سفیر پیشین ایران در لندن تشریح کرد:

نقش حداقلی "پادشاه یا ملکه" در امور اجرایی انگلیس/ جانشین ملکه انگلیس در چارچوب قانون و صرفا به موضوعاتی که قانون برای او تعیین کرده است، رفتار خواهد کرد

سفیر پیشین ایران در انگلستان گفت: مهم نیست جانشین ملکه انگلیس چه گرایش سیاسی داشته باشد چون او هم در چارچوب قانون و صرفا به موضوعاتی که قانون برای او تعیین کرده است، رفتار خواهد کرد.

نقش حداقلی "پادشاه یا ملکه" در امور اجرایی انگلیس/ جانشین ملکه انگلیس در چارچوب قانون و صرفا به موضوعاتی که قانون برای او تعیین کرده است، رفتار خواهد کرد

محسن بهاروند با اشاره به مرگ ملکه انگلستان و نحوه جانشینی وی گفت: جانشین ملکه یا پادشاه بریتانیا پیش از فوت یا کناره گیری او از خانواده سلطنتی مشخص می شود و پس از فوت یا کناره گیری پادشاه، ابتدا شورای الحاق او را به عنوان پادشاه یا ملکه اعلام می کند و پس از مدتی نیز تاجگذاری می‌کند.

وی ادامه داد: ملکه الیزابت حداقل دخالت در سیاست انگلستان را داشت و البته قانون هم نقش حداقلی در امور اجرایی کشور برای پادشاه یا ملکه قائل است. ایشان هم در چارچوب همان قانون عمل می کرد.

سفیر پیشین ایران در انگلستان درباره گرایش سیاسی پرنس چارلز اظهار کرد: مهم نیست جانشین ایشان چه گرایش سیاسی داشته باشد چون او هم در چارچوب قانون و صرفا به موضوعاتی که قانون برای او تعیین کرده است، رفتار خواهد کرد.

وی در پاسخ به اینکه ممکن است این جانشینی تاثیری به عنوان مثال در رویکرد انگلستان به جنگ اوکراین داشته باشد؟ گفت: پادشاه جدید چارلز هیچ تغییری در رویکرد سیاسی کشور انگلستان از جمله در مورد جنگ در اوکراین ایجاد نخواهد کرد. پادشاه حداقل رسما در این امور دخالت نمی کند.

بهاروند درباره تاثیر فوت ملکه بر فضای سیاسی و اقتصادی انگلستان در شرایط فعلی تصریح کرد: فوت ملکه الیزابت بر شرایط اقتصادی و سیاسی انگلیس هیچ تاثیر منفی نخواهد داشت. دولت انگلیس از سالها قبل آمادگی برای فوت ایشان داشت و برنامه ریزی لازم را کرده بود.

وی تاکید کرد: ملکه یا پادشاه در انگلستان نقش اجرایی ندارد بلکه سمبل اتحاد، همبستگی و یکپارچگی ملت بریتانیا، حلقه واسط بریتانیا با کشورهای مشترک المنافع و ضامن مشروعیت دولت در انگلستان است. ملکه الیزابت به مدت هفتاد سال این نقش را به خوبی انجام داد و مورد احترام مردم انگلیس بود.

وی درباره نگاه انگلستان به ایران و تاثیر فوت ملکه بر این نگاه خاطرنشان کرد: من آخرین سفیر ایران در بریتانیا بودم که او را ملاقات کرده و استوارنامه خود را به ایشان تقدیم کردم. ایشان در آن ملاقات نسبت به ایران و سفیر آن بسیار با احترام و خوشرویی برخورد کرد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    4

    بعله مانند عوض کردن نخست وزیر خخخخه

  • ناشناس
    0

    چه لذتی دارد؟ ملکه باید از ب بسم الله تا ن ضالین دخالت داشته باشه وهمه چی را طبق سلیقه خودش پیش ببرد .برگی نباید بدون اجازه اش از درخت بیفتد حتی اگر در این راه مبلیونها نفر کشته ونابود وبدبخت شوند .

  • ناشناس
    3

    دمکراسی که میگن اینه و هر چه در فیلمهای کلاسیک دیده بودیم مرور شد.نه کسی سینه زد نه کسی خودشو پاره کرد چون مردمی سنگین اندوه خود را ابراز کردند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ههه...

  • ناشناس
    2

    به نظرمن. دردنیای امروز سلطنت وپادشاهی. اوج بیفکری مردم ان کشور است. جز ملکه که ظاهرا ادم عاقلی به نظر می امد عمسرش. پسرش ونوهایش به نظر عاقل نمی ایند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      متاسفم برای کسانی که درقرن۲۱ سلطنت می پسندند همانهایی که از دیکتاتوری بدگویی میکنند
      فعلا که پادشاهی بریتانیا رئیس۱۵کشور دنیاست و فرمانداران آنها را انتخاب می کند از استرالیا ونیوزلند گرفته تا آفریقا و آمریکای جنوبی و کانادا، البته امپرراطوی عثمانی یعنی۱۵کشور الان خاورمیانه (ترکیه سوریه لبنان فلسطین مصر...) ۱۰۰سال پیش بعدجنگ جهانی اول توسط انگلیس تجزیه شد
      دربریتانیای کبیر خورشید هیچگاه غروب نمیکند این ضرب المثل انگلیسی مخالف نوشته خبرفوری است

  • ناشناس
    1

    اصلاح طلبا عزادارن

  • ناشناس
    0

    فرق جهان سوم با جهان اول اینه که در آنجا پادشاه قبل از اینکه مردم اختیارات را ازش بگیرند خودش آنها را به منتخب مردم واگذار می کند اما در جهان سوم پادشاه همه چیز را با هم می خواهد و حاضر به رسمیت شناختن حقوق مردم نیست تا روزی که توسط مردم به زیر کشیده شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها