روزنامه دولتی ایران:

خوشبین نباشیم که ترکیه به توصیه های ایران و روسیه درباره حمله به سوریه گوش کند

روزنامه ایران با اشاره به اجلاس آستانه با حضور روسای جمهور ایران و روسیه و ترکیه در تهران نوشت: در این میان سرنوشت سوریه که بهانه اصلی برگزاری نشست آستانه است، چه خواهد شد؟

خوشبین نباشیم که ترکیه به توصیه های ایران و روسیه درباره حمله به سوریه گوش کند

این روزنامه در ادامه نوشت:

ایران و روسیه در این نشست نشان دادند که در تلاش برای متقاعد کردن اردوغان به منظور پایان دادن به اشغالگری هستند. سران این دو کشور سعی دارند تا اردوغان حمایت از گروه‌های تکفیری را کنار بگذارد تا هم ترکیه بحران‌زده بهتر اداره شود و هم سوریه به آرامش و ثبات نسبی برسد.

ایران و روسیه در حالی تلاش دارند که تغییر سیاست خارجی و منطقه‌ای ترکیه را رقم بزنند که اردوغان نیاز مبرمی به نفت و گاز این دو کشور همسایه دارد و ناچار است در شرایط اقتصادی فعلی خود و به خاطر همین مشکلات ناشی از کمبود سوخته هم که شده، توصیه‌های صلح‌جویانه را جدی بگیرد.

باید دید که آیا این اتفاق براحتی رقم خواهد خورد یا خیر. چرا که عقب‌نشینی اردوغان در برابر مردم سوریه برای او سنگین خواهد بود و مشکل است که بخواهیم در مورد موافقت اردوغان با راهکارهای ایران و روسیه خوشبین باشیم.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ترکیه
    0

    هر کشوری اول منافع خودش ،،،بعد منافع دیگران.جمهوری اسلامی اول منافع دیگران بعد منافع خودش

  • ناشناس
    0

    نباید هم دلخوش باشیم.
    ترکیه فرصت طلبه.
    از آب گل آلود ماهی میگیره.
    یه دفعه دیدی میگه باید فلان میلیارد دلار بدید تا به سوریه حمله نکم.

  • سید اصغر
    0

    اگر به ترکیه سفارش نمیشد وضعیت بهتر بود .

  • سامان بیگ
    0

    اشغال و الحاق کل سرزمین سوریه سیاست راهبردی اردوغان و سفر به عربستان برای توافق این موضوع بود.برای ترکیه دسترسی به انرژی از طریق قطر و عراق بسادگی میسر خواهد بود و برخلاف نظر نگارنده ایران و روسیه اهرم فشاری ندارند و پس از استیلا بر سوریه منابع نفت و معادن را در اختیار میگیرد.مشخصه که عربستان از اشغال سوریه توسط ترکیه به لحاظ ائتلافی عربی ،استقبال و حمایت میکند بجای حضور جمهوری اسلامی ایران و روسیه ، در یکی از کشورهای اصلی عربی.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها