اتحادیه اروپا خواستار تحقیق درباره کشته‌های غیرنظامی در غزه شد

اتحادیه اروپا ضمن استقبال از توافق آتش‌بس در غزه با میانجی‌گری آمریکا، خواستار انجام تحقیقی درباره تلفات غیرنظامیان در غزه شد.

اتحادیه اروپا خواستار تحقیق درباره کشته‌های غیرنظامی در غزه شد

به نوشته روزنامه عربی۲۱، اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف خود از تلفات غیرنظامیان در درگیری‌های چند روز اخیر در غزه از جمله زنان و کودکانی که در این منطقه کشته و زخمی شدند، خواستار انجام تحقیقی همه‌جانبه و فوری درباره تلفات غیرنظامیان در غزه شد.

اتحادیه اروپا در بیانیه خود از مصر، سازمان ملل، آمریکا و قطر بابت کمک به تسهیل برقراری آتش‌بس در غزه و حمایت از آن تشکر کرد.

این اتحادیه در ادامه تاکید کرد: اکنون لازم است برای تثبیت آتش‌بس و بازگشایی گذرگاه‌ها جهت انتقال کمک‌های بشردوستانه و سوخت و نیز ورود و خروج کارگران تلاش شده و از طریق تقویت همکاری‌های اقتصادی و بازگرداندن افق سیاسی، اقدامات محسوسی برای پایدار کردن وضعیت غزه انجام شود.  

شادی عثمان، سخنگوی اتحادیه اروپا در فلسطین اشغالی پیشتر به عربی۲۱ گفته بود، "اتحادیه اروپا حملات جنگنده‌های رژیم اشغالگر به غیرنظامیان فلسطینی و خانه‌های شهروندان با راکت و بمب‌های ویرانگر را دنبال کرد و از اسرائیل می‌خواهد در طول جنگ و در زمان آغاز هرگونه عملیات نظامی قوانین بین‌المللی را رعایت کند".

حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه یکشنبه ساعت ۲۳:۳۰ به وقت محلی متوقف شدند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها