا و منفعل دادند به امنیت اشغالگران امریکا و اسرائیلی و ترکیه ای، نیروهایاز قدرت و دستاوردهای نیابتی هیچ استفاده برای تحت فشار قراردادن نکردند.
    چقدر خوش بحال مرتجعین شده با این همه صادرات نفت و غیره
    2- در مذاکراتی باید مستقیم با طرف اصلی باشد، دو سال در حرکت عجیب به دولت بایدن مستقیم صحبت نکردند1 اما با مرتجعترین و جنایتکارترین حکومتهای ظالم ضد ایرانی و تجزیه طلب ضد تمامیت ارضی مذاکره میکنند و امتیاز اقتصادی میدهند همانهایی آشکار در حال حمایت و تحریک پانهای تجزیه طلب هستند! اما انگار فقط مذاکره مستقیم با امریکا خار دارد!
    3- در دنیای پلشت سیاست بازی جهان امروز، چیزی بنام دوستی و دشمنی دائمی نیست، این ساده لوح ما مردم انگاشتن که مثلا ترکیه (عضو ناتو و لایئک و دسوت اسرائیل) با امریکا فرق دراد! این ساده لوح ما مردم انگاشتن است، اگر میشود با ترکیه که آشکارا دارد از تجزیه طلبی پانترکی حمایت میکند با امریکا فرق بگذارد، ترکیه خوب؟ امریکا بد؟!
    اینها همان مشکلات مغزشویی سیاست دولت مردان ایران است، دنیای سیاست جای چانه زدن و بازی با برگهای برنده است، موقعیت زمانی درک کردن و اینکه کی باید فرصت غنیمت شمرد و سازش کرد. اشتباه محرز دولت مصدق در سازش با امریکا و انگلیس پس دستاورد ملی شدن در نهایت تمام انقلاب ملی شدن صنعت نفت بر باد داد و این قضیه مقایسه کنید با سعودیها چگونه توانستند آرامکو از آن خود کنند و امروز برترین در دنیای انرژی و سیاست باشند! وای بر این مسئولان کوته فکر ایدئولوژیک زده، وای بر این مردم و کشوری مصیب زده از حکومتهای ساده!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      این ۷ میلیارد دلار بلوکه شده در بانکهای کره جنوبی ناشی از وجه صادرات به کره جنوبی پس از آزاد شدن قرار است خرج چه بخش مهمی در کشور شود؟ آیا خرج زیر ساخت های کشور یا واردات کالاهای مورد نیاز یا اشتغال و مسکن جوانان می شود یا خرج کمک مالی و نظامی به گروههای نیابتی ایران؟! کدامش؟

  • دهك سوم
    4

    ان شالله به حول وقوه الهى كه آزاد نمى شود ،چون خيلى خوش به حال حسن نصرالله وحشدالشعبى وحوثى ها وكتائب فاطميون وزينبيون و،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،كلا امت اسلام به جزء ايران مى شود ما كه راضى نيستيم از خون خوك برايشان حرامتر باشد

  • آزادی
    0

    لبنان و فلسطین و یمن باید خوشحال باشن‌دفعه قبل میلیاردها دلار پول وارد ایران شد وضع زندگی مردم تغییر کرد با این پول فقط سیستم سرکوب قوی تر میشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      با خاک یکسان شوند که هرچه مردم مظلوم بدخت فقر زده ایران میکشن از این عربها و داخل است

    • یکی از مردم
      0

      و البته بازهم امریکا بخصوص‌ دموکرات ها به داد حکومت رسیدند!

  • گاوبندیج
    0

    حسن نصراله با اظهار نظر قتل مهسا سهمیه رو گرفت

  • ناشناس
    0

    مستقیم به جیبهای منطقه و اقازاده ها و... سرازی میشود

  • ناشناس
    0

    به ما چه، چیزی گیر ما نمی یاد که !؟

  • ناشناس
    0

    حسن نصراله حزب لنان و فلسطینیها یمن سوریه و خودتان خوشحال شید و خواهید شد پول داره میرسه براشون چه تاثیری به زندگی مردم فقر زده ایران داره

  • ناشناس
    0

    پول یک روز توریسم ترکیه. مرگ و نفرین خدا بر کسانی باد که ایران را ویران کردند تا جایی که برای پول خودش باید التماس کند و انسانهای بی گناهی را در حبس و بند بکشد.شیخ حسن نصر الله به چه حقی هی میاد وراجی و در امورات کشور ما دخالت می کند، اگر مرد است و جرات دارد به اسراییل حمله و قدس عزیزش را ازاد کند. فقط فقط فقط حرافی و شعار و شعار . برای سرکوب مردم سوریه و ایران فقط زرنگ است.

  • ناشناس
    0

    صرف از بین بردن امنیت دنیا خواهد شد

  • ناشناس
    1

    بره تو گلو مسولان گدا زاده حشد الشعبی فاطمیون و زینبیون و کسانی که بیشتر معترض گرفتن و کتک زدن و لبنان وسوریه عراق و فلسطین وشایدم یک دهم درصد برای ما مردم بیچاره در ازی آزادشدن چند نفر آمریکایی در ضمن اگر با آمریکا نیستید چطور هروقت احساس کرد بی پولید یه بهانه مثل ازا شدن زندانی هلی انریکایی براتون میاره در ضمن اینم برای خودشه چقدر برایمردمش ارزش قائله ما چی سرمایه ملی آینده سازان را نابود میکنیم یا مهاجرت میکنن یا معتاد وافسرده که در آخر خودکشی کنن خدا لعنت کنه خودتان وبچه هایتان و نوه هایتان فقط

  • مش جمعه
    1

    به این دلارها جهت درمان مراجع تقلید در آلمان و انگلیس و فرانسه نیازمند بودند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      من دولت را وکیل خوبی نمی بینم، ای ملت شاهد باشید که من سهم خویش را طلب می نمایم تا بحساب یارانه ام بریزند.اگر خرج شیخ نصراله و غزه و زیکزاکی و حوثی ها و مراجع شد. در ورودی سر پل صراط با چماقی بزرگ جلوی آنها را خواهم گرفت

    • متفاوت
      1

      اینهاخودشون عضو سازمان نکیر ومنکر هستند.اصلا نمیزارن چماق همرات ببری.

  • محمود
    0

    خود شما خبر فوری قضاوت کنید اگه بجای ۷۰میلیارد دلار ۷۰۰۰ میلیارد دلار هم بگیرند.یک دلار هم به مردم نمیدهند.پول مل ایران نیست از همانجا واریز میشه بحساب اشخاص خاص

  • ناشناس
    0

    تو جیب کدوم کله گنده ای میره

  • ایرانی مومن و همیشه در صحنه و انقلابی..
    0

    ای کاش هیچوقت این پول برگشت نمی کرد چونکه این پول بدست مردم ایران نمی رسد ....

  • کیوان
    0

    پیشاپیش به ملت یمن و سوریه و لبنان و فلسطین و افغانستان و عراق تبریک عرض می کنم و امیدوارم به خیر و خوشی نوش جان کنند

  • ناشناس
    0

    مبارک باشه، اهای حسن حاج نصرالله تروریست

  • ناشناس
    0

    بعدش پول‌ها کجا می‌ره؟!

  • ناشناس
    0

    امیدواریم که ازاد نشود تا زمانیکه مسئولین دلسوزی سر کار بیایند و خرج کشور و ملت بشود الان جز هزینه نفوذ منطقه ای و تامین نیروهای نیابتی و ساخت پهباد و سلاح های اهدایی به روسیه حسن نصر الله و تجهیز نیروهای ویژه داخلی و باقیماندش هم لفت و لیس انگل زادگان مسئولین به بهانه های دروعین شرکتهای دانش بنیان و و و خرج چیز دیگری نخواهد شد

  • kambiz
    4

    بی سند حرف زدن و آسمان را به ریسمان پیچیدن آسان است. اگر با تقلید از بی بی سی و آلبانی نشین ها و شایعه بی اساس درست کزدن، دلتان آرام می گیرد باز هم حرف رایگان بزنید.

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      شما لبنانی ها زر زیاذ میزنید تو لبنان دنبال توننن تو لواسان دیده شدید!!!

  • ناشناس
    0

    ای کاش رئیس جمهور بالاترین مقام کشور بود و میشد یقه اش را گرفت و توضیح خواست که پول ملت را چه میکنی ؟

  • سسس
    0

    بر سفره ما که نمیاد .بخورید کوفتتون بشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها