اظهارات نماینده روسیه در خصوص صادرات نفت ایران پس از امضای برجام

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین گفت که ایران می‌تواند اندکی بیش از یک میلیون بشکه نفت پس از امضای توافق هسته‌ای وارد بازار کند.

اظهارات نماینده روسیه در خصوص صادرات نفت ایران پس از امضای برجام

میخائیل اولیانوف در نشستی که در محل گروه رسانه ای آر تی روسیه برگزار شد، امروز (جمعه) گفت: اگر تحریم‌های نفتی ایران از سوی آمریکا لغو شود، تهران می‌تواند تنها اندکی بیش از یک میلیون بشکه نفت خام را وارد بازار‌های جهانی نماید.

او در ادامه گفت: اگر تحریم‌های آمریکا علیه ایران برداشته شود، احتمالاً سال آینده باید تلاش کنند تا صنعت نفت خود را تا حدودی مدرن کنند؛ چرا که [صنعت نفت ایران] بخاطر تحریم ها در بهترین وضعیت خود قرار ندارند.

اولیانوف تصریح کرد: یک میلون بشکه نفت اضافی، اندکی بیش از یک درصد از تولید جهانی خواهد بود.

خبرگزاری آذربایجان ۲۴ اعلام کرد کارشناسان معتقدند پس از این اقدامات، ایران می‌تواند تولیدات نفتی خود را نه تنها به ۲.۵ میلیون بشکه برساند؛ بلکه قادر است تا آن را روزانه به بیش از ۳.۹ میلیون بشکه افزایش دهد. پیشتر خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرده بود: طبق اعلام شرکت‌هایی که جریان خرید و فروش نفت را دنبال می‌کنند، ایران صادرات نفت خود را در ماه‌های ژوئن و ژوئیه افزایش داده و می‌تواند در این ماه هم به این روند ادامه دهد.

این خبرگزاری گفته بود: شرکت بین‌المللی SVB تخمین می‌زند که صادرات نفت خام ایران در ماه ژوئیه با افزایش ۱۱۰ هزار بشکه‌ای در روز نسبت به ماه پیش از خود، به ۸۱۰ هزار بشکه در روز رسیده باشد. در حالی که قیمت‌های بالای نفت فشار بر تهران را برای دستیابی به توافق هسته‌ای کاهش داده است، اگر مذاکرات احیای توافق به نتیجه برسد، به ایران امکان می‌دهد فروش خود را فراتر از چین، به خریداران سابق خود در کره جنوبی و اروپا هم افزایش دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ناشناس
    0

    دکترین روسیه بر مبنای همسایگان ضعیف و بی دین استوار شده چرا فریب روسیه را می خورید غنی سازی 60 درصدی یک دام بود که عده ای به اشتباه ایران را گرفتار کردند و منافع آن به روسیه و چین و اسرائيل رسيد

  • ناشناس
    2

    یجوری درباره ایران ح ف میزنند که انگار مستعمرش هستیم

  • ناشناس
    0

    اجازه صادر کردن یک ملیون را داده اما مثل سگ دروغ میگه

    نظرات شما -
    • یه هموطن
      0

      عزیزم اجازه «تولید» یک میلیون رو هم اگر بر فرض محال داده باشه، باز از اون طرف با تخفیفات و قیمت پایینی که به چین و هند و دیگران داره میده، امکان صدور و فروش برای ایران وجود نداره.

  • ناشناس
    1

    آمریکا دیگه داره خیلی زور میگه ایران از چندتا خواسته هاش کوتاه اومد چقدر دیگه باید عقب بریم که این ها راضی بشن

  • مبین
    0

    به تعهدات آمریکا اطمینانی نیست
    دو روز دیگه میزنه زیر همه چیز

  • مجتبی زارع
    2

    اون زمان که آمریکا برای نفت ایران التماس میکرد گذشت و حالا آمریکا خودش صادر کننده نفت شده وبا تحریم ایران یک رقیب را از بازار نفت بیرون کرده این بلا را سر روسیه و عربستان هم میاره البته ما خودمان کردیم که لعنت بر خودمان باد

    نظرات شما -
    • ...
      0

      کجا مدرک گرفتی

    • ...
      0

      آمریکا برای حل مشکل انرژی خودش ومتحدینش داره توافق میکنه قرار نیست امتیازی به ما بدن که چقدر شما ساده وخوش خیالید برید مطالعه کنید توی متن جدید برجام هم هیچ مشکلی از ما وتحریم ها حل نمیشه
      هموطنای ساده و بیچاره ما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها