پس از دیدار جداگانه با نمایندگان ایران و ایالات متحده آمریکا

مورا: در حال پیشرفت هستیم، به نتیجه مذاکرات وین خوش‌بین هستم

معاون دبیر کل اقدام خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار جداگانه با نمایندگان ایران و ایالات متحده آمریکا گفت که مذاکرات در حال پیشرفت است و به نتیجه‌کار خوش بین است.

مورا: در حال پیشرفت هستیم، به نتیجه مذاکرات وین خوش‌بین هستم

«انریکه مورا» این مطلب را عصر یکشنبه مطرح کرد و درباره آخرین وضعیت مذاکرات پرسید. او گفت مذاکرات در چهار روز گذشته پیشرفت‌هایی داشته است. این مقام اروپایی درباره اختلافات باقی‌مانده برای رسیدن به توافق نهایی گفت: نمی‌توانم وارد جزئیات شوم.

مورا بیان داشت: ما در خصوص برخی مسائل فنی در متن ارائه شده توسط آقای بورل مذاکره می‌کردیم. 

وی درباره روند گفت‌وگوها اظهار داشت: ما در حال حرکت رو به جلو هستیم انتظار دارم که گفت‌وگوها را زود به پایان خواهیم رساند.

او در پاسخ به سووالی مبنی براین که آیا آمریکایی‌ها آماده رفع تحریم‌ها هستند گفت: این شرط توافق است که آن‌ها تحریم‌ها را رفع کنند و ایرانی‌ها به تعهدات هسته‌ای خود عمل‌ کنند. این توافقی است که ما در حال مذاکره درباره ان هستیم.

مورا در پاسخ به سووال دیگری مبنی بر اینکه ایا هنوز خوش‌بین هستید گفت: بله مطمئنا.

این اظهارات مورا در حالی مطرح شده است که میخائیل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه نیز امروز پس از دیدار با نماینده اتحادیه اروپا در وین عنوان کرد که مذاکرات رفع تحریم‌ها در حال پیشرفت است.

دور تازه مذاکرات رفع تحریم‌ها پس از نزدیک به پنج ماه وقفه، از پنجشنبه  گذشته در پایتخت اتریش آغاز شده است. دقایقی پیش علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران برای گفت‌وگو با انریکه مورا وارد هتل کوبورگ شد.

گفت‌وگوها در حالی به مراحل سرنوشت‌ساز رسیده که رسیدن به خط پایان و توافق نهایی معطل تصمیم‌های سیاسی غرب بویژه ایالات متحده آمریکا، بعنوان طرف نقض کننده توافق سال ۹۴ است.

هیات جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که لازمه رسیدن به توافق، پایدار بودن رفع تحریم‌ها به نحوی تضمین شده است و اینکه موضوعی نباید به عنوان اهرم فشار جهت استفاده علیه ایران در آینده باقی بماند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 27
  • ناشناس
    1

    تر

  • م‌.ر
    0

    سلام ، یعنی بعد ۴۳سال بعدازانقلاب و مردمی بودن انقلاب به این اقتدار نرسیدیم برای اثبات حقانیت خودمان مستقیم با امریکا وارد مذاکره بشیویم ، دیپلماسی پویا واسطه نمیخواد و جهان انروز دیگر امریکا و روسیه و غرب و شرق نداره ،اگر به مردم اعتقاد دارید تمام مسایل را به اطلاع مردم برسانیدواگه مسئولین صداقت داشته باشند وفقط در انتخابات از حق رای ما مردم سو استفاده نمیکنن.

  • ناشناس
    0

    بیست ساله همین سناریو رو به خورد ملت غارت شده ایران میدن .....

  • ناشناس
    0

    مردم انقلاب کردند،هرچه مردم بگویند همان کار باید بشود،حتی اگر اشتباه بگویند،مردم را محرم بدانیدوچیزی را ازملت مخفی نکنید،ملت اعتماد کرده شماهم اعتماد کنید به ملت وحقیقت رابگویید،اگر ملت به دولتمردان اعتماد کند مطمعاً باشید تا پای جان برای انقلاب وایران ایستاده اند،ولی شمابرای بهبود معیشت مردم وبازنشسته ها شعارهایی دادید ولی عکس عمل کردید واینگونه کارها باعث بی اعتمادی میشودکه برای انقلاب اسلامی مفید نیست ودرآخر اینکه اگر مردم راداشته باشید حتماً پیروز خواهیم شد در همه جبهه ها

  • ناشناس
    0

    کاسبان تحریم زیادن تو ایران همین اصولگراها خودشون مخالفین برجامند

  • ناشناس
    0

    این هم بخت سیاه فقرای امثال دهه 50 و 60 ها بود که تمام عمرشان در ایران بسوزند/ چی میشد در این چهل سال حتی برای ده سال هم ج ا فریز می شد و امثالهم تجربه دیگری جز فقر و جنگ و تحریم و هزارتا حسرت زندگی نداشتیم؟!
    خدایا میدانمف غیر تو چیزی نیست درد دل کنیم، اینجا جهنمی است

  • 1

    سازمان ملل نیاز به چوپان دارد، نه دبیرکل

  • جلال آل احمد
    0

    وای خدا چقدر سریال تکراری گفتگو تحریم
    تو رو خدا حیا کنید
    اگر مسلمان نیستید آزاده باشید

  • ناشناس
    1

    مقصر اصلی در به نتیجه نرسیدن مذاکرات امریکا و زیاده خواهی های امریکائیها بوده است

  • 1

    ایران همیشه به تعهداتش عمل کرده است و این امریکائیها و غربی ها بو ده اند هر وقت احساس کردند ایران در مذاکرات ضعف نشان داده شروع به لگد پرانی کرد ه اند و تعهداتشان را عمل نکرده اند

  • ناشناس
    0

    هنوز مسئولین ایران از ترس تند و کند ها رادیکال جرات ندارند امریکا عین روسیه عین بریتانیا یا فرانسه گفتگو کنند و قریب نیم قرن داریم هزینه زیادی بابت عدم رابطه معمولی با امریکا می دهیم هر جا سخن از بی اعتمادی است نام تند رو ها در جریان است امریکا عین مابقی کشورهاست واسطه معنی ندارد در ضمن ایران هنوز معنی برجام نمی داند دولت رئیسی بد دولت بی سواد و بی مسئولیت است از دست دادن یک سال دلار نفتی فقط کار بی عقل هاست / ایران بدون برجامحتی توان خرید یک تانک ندارد و ما دربرابر عربستان صفر در برابر 80 است ادوات نظامی عربستان دنیا را ویران می کند ما هنوز از تندروهای رادی می ترسیم باید تمام بی مسئولین عین روزنامه کیهان دادا کرد

  • 0

    100 درصد فقط آمریکا جنایتکار مانع دستیابی به توافق است

  • ناشناس
    1

    پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه با العربیه در‌باره ترور شهید حاج قاسم سلیمانی زبان به زیاده‌گویی بازکرده است. اگر به جای آن خبرنگاربودم به او می‌گفتم اگر به کشتن سردار سلیمانی افتخار می‌کنی چرا این طورزندگی سگی پیدا کرده‌ای و در وحشت دائمی به سر می‌بری؟ غلطی کرده‌اند که در همه لحظات باید منتظر انتقام و مرگ باشند.

  • 0

    نماینده ایران در سازمان ملل از کسانی که نگران حقوق بشر در ایران هستند سؤال کند وقتی عربستان در یک روز 70-80 نفر را بدون محاکمه گردن می‌زند و جنایات و قتل‌عام هزاران زن و مرد و کودک در یمن و... را رقم می‌زند نگران حقوق بشر نیستند؟

    نماینده ایران در سازمان ملل از کسانی که نگران حقوق بشر در ایران هستند سؤال کند وقتی عربستان در یک روز 70-80 نفر را بدون محاکمه گردن می‌زند و جنایات و قتل‌عام هزاران زن و مرد و کودک در یمن و... را رقم می‌زند نگران حقوق بشر نیستند؟

  • 0

    در ۲۴ ساعت اخیر؛
    آتش بس در یمن ۱۵۵ بار از سوی ائتلاف سعودی نقض شد
    یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودی در ۲۴ ساعت اخیر ۱۵۵ بار آتش بس انسان دوستانه و نظامی در یمن را نقض کرده است.
    پس چرا اتحادیه اروپا جنایتکار، ایران را در منطقه متهم می کند شرم آور و تاسف باراست.

  • ناشناس
    0

    داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش از سال 2011 تاکنون در عراق، سوریه و منطقه چه می‌کند؟
    داعش مورد حمایت اروپا و متحدانش از سال 2011 تاکنون در عراق، سوریه و منطقه چه می‌کند؟

  • 0

    درپاسخ به کالین کال، معاون وزیر دفاع آمریکا جنایتکار
    اگر سلاح هسته ای بد است، آمریکا جنایتکار هم آن را باید کنار بگذارد.
    اگر واقعا سلاح هسته ای بد است، شما نیز آن را باید کنار گذارید.

  • 0

    ما جز توقف در برابر توقف هیچ توافقی رو قبول نمیکنیم

  • جنایات اسرائیل تهدیدی علیه صلح و ثبات خاورمیانه است
    0

    تجربه ثابت کرده آمریکا از لحاظ سیاسی و میدانی شکست خورده است
    بنای اسرائیل، کشتار و جنایت است؛ آمریکا در میدان و سیاست شکست می‌خورد

  • 0

    از سال 1945 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که آمریکایی ها جنایتکار بویی از انسانیت نبرده است ولی متاسفانه دولتمردان و مسئولان هنوز هم توجهی نمی کنند باز هم به دنبا مذاکره و همکاری با آمریکایی ها جنایتکار هستند چرا؟

  • بهترین پاسخ و گزینه ملت ایران در برابر مقابله دخالت، مداخله، جنایت آمریکا و متحدانش 100 درصد فقط لغو برجام و لغو مذاکرات و هم ساخت بمب اتمی است و هم واجب است.
    0

    بهترین پاسخ و گزینه ملت ایران در برابر مقابله دخالت، مداخله، جنایت آمریکا و متحدانش 100 درصد فقط لغو برجام و لغو مذاکرات و هم ساخت بمب اتمی است و هم واجب است.

  • 0

    رهبران سه کشور اروپایی– که برای اجرای تعهدات خود ذیل برجام بر امضاء و اجازه کارگزاران اوفک (دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا) متکی هستند – هیچ کاری برای حفظ برجام انجام نداده‌اند.
    ایران در برجام مقصر است چون متاسفانه از سال 1394 تاکنون کوتاهی کرده است.

  • اروپایی ها بدون اجازه آمریکا هیچ کاری نمی‌کنند/ مسئولان کشور نگاهشان به بیگانگان نباشد مسئولان کشور نباید برای حل مشکلات نگاهشان به دست بیگانگان باشد.
    0

    اروپایی ها بدون اجازه آمریکا هیچ کاری نمی‌کنند/ مسئولان کشور نگاهشان به بیگانگان نباشد
    مسئولان کشور نباید برای حل مشکلات نگاهشان به دست بیگانگان باشد.

  • 0

    آمریکا منشور سازمان ملل را رعایت نکرد
    آمریکا با خروج از برجام منشور سازمان ملل را نقض کرده است.
    آمریکا بداند عضو برجام نیست و تاکنون هم نبوده است.
    آمریکا دیگر عضو برجام نیست.
    دوران زور گویی آمریکا جنایتکار دیگر گذشته است.
    فرانسه جنایتکار اگر قادر به انجام تعهداتش نیست بهتراست مانند آمریکا جنایتکار از برجام خارج شود.
    فرانسه به همراه انگلیس و آلمان از سال 2015 تاکنون تعهدات خود را برجام انجام نداده است.
    دوران زور گویی فرانسه جنایتکار دیگر گذشته است.

  • 0

    متاسفانه دولتمردان و مسئولان ناتوان و عاجز تاکنون نتوانستند پاسخ و جواب دخالت و مداخله آمریکا و متحدانش در مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین، دوحه و منطقه بدهند.

  • جنایات آمریکا جنایتکار علیه مردم ایران سابقه 60 ساله دارد. ملت ایران جنایت های آمریکا علیه نظام را فراموش نمی کنند.
    0

    جنایات آمریکا جنایتکار علیه مردم ایران سابقه 60 ساله دارد.
    ملت ایران جنایت های آمریکا علیه نظام را فراموش نمی کنند.

  • ناشناس
    0


    آمریکایی ها فقط زبان قدرت را می‌فهمند
    حامیان اصلی تروریسم، گرفتار تروریست های خود ساخته شده اند.
    حامیان اصلی القاعده، گرفتار تروریست های خود ساخته شده اند.
    حامیان اصلی داعش، گرفتار تروریست های خود ساخته شده اند.
    حامیان اصلی تکفیری ها، گرفتار تروریست های خود ساخته شده اند.






اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها