کاخ سفید: بایدن گفته ما اجازه نخواهیم داد ایران به توانایی سلاح‌های هسته‌ای دست یابد

یک مقام ارشد کاخ سفید درباره روند مذاکرات احیای برجام گفت که دولت آمریکا از تلاش برای حصول توافق دست نکشیده است.

کاخ سفید: بایدن گفته ما اجازه نخواهیم داد ایران به توانایی سلاح‌های هسته‌ای دست یابد

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات شورای امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگو با شبکه صدای آمریکا در پاسخ به سوالی درباره وضعیت کنونی مذاکرات احیای برجام و زمان حصول توافق گفت که نمی‌تواند پیش‌بینی در این زمینه انجام دهد یا به گمانه‌زنی در این خصوص بپردازد.

وی در ادامه با تکرار ادعاهای واهی واشنگتن درباره ماهیت برنامه هسته‌ای کشورمان افزود: اما می‌توانم یک چیز را بگویم؛ رئیس‌جمهور بایدن بسیار واضح گفته است که ما اجازه نخواهیم داد ایران به توانایی سلاح‌های هسته‌ای دست یابد، زیرا می‌دانیم که حل هیچ مشکلی در خاورمیانه با ایران مجهز به سلاح هسته‌ای آسان‌تر نمی‌شود.

کربی تصریح کرد: رئیس جمهور همچنین گفته است که “بهترین راه برای دستیابی به این نتیجه از طریق یک فرآیند دیپلماتیک است” و به همین دلیل ۱۶ ماه است که در مذاکرات (احیای برجام) حضور داریم و برای اجرای مجدد این توافق و بازگرداندن تمام طرف‌ها به آن تلاش می‌کنیم.

هماهنگ‌کننده ارتباطات شورای امنیت ملی کاخ سفید همچنین به سخنان اخیر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر “دورتر شدن چشم‌انداز دستیابی به این هدف نسبت به چند هفته پیش و این که بعید است بتوانیم به این زودی به توافق بازگردیم” اشاره و تاکید کرد: اما این، بدان معنا نیست که ما از تلاش دست کشیده‌ایم، به این معنا نیست که همه آن چه انجام شده است را رها کرده‌ایم.

این مقام آمریکایی در حالی مدعی ادامه تلاش‌های واشنگتن برای احیای برجام است که این کارشکنی و زیاده‌خواهی‌های واشنگتن در روند مذاکرات وین، به‌عنوان کشور ناقض برجام دلیل اصلی عدم حصول توافق تاکنون است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان نیز روز چهارشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عمانی خود با تاکید بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران به روند گفت‌وگو و تبادل پیام برای رفع تحریم‌ها و با اشاره به تلاش همه طرف‌ها طی چند ماه گذشته، رمز رسیدن به نقطه مطلوب توافق در شرایط حاضر را  تمرکز ایالات متحده بر واقع بینی و نشان دادن داشتن اراده لازم از سوی واشنگتن دانست.  

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو بار دیگر اراده و حسن نیت لازم  از سوی کشورمان برای رسیدن به گام نهایی توافق خوب، قوی و پایدار را مورد تاکید قرار داد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 40
  • ناشناس
    0

    از کجا معلوم شاید حکومت ایران بطور مخفیانه در مراکز هسته ای اعلام نشده خود در حال ساخت سلاح اتمی باشد!

  • محمدی
    0

    بایدن توهم زده بی خیال ازاین حرفهای مفت زیاد شنیدیم

  • ناشناس
    0


    قبل از اینکه بایدن بی ادب رئیس جمهور آمریکا جنایتکار از ما بخواهد فعالیت‌های هسته‌ای را متوقف کنیم باید آن را از رژیم صهیونیستی بخواهند که سلاح‌های کشتار جمعی دارد.

  • 0

    مذاکره مستقیم ایران با 3 کشور اروپایی جنایتکار هم هیچ فایده‌ای، نتیجه ای، سودی و ارزشی برای مردم ایران و کشور ایران ندارد و تاکنون هم نداشته است چون به خاطر که هر سه سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار و اسرائیل جنایتکارهستند.

    مذاکره ایران با آمریکا، کشورهای اروپایی وغیره در باره صلح آمیز هسته ای از ابتدا غلط و اشتباه بوده است و مقصر اصلی هم دولت خیانتکار حسن روحانی بوده است.
    مشکل آمریکا و متحدانش با ایران 100 درصد هیچ ارتباطی و ربطی به صلح آمیز هسته ای، برجام و مذاکرات، موشک و منطقه ندارد و تاکنون هم نداشته است چون به خاطر که آمریکا و متحدانش از سال 1332 تاکنون با ملت ایران دشمن درجه یک بوده و هنوز هم هستند و همچنان نیز ادامه می دهند.
    چون به خاطر که آمریکا و متحدانش از سال 1357 تاکنون با حکومت نظام جمهوری اسلامی دشمن درجه یک بوده و هنوز هم هستند و همچنان نیز ادامه می دهند.

  • 0

    اگر آمریکایی ها جنایتکار خواستار توافق هستند چرا تحریم می‌کنند؟
    ایران مقابل قلدری آمریکا کوتاه نخواهد آمد

  • 0


    ما هم اجازه نخواهیم داد آمریکا جنایتکار در امور داخلی ایران دخالت و مداخله کند.

  • 0

    توافق هسته‌ای ایران و اقدامات اسرائیل

    رسانه‌های آمریکایی متعدد به بخشی از نگرانی اسرائیل به عنوان مسئله‌ای انتخاباتی نگاه می‌کنند که به شکل کمپین‌های تبلیغاتی داخلی اسرائیل میان طرف‌های ائتلاف حاکم و نخست وزیر سابق، بنیامین نتانیاهو، نمود می‌یابد.

  • 0

    ما هم به فشار به شما در زمینه انرژی ادامه می دهیم

  • 0

    بایدن هم مانند ترامپ جرات ایستادن در برابر ایران را ندارد

  • 0

    هم واشنگتن غلط می کند هم صهیونیست ها!

  • ناشناس
    0

    بایدن غلط می کند ایران را تهدید کند/ برای نابودی نیروهای آمریکایی در عراق و منطقه خاورمیانه موشک های بالستیک ایران کافی است لازم نیست برای سلاح هسته ای هزینه کنیم

  • 0

    مزدوران آمریکا جنایتکار درعراق، لیبی، سوریه، یمن و منطقه خاورمیانه چه غلطی می کنند؟

  • 0

    آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، اسرائیل به همراه سازمان های بین المللی از سال 2011 تاکنون 100 درصد فقط عامل اصلی جنگ در سوریه هستند.

  • چرا امام راحل فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند؟
    0

    چرا امام راحل فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند؟

  • 0


    نه تنها آمریکا بلکه بالاتر از آمریکا هم هیچ غلطی نمی تواند بکند.

  • ناشناس
    0


    مردم ایران: نگران برنامه هسته ای آمریکا و متحدانش و هم حضور نیروهای خارجی به سرکردگی آمریکا در منطقه هستیم

  • 0

    سیدابراهیم رئیسی نباید مانند دولت حسن روحانی با جنایتکاران و حامیان اصلی تروریسم همکاری کند/ کشورهای اروپایی از سال 1357 تاکنون از گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.

  • 0

    اسناد پشتیبانی، کمک و حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه وآلمان ازتجاوز صدام درمدت هشت ساله جنگ تحمیلی را دراختیارداریم.

  • 0

    در پاسخ به اراجیف یکی از مسئولین نیروی هوایی رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران، باید گفت ما بی‌صبرانه منتظریم تا تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان کنیم. در این 40 سال یکی از آرزوهای نیروهای مسلح درگیری با رژیم جعلی و کودک‌کش است که سرانجامی جز نابودی آن رژیم نخواهد داشت.

  • 0

    چنین اقداماتی نمادی روشن از برخورد گزینشی و ابزاری با حقوق بشر و همچنین مقابله با تروریسم از سوی کشورهای غربی است.

  • 0

    دخالت مجدد آمریکا در امور داخلی ایران

  • 0

    ما اجازه نخواهیم داد که خصومت امریکا علیه ایران و برجام خدشه ای به منافع جمهوری اسلامی ایران وارد کند.

  • 0

    به هر حال رئیس جمهور آمریکا حرکتی را شروع کرده است که مخالف مسیر حرکت جامعه بین الملل است و جامعه بین المللی در حال مقابله با آن است. ما هم رایزنی ها و تماس های نزدیکی را داریم و اجازه نخواهیم داد که منافع جمهوری اسلامی ایران در این حرکت رئیس جمهور آمریکا خدشه دار شود، با قوت دفاع خواهیم کرد برای هر سناریو آمادگی داریم و برای هر حالتی آمادگی لازم را پیدا کرده ایم.

  • 0

    آمریکا از همان ابتدا به دنبال عمل و اجرا برجام نبود

  • 0

    دخالت و مداخله بایدن درباره برجام و غیره به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولت و مسئولان است.
    و این در حالی است که آمریکا جنایتکار در سال 97 با دستور ترامپ از توافق هسته ای و برجام به صورت غیر قانونی خارج شده است پس آمریکا جنایتکار حق صلاحیت دخالت و مداخله در توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین و آژانس را ندارد.

  • 0

    کمبود برق در فرانسه

  • ناشناس
    0

    آمریکا دشمن تاریخی ملت ایران است مشکل ایران با آمریکا 100 سال دیگر هم حل وفصل نمی شود.

  • 0


    ساخت سلاح اتمی بهترین گزینه و پاسخ در برابر مقابله تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا و متحدانش است.

  • 0

    ساخت سلاح اتمی حرام است
    ساخت سلاح اتمی از آنجائی که عامل کشتار جمعی است، حرام است، ‌همچنین ساخت دیگر سلاح‌های تهاجمی نیز جایز نیست،‌ چون در دراز مدت می‌تواند انسان‌های زیادی را بکشد، ولی ضرورت، انسان را وادار می‌کند که خود را در برابر دنیای مهاجم حفظ کند.

  • 0

    جمهوری اسلامی ایران، ‌هیچ گاه در برابر ظلم، سر خم نمی‌کند و این چیزی است که از قرآن و عترت به ما رسیده است.
    بر اساس روایتی از این بانو، اگر انسان خالص‌ترین عمل خود را به پیشگاه خدا تقدیم کند، خدا نیز بهترین مصلحت را به او می‌دهد.

  • مجتبی
    0

    بایدن پیرسگ غلط کرده با تو تروریست بی پدر و مادر آمریکایی..جمهوری اسلامی ایران اگر بخواهد سلاح هسته‌ای تولید کنه اینکار رو تاکنون کرده بود و شما هم هیچ غلطی نمتونید بکنید بیخودی واق واق نکنید.

  • ناشناس
    0

    اجرای برجام تنها وابسته به ایران نیست همه طرف ها باید با لغو تحریم ها پایبند به آن باشند

  • 0

    ارتش آمریکا تجهیزات نظامی جدید وارد سوریه کرد

  • 0

    اردوغان و نخست وزیر رژیم‌صهیونیستی در نیویورک دیدار می‌کنند

  • ناشناس
    0

    اروپایی که به دشمن ما اسلحه می‌داد حق ندارد درباره تسلیحات ما حرف بزند

  • 0

    ما سؤال می‌کنیم در شرایطی که مردم ما زیر آتش توپخانه و بمباران و موشک دشمن بودند، آیا حاضر شدید نه تنها سلاح تهاجمی بلکه حتی سلاح پدافند هوایی بدهید؟ آن زمان یک توپ ضدهوایی ساخت اروپا را که متعهد به تعمیرش بودند برای تعمیر ارسال کردیم اما نه توپ را تعمیر کردند و نه حتی همان توپ معیوب و خراب را به ما بازگرداندند و گفتند که شما در حال جنگ هستید و ما نمی‌توانیم این کار را بکنیم. حالا آنها می‌خواهند با ما درباره تسلیحات نظامی حرف بزنند.

  • 0

    هیچ وقت استکبار در منطقه ما از امروز ضعیف‌تر نبوده است. عراق، سوریه، لبنان و حتی مردم مظلوم یمن را ببینید؛ استکبار در کجا پیروز است؟ آیا استکبار دنبال این بود که وضعیت امروز عراق و سوریه و لبنان را شاهد باشد؟

  • 0

    سفارت ایران از دولت و ملت عراق تشکر و قدردانی کرد

  • ناشناس
    0


    وظیفه رئیس جمهور ایران اسلامی ان است که با همه حکومتهای مشروع جهان ارتباط مسالمت امیز عزتمندانه داشته باشد وامریکا واروپا و روم چون اهل کتاب هستندودارای کتاب وپیامبر اسمانی و مسیحی و معتقد ودوستدار عیسی مسیح ع ومریم مقدس س هستند باید در اولویت ارتباط کشور ما باشند نبست به حکومت های مشرق زمین که ملحد هستند ومارکسیست وکومونیست ، دولت ما نباید مثل خسرو پرویز پادشاه متکبر ساسانی که با اهل کتاب ومسیحیان روم وغرب دشمنی وجنگ داشت دشمن باشیم که سوره روم اینه عبرتی است برای ما از پیش گویی قران از شکست ایران از روم ومتلاشی شدن حکومت ساسانی به دست رومیان . قراداد مشروع بین المللی هسته ای نسبت به قرارداد شانگهای کاملا ارجعیت وبرتری دارد، ما ملت ایران یادمان نرفته که امریکا جز اولین کشورها بود که انقلاب اسلامی 57 به رهبری امام خمینی ره را به رسمیت شمرد حتی قبل از حکومتهای مشرق زمین وهمچنین ما ملت ایران تکریم ومهمان نوازی دولت و کشور فرانسه نسبت به امام خمینی ره در نوفل لوشاتو و تسهیل پرواز ایشان از نوفل لوشاتو را به ایران در انقلاب 57یادمان نرفته وقدردان انها هستیم واز هر جهت دول غرب واروپا و روم در اولویت ارتباطات اقتصادی وسیاسی ودینی وفرهنگی وعلمی با ما هستند. واز همه مهمتر مادر امام زمان ما مهدی صاحب زمان ع نواده پادشاه رم هستند ورومی ها دایی های امام زمان هستند ونسل امام زمان از سمت مادر به رومی ها که اروپایی هستند برمی گردد. وحکومت ما حکومتی دین محور است. دشمنی انداختن بین ما و روم وغرب دسیسه اسرائیل خبیث ویهود وکومونیستها ومارکسیستها و دشمنان خداست تا از این شکاف واختلاف اندازی بین ما وغرب ماهی خود را صید کنند. نمونه بارز واشکارش سنگ اندازی اسرائیل خبیث در توافق بین المللی مشروع هسته ای که موفق شد انرا به شکست بکشاند وبر عمر ننگینش بیفزاید. رئیس جمهور ما که یک ایت ا.. است باید سیاستش عین دیانتش ودیانتش عین سیاستش باشد وعملکردی دین محور داشته باشد ونه عملکردی سیاست زده ومادی زده وتعامل با دول با ادیان اسمانی را محور کارش کند.

  • ناشناس
    0

    ای آمریکایی های ظالم تحریمچی (و نوچه های مرتجع منطقه و نفوذیهای مافیایی داخل ایران)، شما هر غلطی توانستید کردید، جنایتهای شما در ترور و اذیت مردم ایران (اخیرا به شکل تروریسم اقتصادی و تحریم حداکثری) هم کردید و نتوانستید جلوی فناوری هسته ای نظام ج.ا. بگیریدف خیلی به مردم عادی ایران ظلم کرده اید، تنها دلیلی که نظام ج.ا. ایران سلاح هسته ای نساخته یک چیز است: خودش نمیخواهد بسازد، وگرنه شما امریکاییها و نوچه هایتان تمام زورتان زدید. تنها و تنها دلیل نساختن بمب اتمی، نخواستن خود نظام ج.ا است.
    اینکه چرا متاسفانه برخی کاری در داخل ایران کردند و چنین بهانه ظلم تحریم دادن (و ظلمهای در پی اش مانند تورم و گرانی بالا، مافیا و فسادهای سنگین اقتصادی و غیره) به شما امریکایی ها یک چیز دیگر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها