عملیات انتحاری در جده و کشته و زخمی شدن 4 نفر

منابع سعودی از عملیات انتحاری در جده و کشته و زخمی شدن دستکم چهار نفر خبر می‌دهند.

عملیات انتحاری در جده و کشته و زخمی شدن 4 نفر

سخنگوی ریاست امنیت دولت عربستان سعودی با اشاره به اعلام اسامی نُه فرد تحت تعقیب امنیتی افزود که نیروهای امنیتی چهارشنبه شب یک نفر از این افراد به نام «عبدالله بن زاید عبدالرحمن البکری الشهری» را در حی السامر واقع در استان جده تحت تعقیب قرار دادند.

بنابر گزارش خبرگزاری عربستان (واس) نامبرده در حین تعقیب توسط نیروهای امنیتی عربستان، کمربند انفجاری خود را منفجر کرد که باعث کشته شدن وی شد و همچنین یک تبعه پاکستانی و سه نیروی امنیتی نیز زخمی شده و برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.

ریاست امنیت دولت عربستان سعودی همچنین بر عزم خود برای تعقیب تمامی کسانی که امنیت و ثبات این کشور و شهروندان آن را به خطر می‌اندازند، تأکید کرد.

در همین ارتباط وزارت کشور عربستان سعودی فهرست اسامی نُه نفر از افراد تحت تعقیب که در انفجار مسجد الطوارئ در أبها واقع در منطقه عسیر دست داشتند، منتشر کرد.

در بیانیه وزارت کشور عربستان آمده است که افراد با یک باند تروریستی در حی المونسیه در شهر ریاض و باند دیگری در استان ضرما ارتباط داشته‌اند.

وزارت کشور عربستان همچنین از تمامی شهروندان خواسته است تا در صورت داشتن اطلاعاتی از این افراد به این وزارتخانه یا نزدیک‌ترین نهاد امنیتی اطلاع داده و در صورت دستگیری فرد تحت تعقیب جایزه‌ای به مبلغ یک میلیون ریال سعودی دریافت کنن و

چنانچه اطلاعات آن‌ها باعث دستگیری بیش از یک فرد تحت تعقیب شود پنج میلیون ریال جایزه و در صورت خنثی شدن عملیات تروریستی هفت میلیون ریال جایزه دریافت خواهند کرد.

اسامی این افراد عبارتند از:

۱- سعید عائض إل دعیر الشهرانی تبعه سعودی

۲- طایع سالم یسلم الصیعری تبعه سعودی

۳- عبدالعزیز أحمد محمد البکری الشهری تبعه سعودی

۴- عبدالله زاید عبدالرحمن البکری الشهری تبعه سعودی

۵- عقاب معجب فزعان العتیبی تبعه سعودی

۶- ماجد زاید عبدالرحمن البکری الشهری تبعه سعودی

۷- مبارک عبدالله فهاد الودعانی الدوسری تبعه سعودی

۸-محمد سلیمان رحیان الصقری العنزی

۹- مطیع سالم یسلم الصیعری تبعه سعودی

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • اله قلی خان
    0

    متاسفانه سیستم اداری و امنیتی پادشاهی عرعرستان سقوطی غرق در فساد و ناکارمدی است و اقدامات وهابیون موید هرج و مرج و فساد گسترده در جامعه عرعرستان است و تنها با تعقیر حکومت و دین وهابیت ممکن است روی خوش و پیشرفت ببینند، وظیفه کشورهای اسلامی حمله فیزیکی به عرعرستان و نابودی آل سعود و و دین منحرف و فاسد وهابیت است .در این حادثه انتحاری هم ردپای وهابیون و شخص بن سلمان مشهود است و همه وجدان های بشری خواستار تعقیر بنیادین در دین و حکومت فاسد وهابیون و و نظام پادشاهی عرعرستان است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها