نوشته‌ای جالب در استوارنامه سفیر برزیل در ایران

سفیر برزیل در ایران گفت: استوار نامه ام را با جمله آبادان برزیلته به رئیس جمهور ایران تقدیم کردم.

نوشته‌ای جالب در استوارنامه سفیر برزیل در ایران

لودمار آگیار گفت: سال گذشته قرار بود سفری به آبادان داشته باشم تا بیشتر با فرهنگ مردم این شهر آشنا شوم ولی بدلیل ویروس کرونا این امکان فراهم نشد.

آگیار با اشاره به علاقه خاص مردم آبادان به فوتبال برزیل گفت: اولین چیزی که وارد ایران شدم از مردم شنیدم چقدر آبادانی ها فوتبال برزیل را دوست دارند، اولین جمله یا اصطلاحی که در ایران یاد گرفتم آبادان برزیلته بود.

آگیار گفت: سال آینده ۱۲۰ سالگی ارتباطات ایران و برزیل را جشن خواهیم گرفت و بدنبال این هستیم ارتباطات بین برزیل و ایران و حتی شهر آبادان را بیشتر کنیم. فوتبال باید در جشن ها و ارتباطات ۲ کشور سهیم باشد بخصوص آبادان باید در این جشن حضور داشته باشد.

وی افزود: می دانم رودریگو سفیر برزیل در ایران سفر جذابی به آبادان داشته و مورد استقبال گسترده مردم آبادان قرار گرفت که برای ما جالب بود. به مردم دوست داشتنی و فوتبال دوست آبادانی قول می دهم در کوران مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر یکی از بازی های برزیل و همچنین یکی از بازی های ایران را بین آنها و در شهر آبادان تماشا کنم. زمانی که قرار بود استوار نامه ام را به رئیس جمهور ایران تحویل دهم صحبت هایم را با جمله آبادان برزیلته به پایان رساندم و از پشت ماسک شاهد لبخند حاضران در جلسه بودم.

منبع: همشهری آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • مهدی
    3

    اینا همش کشکه
    اگه راست می گفت زمینه برگزاری یه بازی دوستانه بین تيم هاي ملی دو کشور رو فراهم می کرد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      حتما.جناب کاج این مورد رو عملی میکنن

  • ناشناس
    1

    بهترین شهر ایران ابادان برزیلته

  • ناشناس
    1

    تو هم سوراخ دعا را یافته ای ، برو که نانت در روغن است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها